• Anonym (Trött)

Hatar min bonus

Jag vet inte vart jag ska börja... 
    Allmänt jävla trött och vet att jag kommer få extremt mycket påhopp men jag måste få skriva av mig. 

Jag och sambon har varit tillsammans i typ 9 månader. I början var jag öppen för bonusen (hon är 7år) tyckte om henne och jag har verkligen försökt allt. Fixat så hon fått större rum, målat hennes rum i dom färgerna hon vill ha. Hämtar och lämnar på skolan. tex: Tidigare var hon på fritids på morgonen för att hennes pappa börjar tidigt, jag börjar senare och kan då köra henne till skolan så hon slipper fritids som hon enligt henne själv hatar. 
    Hon kan önska en maträtt när man gör den och ställer på bordet är hon inte hungrig och det är äcklig mat. Tittar jag på tv så ska hon kolla på tv. 

Men ju flera pappa veckor det blir ju mera ogillar jag barnet. Hon är på riktigt odräglig. Gnällig och bio mamman skämmer bort henne. När hon är här och inte får som hon vill (pappan står på sig) så blir det typ kaos. Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör...
    Jag har börjat göra så att jag "gömmer mig" i sovrummet (eller åker till stallet) så jag slipper henne. Men nu vet jag inte om det är en tillfällighet eller om hon har kommit på något... Men hon använder sin pappas ipad som hon alltid har gjort. Hon kör slut på batteriet och ska sen spela när hon laddar. 

Problemet är att laddaren finns vid min och sambons säng och vi har uttag i själva sängen så sladdar och sånt är undangömda i själva sängen och det ända som sticker fram är själva laddsladden = man kan liksom inte bara ta laddaren och gå för då måste man flytta på hela sängen...

Och det är inte det är inte bara det att hon då ska vara där när jag är där. Utan hon vill vara ensam. Så då ska jag LÄMNA MITT sovrum för att HON ska få vara där SJÄLV. 
    Ska prata med sambon ikväll när hon sover. Men är det för mycket begärt att jag ska få vara själv i mitt eget sovrum?

Jag har blivit tvungen att flytta ifrån min hemstad då min sambo inte kan flytta pga henne. Han vet att jag inte trivs i staden och att jag känner mig som en gäst i den här lägenheten.... Känner mig inte heller speciellt välkommen när hon säger att hennes rum är hennes och resten av lägenheten är hennes pappa...

Jag har tidigare föreslagit att jag och sambon skulle vara särbos. Det vill inte han. Speciellt inte nu när vi planerar och försöker skaffa barn...

• Svar på tråden Hatar min bonus
  • Anonym (Usch på dig)
    Anonym (Frida) skrev 2016-01-30 14:10:17 följande:
    Nä och därför skulle jag flytta skrev jag! Läskunnig?
    Ja, du skrev "påtvingat" så du är vänligt dubbelmoralisk.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Usch på dig) skrev 2016-01-30 14:12:01 följande:
    Ja, du skrev "påtvingat" så du är vänligt dubbelmoralisk.
    Det är en tolkning ifrån ditt perspektiv ja!
    Så vad vill du?
  • Anonym (Tänk)

Om du vill lite särbo så bli det då. Han kan ju inte tvinga dig att bo kvar. Så till huvudfrågan nej du ska inte behöva lämna ditt eget sovrum för att dottern ska sitta för och spelar Du får väl bara säga att det inte passar att spela nu eller så får barnet vänta medans batteriet laddas.

Jag tycker verkligen inte heller att ni ska försöka skaffa barn nu. Lös det här problemet innan ni ens börjar tänka på ett gemensamt barn. Sen tycker jag att 9 månader tillsammans är för kort tid för att planera barn. Tänk på att ditt barn kommer att bli halvsyskon med det barn du säger dig hata, fixar du det? Din sambos barn kommer antagligen vilja gulla med sitt syskon och vara med när du ammar och byter blöja och sånt och du kan ju inte neka din sambos barn tillgång till sitt eget syskon. Vore jag dig skulle jag tänka igenom er situation ett par gånger nu innan jag blev gravid.

• Trolleri
    Anonym (Trött) skrev 2016-01-30 13:45:34 följande:

Ska självklart göras. Detta beteende har kommit senaste veckan. 

