• Anonym (Trött)

Hatar min bonus

Jag vet inte vart jag ska börja... 
    Allmänt jävla trött och vet att jag kommer få extremt mycket påhopp men jag måste få skriva av mig. 

Jag och sambon har varit tillsammans i typ 9 månader. I början var jag öppen för bonusen (hon är 7år) tyckte om henne och jag har verkligen försökt allt. Fixat så hon fått större rum, målat hennes rum i dom färgerna hon vill ha. Hämtar och lämnar på skolan. tex: Tidigare var hon på fritids på morgonen för att hennes pappa börjar tidigt, jag börjar senare och kan då köra henne till skolan så hon slipper fritids som hon enligt henne själv hatar. 
    Hon kan önska en maträtt när man gör den och ställer på bordet är hon inte hungrig och det är äcklig mat. Tittar jag på tv så ska hon kolla på tv. 

Men ju flera pappa veckor det blir ju mera ogillar jag barnet. Hon är på riktigt odräglig. Gnällig och bio mamman skämmer bort henne. När hon är här och inte får som hon vill (pappan står på sig) så blir det typ kaos. Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör...
    Jag har börjat göra så att jag "gömmer mig" i sovrummet (eller åker till stallet) så jag slipper henne. Men nu vet jag inte om det är en tillfällighet eller om hon har kommit på något... Men hon använder sin pappas ipad som hon alltid har gjort. Hon kör slut på batteriet och ska sen spela när hon laddar. 

Problemet är att laddaren finns vid min och sambons säng och vi har uttag i själva sängen så sladdar och sånt är undangömda i själva sängen och det ända som sticker fram är själva laddsladden = man kan liksom inte bara ta laddaren och gå för då måste man flytta på hela sängen...

Och det är inte det är inte bara det att hon då ska vara där när jag är där. Utan hon vill vara ensam. Så då ska jag LÄMNA MITT sovrum för att HON ska få vara där SJÄLV. 
    Ska prata med sambon ikväll när hon sover. Men är det för mycket begärt att jag ska få vara själv i mitt eget sovrum?

Jag har blivit tvungen att flytta ifrån min hemstad då min sambo inte kan flytta pga henne. Han vet att jag inte trivs i staden och att jag känner mig som en gäst i den här lägenheten.... Känner mig inte heller speciellt välkommen när hon säger att hennes rum är hennes och resten av lägenheten är hennes pappa...

Jag har tidigare föreslagit att jag och sambon skulle vara särbos. Det vill inte han. Speciellt inte nu när vi planerar och försöker skaffa barn...

• Svar på tråden Hatar min bonus
  • StarTrust

Anonym (m)

Ts har all rätt till i världen att bestämma över om bonusen får vara med när ts ammar bebisen.

• smulpaj01
    ungbrunett skrev 2016-01-31 10:48:57 följande:
    ????

Vän med en "Bonus"? Du har aldrig varit i situationen, det står klart. Det är en utopi, att man ska vara vän med ett barn i ens hem som man tvingas bo med hela tiden. Ett skämt. 

Om ts skaffar barn har detta INGENTING med hennes mans barn att göra. Hon skaffar knappast ett syskon till mannens dotter. Vad för bild har du av livet? Om ts skaffar ett barn så är det för att HON vill ha ett barn!! Helt oberoende av mannens dotter. Jag blir sjukt frustrerad av det du säger.. Det är knappast för att få ett syskon till ett barn som inte är ts!! 
    Och jag blir sjukt provocerad av det du skriver!

Om ts och mannen skulle skaffa gemensamt barn (vilket jag verkligen hoppas inte kommer ske!) så ÄR DET ETT SYSKON till mannens barn oavsett vad ts "tycker" om den saken!

Detsamma gäller om du (Gud förbjude) skulle skaffa en unge med mannen du bor med så blir det SYSKON till hans barn!

I ditt fall hoppas jag dock VERKLIGEN att mannen kommer till insikt och kastar ut dig innan något sådant råkar ske!

Självklart blir många vettiga normalt fungerande människor både vän med och faktiskt älskar sina BONUS barn!

