• Anonym (Trött)

Hatar min bonus

Jag vet inte vart jag ska börja... 
    Allmänt jävla trött och vet att jag kommer få extremt mycket påhopp men jag måste få skriva av mig. 

Jag och sambon har varit tillsammans i typ 9 månader. I början var jag öppen för bonusen (hon är 7år) tyckte om henne och jag har verkligen försökt allt. Fixat så hon fått större rum, målat hennes rum i dom färgerna hon vill ha. Hämtar och lämnar på skolan. tex: Tidigare var hon på fritids på morgonen för att hennes pappa börjar tidigt, jag börjar senare och kan då köra henne till skolan så hon slipper fritids som hon enligt henne själv hatar. 
    Hon kan önska en maträtt när man gör den och ställer på bordet är hon inte hungrig och det är äcklig mat. Tittar jag på tv så ska hon kolla på tv. 

Men ju flera pappa veckor det blir ju mera ogillar jag barnet. Hon är på riktigt odräglig. Gnällig och bio mamman skämmer bort henne. När hon är här och inte får som hon vill (pappan står på sig) så blir det typ kaos. Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör...
    Jag har börjat göra så att jag "gömmer mig" i sovrummet (eller åker till stallet) så jag slipper henne. Men nu vet jag inte om det är en tillfällighet eller om hon har kommit på något... Men hon använder sin pappas ipad som hon alltid har gjort. Hon kör slut på batteriet och ska sen spela när hon laddar. 

Problemet är att laddaren finns vid min och sambons säng och vi har uttag i själva sängen så sladdar och sånt är undangömda i själva sängen och det ända som sticker fram är själva laddsladden = man kan liksom inte bara ta laddaren och gå för då måste man flytta på hela sängen...

Och det är inte det är inte bara det att hon då ska vara där när jag är där. Utan hon vill vara ensam. Så då ska jag LÄMNA MITT sovrum för att HON ska få vara där SJÄLV. 
    Ska prata med sambon ikväll när hon sover. Men är det för mycket begärt att jag ska få vara själv i mitt eget sovrum?

Jag har blivit tvungen att flytta ifrån min hemstad då min sambo inte kan flytta pga henne. Han vet att jag inte trivs i staden och att jag känner mig som en gäst i den här lägenheten.... Känner mig inte heller speciellt välkommen när hon säger att hennes rum är hennes och resten av lägenheten är hennes pappa...

Jag har tidigare föreslagit att jag och sambon skulle vara särbos. Det vill inte han. Speciellt inte nu när vi planerar och försöker skaffa barn...

• Svar på tråden Hatar min bonus
  • Pkb
    Anonym (m) skrev 2016-01-30 13:51:39 följande:

För min del använder man ordet hata om tex Breivik eller Hitler, inte om ett bonusbarn.

• Anonym (Trött)
    Anonym (Usch på dig) skrev 2016-01-30 13:54:06 följande:
    Exakt! Jag klarar inte av bonusföräldrar som bara förstör relationen mellan föräldern och barnet pga egoistiska äckliga jävla skäl!
    Hur fan kan jag vara egoistisk?! Jag gör ALLT för att få ungen nöjd. Hon önskar middag och får det hon har beställt. När maten står på bordet så är det äckligt innan hon ens smakat. Kör henne till coh från skolan för att hon ska få slippa fritids som hon "hatar". 
    Jag fixar och trixar för att hon ska var nöjd. Jag drar mig undan och gömmer mig för att hon ska få vara med sin pappa. Ändå anser hon att jag är i vägen och hon göra det jag gör för att jag ska flytta på mig. 
  • Anonym (Trött)
    Pkb skrev 2016-01-30 13:54:55 följande:
    Du frågade om det är ok att du ska lämna ditt rum, jag svarade att nej det tycker jag inte.
    A förlåt, då missförstod jag. 
  • Anonym (Trött)
    SandraP81 skrev 2016-01-30 13:52:27 följande:
    Bli särbos. Skaffa en till sladd. Barn går alltid först! Du kan väl träffa honom varannan helg istället! Hur gammal är du förresten? Är det ditt första förhållande?
    Min ålder spelar väl ingen roll. Eller om det är mitt första förhållande eller inte? 
    Och för sakens skull: nej det är det inte. 
  • Anonym (Frida)

