Känner igen mig så väl i det du skriver, enda skillnaden är att jag och min sambo var särbos i 6 år innan vi flyttade ihop för ett år sedan då mina 3 barn flyttat hemifrån.
Han har 2 barn som bor hemma en som är 19 och en som fyller 15 i år och det är den sistnämnda som är helt överjävlig att leva med.
Min sambo och hans ex, mamman till barn har varit otroligt slappa med uppfostran av sina barn, medans jag som varit ensamstående med 3 barn har varit benhård i min uppfostran och inte tillåtit uselt uppförande hos mina barn.
Min sambos barn kommer undan med helt sjukt mycket på ren svenska, svineri, samtal från skolan var och var annan dag om att han inte gör som lärare säger, går in i lärarrummet och käkar kakor som finns där till lärarfikat, använder lärarens dator och surfar, sparkar fotboll inomhus m.m.
Min sambo förväntar sig att jag ska ta en föräldraroll till hans barn, något jag är totalt ointresserad av, jag har gjort detta redan, varit mamma, tagit fullt ansvar för uppfostran av mina barn, jag är inte intresserad av att börja om med det igen och definitivt inte till en tonåring som är så otroligt respektlös gentemot allt och alla, han är jordens mittpunkt och ska tydligen inte behöva bry sig om de andra i hushållet.
Min sambo är trött, jag är trött hans hemmaboende bror är trött på skrik bråk och konflikter varje dag.
19 åringen bor här de 2 veckor hans bror inte är här för han orkar inte heller med detta, så jag är inte den enda som inte orkar.
Så jag har fullt förstående för hur du känner och att du har svårt att knyta dig an din sambos barn, för det kan jag inte heller göra med hans yngste son.
När han är här 2 veckor i stöten har jag ständig huvudvärk och är spänd som en pianosträng.
Dock vet jag att det inte är hans fel att allt har blivit så här, utan det är faktiskt min sambo och hans ex brist på uppfostran som gjort detta, nu när han redan är oregerlig och dom försöker börja sätta gränser nu, så sparkar han totalt bakut.
Så jag förstår dig, mycket väl.
Men vi biter ihop, han är ju trots allt 15 år så vi får stå ut med detta något år till bara förhoppningsvis.
Det går ju att stänga in sig i sovrummet och sätta musik i öronen med hörlurar så kan man stänga ute kaoset för en stund i alla fall.