FDFMGA skrev 2016-02-16 22:52:54 följande:
Tja, våra bekantskapskretsar har förmodligen inte så mycket gemensamt.
Jag har få om ens några vänner som har behov av ett språkbruk som syftar till att dölja att flyktingar är människor och detta innebär definitivt inte att de inte kan vara mycket kritiska till invandrings- och integrationspolitiken eller till språkbruk eller andra företeelser inom invandrarsubkulturer.
Tyvärr tror jag inte vi kommer så mycket längre - men å andra sidan har jag noterat att dina synpunkter är uppskattade av andra, Lagge här ovan, till exempel.
Det förvånar mig inte, på något sätt påminner säkert internet om verkliga livet, man möter stöd och sympati från vissa och så uppstår vänskapsband och åsiktsgemenskap.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Nej, vi kommer verkligen ingenstans eftersom din argumentation fortsätter i exakt samma stil. Kan du ge mig ett riktigt argument istället?
Om du vill komma med något verkligt argument som inte handlar om vilka personer som använder vilket språkbruk så får du ju förklara på vilket sätt begreppet illegal invandring döljer att flyktingar är människor. Allt du skriver är enbart guilty by association trams, faktiskt en riktig lågvattennivå på sista stycket.
Nå? På vilket sätt döljer begreppet att flyktingar är människor?
Om begreppet antyder att de inte är människor, vad är de då?
På vilket sätt skiljer sig det från andra begrepp som avser stora grupper av individer?
Varför är irreguljära migranter människor men inte illegala invandrare?