Och nej jag tycker inte det är ok att du ska förvisas från ditt sovrum, därav mitt inlägg med en extra laddare.
  • Pkb
    Anonym (tyra) skrev 2016-01-30 14:06:38 följande:

Men fan lugna ner dig.

HAHAHA

Asså jag kan inte hålla mig för skratt när folk fuckar ur
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Tänk) skrev 2016-01-30 14:19:14 följande:

Om du vill lite särbo så bli det då. Han kan ju inte tvinga dig att bo kvar. Så till huvudfrågan nej du ska inte behöva lämna ditt eget sovrum för att dottern ska sitta för och spelar Du får väl bara säga att det inte passar att spela nu eller så får barnet vänta medans batteriet laddas.

Jag tycker verkligen inte heller att ni ska försöka skaffa barn nu. Lös det här problemet innan ni ens börjar tänka på ett gemensamt barn. Sen tycker jag att 9 månader tillsammans är för kort tid för att planera barn. Tänk på att ditt barn kommer att bli halvsyskon med det barn du säger dig hata, fixar du det? Din sambos barn kommer antagligen vilja gulla med sitt syskon och vara med när du ammar och byter blöja och sånt och du kan ju inte neka din sambos barn tillgång till sitt eget syskon. Vore jag dig skulle jag tänka igenom er situation ett par gånger nu innan jag blev gravid.

Nej. Får jag barn kommer bonus inte att få vara med när jag tex ammar. Det är min tid med mitt barn. Hon vill inte ens ha syskon, jag vart gravid och fick missfall. När hon fick veta att hon skulle få syskon började hon gråta när missfallet berättades så var hennes ända kommentar: skönt. 
  • Anonym (Ojoj)

Ooooj vad känsligt ämne! Jag hatar med bonuset! Han bor inte här längre och jag fick pappan för mig själv, kunde inte vara lyckligare :)

• Anonym (m)
    Anonym (Trött) skrev 2016-01-30 14:28:22 följande:
    Nej. Får jag barn kommer bonus inte att få vara med när jag tex ammar. Det är min tid med mitt barn. Hon vill inte ens ha syskon, jag vart gravid och fick missfall. När hon fick veta att hon skulle få syskon började hon gråta när missfallet berättades så var hennes ända kommentar: skönt. 
    du har nog tyvärr en inte helt realistisk bild av hur det är att ha en bebis om det finns äldre syskon. Du kommer inte helt kunna alltid vara ensam med bebisen.  det här måste du och pappan prata om innan fler barn föds in i denna familj. Det kommer inte lösa något att skaffa fler barn, det kommer bara addera på problemen. För både er och alla ev barns skull behöver ni genast diskutera detta och hitta en lösning 

du låter riktigt barnslig när du säger "hon ville inte ens ha syskon". Hon är ju ett barn! 

Diskutera med mannen, berätta allt du fundera på så får han snacka med dottern sen om de sakerna i den rena vardagen som måste kunna fungera, tex detta med att man kan stänga in sig i sitt eget rum, att hon inte kan "köra ut dig" osv. Men sen måste du och mannen diskutera er framtid. Kan gissa att ni troligen har väldigt olika bilder av hur det ska fungera om det blir fler barn. 
  • Anonym (K)

TS, du har all rätt att vara ensam i ditt sovrum! Och att sätta ner foten mot barnets bortskämda beteende! Men varför i allsin dar skämmer ni bort barnet genom att låta det göra vad det vill exakt när det vill och genom att laga den mat barnet ber om???

Om jag vore du så skulle jag backa undan från allt ansvar för barnet på en gång. Att bli särbo är en lösning. Att du slutar ta föräldraansvar för barnet är en annan. Låt pappan sköta lämning och hämtning, då slipper du dessutom vara ensam hemma med barnet varje dag med fullt ansvar för frukost, mellis och sysselsättning. Låt pappan stå för allt "jobb" kring barnet, det är hans barn.

Jag tror att du kommer må mycket bättre om du inte behöver leka förälder, då får du dessutom en mycket mer avslappnad relation till barnet istället för den ni har nu där ni båda två är påtvingade varandra. Den enda som förlorar på att du backar är pappan som då tvingas ta sitt ansvar för ett barn han har satt på jorden.

Mitt sista råd är att vänta med att skaffa barn tillsammans med den här mannen tills du ser att han tar sitt ansvar utan att tjata på dig om att kliva in som förälder.

Svar på tråden Hatar min bonus