• Anonym (Nattugglan)

Vi som jobbar natt!

Hej!

Jag hittade ingen nyare tråd om detta så jag startar en egen.

Finns det någon mer här som jobbar natt?

Tänkte att vi kanske kan hålla varandra sällskap på natten ifall det är lugnt på jobbet.

Lägger denna tråd i känsliga rummet så man kan vara anonym om man vill.

• Svar på tråden Vi som jobbar natt!
  • Smastor
    Anonym (Nattugglan) skrev 2016-01-25 02:22:21 följande:

Okej, ja två avsnitt i veckan håller man sig inte vaken på! :P

Haha, ja det kan jag tänka mig blir långa nätter!

Om du gillar skräckfilmer så tycker jag du ska se The Visit. Sjukt obehaglig och du lär då inte somna iallafall.

Äskar skräck! Men då blir det hörlurar så man inte missar halva filmen. Får lägga den på att se listan! Snart helgen igen, 4 nätter denna veckan bara!
  • Anonym (Nattugglan)
    Smastor skrev 2016-01-25 02:26:31 följande:
    Äskar skräck! Men då blir det hörlurar så man inte missar halva filmen. Får lägga den på att se listan! Snart helgen igen, 4 nätter denna veckan bara!
    Ja gör det! :)
    Okej, en vecka går snabbt, snart helg igen!
  • Anonym (Jossan)
    Smastor skrev 2016-01-25 00:47:36 följande:
    Förstår det! Själv letar jag lite serier att plöja igenom
    The Walking Dead?
  • Smastor
    Anonym (Jossan) skrev 2016-01-25 02:53:16 följande:

The Walking Dead?

Jag kom inte riktigt igång med sista säsongen :( vet inte va det var, men får nog göra ett nytt försök när lusten faller på eller nätterna blir för långa. Förra säsongen slutade ju så man hade mersmak men icke..
  • Anonym (Jossan)
    Smastor skrev 2016-01-25 02:56:01 följande:
    Jag kom inte riktigt igång med sista säsongen :( vet inte va det var, men får nog göra ett nytt försök när lusten faller på eller nätterna blir för långa. Förra säsongen slutade ju så man hade mersmak men icke..
    Jo senaste säsongen var lite svår att fastna för... Dock slutade den spännande, så jag rekommenderar dig att titta!

Annars är Lost och Prison Break bra serier. Fear the Walking Dead också, det trodde jag inte med en uppföljare sådär.
  • Smastor
    Anonym (Jossan) skrev 2016-01-25 03:04:49 följande:

Jo senaste säsongen var lite svår att fastna för... Dock slutade den spännande, så jag rekommenderar dig att titta!

Annars är Lost och Prison Break bra serier. Fear the Walking Dead också, det trodde jag inte med en uppföljare sådär.

Lost var ju helt lost.. Men var ju tvungen att se slutet! Vilken jävla serie Hahah..

Pb kommer det nog nytt på med, ska bli spännande! Fear the Walking Dead kanske jag ger en chans, får se om jag får tummen ur med twd först bara... Med våra svenska sommar har man ju hela semestern att kolla ikapp på :p
  • Anonym (kakan)

En till natt inom vården här. Eller, jag är timvikarie, så jag jobbar både dag och natt. :P Hur gör ni när ni ska jobba er första natt? Har förstått att många sover lite på eftermiddagen då, det har jag aldrig fått till. Däremot har jag noll problem att skjuta fram dygnet (det är min enda superkraft...).

• Smastor

Jag försöker vara vaken natten innan och sova på dagen. Få till rutinen så fort som möjligt

• Anonym (Nattugglan)
    Anonym (kakan) skrev 2016-01-25 03:49:44 följande:

En till natt inom vården här. Eller, jag är timvikarie, så jag jobbar både dag och natt. :P Hur gör ni när ni ska jobba er första natt? Har förstått att många sover lite på eftermiddagen då, det har jag aldrig fått till. Däremot har jag noll problem att skjuta fram dygnet (det är min enda superkraft...).

Om min sambo kan ta hand om flickan på morgonen brukar sova så länge jag kan, vaknar då vid kl. 10-11. Brukar endast (försöka) sova på eftermiddagen om jag sovit dåligt eller vaknat tidigt på morgonen, oftast somnar jag inte men lite vila kan ju aldrig skada!
    Hur brukar du göra? :)
  • Tribute

Jag jobbar också natt, i vanliga fall, men är manmaledig just nu. Trots att jag inte har jobbat sedan mars, på grund av graviditeten, så har jag inte vänt på dygnet ordentligt :)

Jag jobbar dock på en larmcentral så jag jobbar bara vid några datorer dygnet runt. Jag får för mig att det är lättare att jobba fysiskt på natten, jag blir så jäkla trött av att bara sitta och stirra på skärmar.

Svar på tråden Vi som jobbar natt!