• Anonym (M)

Perfekt liv utan hans barn

Jag tänker hemska tankar. Vårt liv hade varit så mycket bättre och härligare om det inte var för att hans barn var här och störde. Jag vet att barn kommer först och att jag gjort ett val att leva med dem båda. Ändå tycker jag det är så himla jobbigt. Jag är glad och lycklig när hans barn åker och blir irriterad och grinig när hans barn är här. Han märker det på mig och anmärker hur tråkigt han tycker att det är, och säger även att jag kan lämna om jag ska hålla på så. Men det är bara tomma ord. Ingenting händer. Vi är kvar i relationen trots att vi vet att vi förväntar oss olika saker av varandra. Så har det varit länge nu. I nuläget känner jag att detta är ett liv där jag ena veckan lider och andra veckan är lycklig. Hur hållbart är det liksom? Finns det något sätt att lära sig att uppskatta situationen - en låtsasfamilj, ett barn som tyr sig till en och uppoffringar? Hur gör ni? Är ni lyckliga i låtsasfamiljen? Känner mig så sjukt ensam.

• Svar på tråden Perfekt liv utan hans barn
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2016-01-25 22:06:08 följande:

Snälla kan du inte lämna honom
    Vad jag läst så är det du som inte passar in
    Låt han träffa någon som han kan gå in 100% in ett förhållandet med. och då räknas även barnen in
    De är faktum en del av honom

Fast vårt förhållande är verkligen 100%. Inte inräknat barnet. Det är inte barnet som har gjort att jag fallit för honom. Jag är inte kär i föräldern utan i partnern i honom. Kan inte hans föräldraskap stå utanför vår relation? Varför måste det höra ihop? Vi är ju inte föräldrar tillsammans tänker jag. Då hade det ju varit annorlunda.
  • Hadraniel
    Anonym (K) skrev 2016-01-25 22:06:08 följande:
    Snälla kan du inte lämna honom Vad jag läst så är det du som inte passar in Låt han träffa någon som han kan gå in 100% in ett förhållandet med. och då räknas även barnen in De är faktum en del av honom
    Så att gå in i en relation med någon som har barn är i princip omöjligt om man inte vill ta på sig föräldrarollen för barnet fullt ut menar du? Bra att veta då jag själv har klurat lite på om jag ska utesluta de med barn eller ej gällande att eventuellt satsa på en relation med dem.
  • Anonym (Bonusdottern (16 år))
    Anonym (M) skrev 2016-01-25 22:09:52 följande:
    Ja, han vet och förväntar sig att jag ska lösa det på egen hand. Förtrycka det jag känner så att de slipper drabbas av det. Vilket jag delvis förstår, hur kul är det att märka av att ens sambo tycker att ens barn är störigt? Jag har inte egna barn men det kan ju knappast vara roligt. Och sen förstår jag att han vill skydda sitt barn. Skitbra gjort av honom som förälder, men kanske inte toppenbra gjort som partner. Det är ju där konflikten finns, kanske? När den ena bara är partner och bara tänker på partnerskapet och den andre balanserar mellan partnerskap och föräldraskap. Supertufft säkert. Men det är ju svårt att förtrycka sina egna upplevelser av saker. Personligen tycker jag det är jättelätt att slinka in i ett egoistiskt partnerskapstänk och att inte vilja bry sig om barnet. Konkurrens kanske, kanske omognad. Jag vet inte.

Jag förstår inte riktigt vad du ber om ursäkt för? Jag förstår att andra tycker annorlunda och speciellt om de själva kan identifiera sig med en berörd part liksom. Du har ingenting att be om ursäkt för. Vi kan tycka annorlunda. 
    Kände att ja hoppade på dig lite för fort, därför ja bad om ursäkt :) innerligt så hoppas jag att du får vara lycklig med honom. Det förtjänar du. Du verkar vara en "openminded" tjej. Som egentligen bara vill väl och vara lycklig. Alla ska få vara det.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mamman) skrev 2016-01-25 22:05:03 följande:

Jag kan förstå dig.Att tvingas leva med ett barn för att man är kär i mannen.Kan kännas onaturligt för dig att dela ditt hem med någon annans barn.Har du tänkt att skaffa barn med den här mannen?Tänk ochså att det här barnet bli större och mera självständig.