Håller på dig jag! Skulle bli extremt galen om min påtvingade bonusunge gjorde allt (som jag tolkar det) för att reta gallfeber av mig! Klart man ska kunna få vara ifred i sitt eget sovrum! Alla behöver vår space, hon har ju ett eget rum att vara i? Inte ok! Skulle flytta för att slippa otäcka bonusar!

• Anonym (Usch på dig)
    Anonym (Frida) skrev 2016-01-30 14:01:44 följande:

Håller på dig jag! Skulle bli extremt galen om min påtvingade bonusunge gjorde allt (som jag tolkar det) för att reta gallfeber av mig! Klart man ska kunna få vara ifred i sitt eget sovrum! Alla behöver vår space, hon har ju ett eget rum att vara i? Inte ok! Skulle flytta för att slippa otäcka bonusar!

Vadå påtvingade?! Inget har tvingat dig att vara med din partner som har barn. Vad tänker ni med?!
  • Anonym (va??)

Haha asså, varför blir så många i den här tråden så fruktansvärt arga? Jag förstår TS helt och hållet. Med det sagt så tycker jag inte att TS ska lägga sig i dotterns relation med pappan, genom att t.ex. endast ha dottern där varannan helg. Det är tyvärr inte upp till dig, och vore ett lågt barn. Hon må vara en skitunge, men hon är fortfarande sin pappas dotter.

Det självklara valet här är att bli särbos, tycker jag. Jag hade stått på mig om att du vill det. Lycka till!

• Anonym (va??)
    Anonym (va??) skrev 2016-01-30 14:06:05 följande:

Haha asså, varför blir så många i den här tråden så fruktansvärt arga? Jag förstår TS helt och hållet. Med det sagt så tycker jag inte att TS ska lägga sig i dotterns relation med pappan, genom att t.ex. endast ha dottern där varannan helg. Det är tyvärr inte upp till dig, och vore ett lågt barn. Hon må vara en skitunge, men hon är fortfarande sin pappas dotter.

Det självklara valet här är att bli särbos, tycker jag. Jag hade stått på mig om att du vill det. Lycka till!

*Ett lågt DRAG

haha

• Anonym (Frida)
    Anonym (Usch på dig) skrev 2016-01-30 14:05:30 följande:
    Vadå påtvingade?! Inget har tvingat dig att vara med din partner som har barn. Vad tänker ni med?!
    Nä och därför skulle jag flytta skrev jag! Läskunnig?
  • Anonym (L)
    Anonym (Trött) skrev 2016-01-30 13:58:11 följande:
    Hur fan kan jag vara egoistisk?! Jag gör ALLT för att få ungen nöjd. Hon önskar middag och får det hon har beställt. När maten står på bordet så är det äckligt innan hon ens smakat. Kör henne till coh från skolan för att hon ska få slippa fritids som hon "hatar".  Jag fixar och trixar för att hon ska var nöjd. Jag drar mig undan och gömmer mig för att hon ska få vara med sin pappa. Ändå anser hon att jag är i vägen och hon göra det jag gör för att jag ska flytta på mig. 

Fast för att vara en bra vuxen i ett barns liv så är det helt andra saker som behövs. Ett barn behöver vuxna som lyssnar på dem och hjälper dem att förstå hur saker funkar här i världen (t.ex. varför inte en enda person kan diktera vad som ska ätas till middag varje dag, eller att även vuxna kan ha ett behov av att vara ensamma i sitt eget rum ibland). Att ett barn får utbrott när livet känns motigt är normalt. Du behöver inte tassa på tå för att undvika det.
Svar på tråden Hatar min bonus