Har man inte den förmågan ska man hålla sig undan ungar! Punkt!!!
  • StarTrust
    smulpaj01 skrev 2016-01-31 11:03:08 följande:

Om ts och mannen skulle skaffa gemensamt barn (vilket jag verkligen hoppas inte kommer ske!) så ÄR DET ETT SYSKON till mannens barn oavsett vad ts "tycker" om den saken!

Detsamma gäller om du (Gud förbjude) skulle skaffa en unge med mannen du bor med så blir det SYSKON till hans barn!

I ditt fall hoppas jag dock VERKLIGEN att mannen kommer till insikt och kastar ut dig innan något sådant råkar ske!

Självklart blir många vettiga normalt fungerande människor både vän med och faktiskt älskar sina BONUS barn!

Du bestämmer väl ändå inte över vilken relation ts har till sitt bonusbarn?
  • ungbrunett

Personen jag besvarade antydde att ts eventuella barn i första hand skulle vara ett syskon till barnet som hon lever med. Det blev jag sjukt provocerad av, som om att ts alltid ska sätta hans barn i första hand och att allt alltid är för hans barns skull och inte för hennes egen skull. Som att ts i första hand ska tänka på hur saker blir för hans barn. Vilket jag snarare tycker är ts mans uppgift, och inte ts uppgift. Barnet är trots allt inte ts.
  • ungbrunett

Vidare, om ts eller jag (vad jag nu har med saken att göra) skulle skaffa barn med våra män så ligger det inte på dig att definiera de inbördes relationerna eller hur saker ska/inte ska skötas. Jag bestämmer hur jag ser på det och ts bestämmer hur hon ser på det. Jag tycker inte man behöver älska sina bonusbarn eller att man måste hålla sig undan barnen om man inte nödvändigtvis älskar dem.
  • Ess
    Anonym (Trött) skrev 2016-01-30 13:44:53 följande:
    Hon inte få ha ipaden på sitt rum. Inte jag som bestämt utan pappan. 
    Du skulle kanske prata med pappan hur du upplever situationen, att du tycker det är jobbigt och vantrivs. Att det nu börjar gå ut över dina känslor för flickan.
    Hade en sådan liten grej hjälpt en del, som att hon får ha ipaden på rummet istället, så tycker jag att han borde ändra den regeln. För du behöver någonstans att dra dig tillbaks eftersom det är jobbigt att ha främmande upp på sig hela tiden, hans barn ÄR ju trots allt en främmande för dig.
  • Anonym (Imbecill?)
    ungbrunett skrev 2016-01-31 11:13:52 följande:

Vidare, om ts eller jag (vad jag nu har med saken att göra) skulle skaffa barn med våra män så ligger det inte på dig att definiera de inbördes relationerna eller hur saker ska/inte ska skötas. Jag bestämmer hur jag ser på det och ts bestämmer hur hon ser på det. Jag tycker inte man behöver älska sina bonusbarn eller att man måste hålla sig undan barnen om man inte nödvändigtvis älskar dem.

Lol det är ett syskon vare sig ni vill det eller inte.
  • ungbrunett
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 11:41:33 följande:
    Fortfarande inte ett helsyskon och fortfarande inte ett barn till mamman (mig/ts/någon annan). Det är väl ändå lite skillnad.
  • StarTrust
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 11:41:33 följande:

Halv syskon kommer dom att bli.
  • Ess
    Anonym (Trött) skrev 2016-01-30 13:49:31 följande:

NU kom skitungen ut ifrån MITT sovrum och ska ligga i soffan där jag har gått och lagt mig. Går jag in i MITT sovrum nu så kommer ungen följa efter och säga att hon vill vara i fred där. 

Hon testar dig. Gå in i sovrummet och stäng dörren, kommer hon in så ber du henne gå ut eftersom du vill va ensam och hon får va ensam på sitt rum när hon känner för det. Skulle hon vägra gå ut, så ta henne i armen och led ut henne och stäng dörren efter dig. Hon kommer säkert att testa flera gånger, men vidhåll att alla har rätt att få va ifred när de stänger dörren om sig (även hon). Den envisaste "vinner" tillslut.
Svar på tråden Hatar min bonus