Vi har väl pratat om det, men det hör framtiden till ändå tänker jag. Vi försöker inte skaffa barn just nu om man säger så. Du har rätt i det du säger tycker jag, men trots allt (som ovan påtalats av andra) så är barnet där för att stanna. Men såklart det skulle varit lättare om barnet var äldre och mer självständig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Bonusdottern (16 år)) skrev 2016-01-25 22:13:53 följande:
    Kände att ja hoppade på dig lite för fort, därför ja bad om ursäkt :) innerligt så hoppas jag att du får vara lycklig med honom. Det förtjänar du. Du verkar vara en "openminded" tjej. Som egentligen bara vill väl och vara lycklig. Alla ska få vara det.
    Tack, det var gulligt sagt av dig. 
    Jag vet dock inte om denna sida av mig är den mest älskvärda, haha..
  • Anonym (K)
    Hadraniel skrev 2016-01-25 22:11:54 följande:
    Så att gå in i en relation med någon som har barn är i princip omöjligt om man inte vill ta på sig föräldrarollen för barnet fullt ut menar du? Bra att veta då jag själv har klurat lite på om jag ska utesluta de med barn eller ej gällande att eventuellt satsa på en relation med dem.
    Klart man inte ska ta en föräldrar roll
    Men man måste förstå och tycka om ens partners barn
    Se dom på ett positivt sätt och inte som TS som verkar ha siktet inställt att dom bara är till besvär
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2016-01-25 22:58:25 följande:
    Klart man inte ska ta en föräldrar roll
    Men man måste förstå och tycka om ens partners barn
    Se dom på ett positivt sätt och inte som TS som verkar ha siktet inställt att dom bara är till besvär
    Jag gick in med en väldigt öppensinnad attityd, tyvärr förgäves. Så jag hade knappast siktet inställt på fördärv, varför skulle jag isåfall gått in i relationen från första början om det var min avsikt? Det har kommit efterhand och utvecklats till den grad att jag har mycket litet intresse av att delta i en familj som inte är min egen. Hade jag dock själv skapat den med egna barn hade det varit en annan fråga. Jag håller inte med dig om dendär måste-biten. Om man inte ser det positiva fastän man försökt så är det väl mycket svårt att motiveras eller motivera sig själv till att börja låtsas?
  • Anonym (Sea)
    Anonym (M) skrev 2016-01-25 22:11:48 följande:
    Fast vårt förhållande är verkligen 100%. Inte inräknat barnet. Det är inte barnet som har gjort att jag fallit för honom. Jag är inte kär i föräldern utan i partnern i honom. Kan inte hans föräldraskap stå utanför vår relation? Varför måste det höra ihop? Vi är ju inte föräldrar tillsammans tänker jag. Då hade det ju varit annorlunda.
    Nej. Hans föräldraskap kan inte vara utanför er relation om ni väljer att leva ihop. Ska det vara det behöver ni flytta isär och enbart träffas de veckor han inte har barnen.
  • Anonym (M)
    Anonym (Sea) skrev 2016-01-25 23:08:01 följande:
    Nej. Hans föräldraskap kan inte vara utanför er relation om ni väljer att leva ihop. Ska det vara det behöver ni flytta isär och enbart träffas de veckor han inte har barnen.
    Varför då?
  • Miss Skywalker

Låter mer som det är din sambo som är problemet, vilket det oftast är i dessa konstellationer, han tycker inte att du ska lägga dig i och låter inte dig engagera dig eller ha ngn rätt att säga till om ngt men tycker att du ska dra när du inte trivs med situationen. Jag hade nappat på förslaget och dragit. Vem fan vill spela ngn slags biroll i sitt eget liv..

Svar på tråden Perfekt liv utan hans barn