• Loncelot

BIM Mars 2016

Tänk om man kunde få ett så starkt test på ett gravtest oxå då skulle det ju vara ännu mer toppen

• Loncelot

Dag 17 imorgon så nu är äl nära,närområdet äntligen! Tröttsamt att behöva vänta ständigt... Men shitt va ja hunnit med o fixa men samtidigt så finns tankarna där varje sekund nästan...nån som känner igen sig... Mmm

• Loncelot
    Lilla Luna skrev 2016-02-23 07:24:07 följande:

Var det du som höll på att renovera hemma? Så många här i gruppen men jag försöker hålla reda på vilka som är vilka, så spännande att följa alla liksom.

Telefonen lägger in så konstiga ord ibland

Vi har Flyttat in i en totalt förstörd lägenhet i september förra året (hyresrätt från början men nu har vi köpt den) och har renoverat sen dess, lite i taget, har varit otroligt mycket prat om dom som bodde här tidigare bland alla grannar i porten och dom är överlyckliga att dom flyttat ut, brorn min har bott på övervåningen men har precis flyttat ihop med tjejen så nu är det övervåningen som får sig ett lyft, är otroligt kul att få det fint! Nya möbler osv,helt fantastiskt! Vi är inne på 4:e barnet och längtar något så fruktansvärt mycket!
  • Loncelot
    Nykär15 skrev 2016-02-23 07:38:53 följande:

JO man tänker så det knakar mest hela tiden...upptar så mycket tid. Nästan lite skönt under mensen för då är man tvungen att släppa det en vecka och behöver inte känna efter nåt...

Häromdagen så skulle jag berätta om en utflykt för barnen, så jag sa till dem, kom jag ska berätta en grej. Och så gjorde jag det. Efteråt så sa stora tjejen: Jag trodde du skulle säga att du har en bäbis i magen!

Blev väldigt förvånad (de vet ju inte att vi ens försöker, hon är 8 år). Frågade om hon ville det, eller hoppades? Jag vet inte sa hon bara, på barns vis...

Men jag hoppas förstås att hon har rätt! :)

Oh ja bara längtar tills man får berätta för barnen att dom ska få en till kommer ihåg sist sa ja till mannen vi väntar tills vi nått v13 innan vi berättar för familjen o vänner...gjorde gravtest då 4dgr innan bim och fick ett svagt plus vart då helt överlycklig ringde mannen o sa nu berättar vi inte förens v13 o han sa okej självklart! Typ 5min efter vi lagt på så börja ja ringa runt o berätta hahahhaa så bra gick det, nu får vi väl se hur snabbt det går denna gång...väntan är olidlig fram till plussen !!!
  • Loncelot

Ägglossning på Max idag JIPPI! äntligen! Frågade maken om han kunde komma hem under lunchen haha ;) fick till svars..."Rolig du e"... Aja vi får la se, sexa på dom närmaste 48 timmarna då :), men skönt att veta man har ägglossning och nu börjar nedräkningen :)

• Loncelot
    Milli_1 skrev 2016-02-24 08:15:56 följande:

Märker du någon skillnad på när du har ägglossning, gissar du använt test? Vi har BIM nära varandra.

Hos mig värker det över äggstocken, enligt appen är det ägglossning idag men jag tror jag hade den redan under helgen

Våra män får passa sig nu... Ha ha

Jag har Clearblues fertilitetsmonitorn jag känner inte av min ägglossning så den är ett måste
    Nykär15 skrev 2016-02-24 08:37:23 följande:

Har ni sexat innan ÄL med så lär ni ha säkrat er ganska så bra! Men alltid fint fortsätta ett par dagar efter, känns ju säkrast så.

Åhhh vad tiden går långsamt...ÄL +6 idag....

Så länge jag träffar max dagen alltså idag, imorgon och övermorgon så är jag maxad så mina odds ser underbara ut monitorn ger alltid dagen innan, typ dagen den är och dagen efter, så ägget bör lossna inatt/imorgon . Med monitorn har vi alltid kört på likadant inför alla mina 3 graviditeter med topp resultat så jag är inte orolig yey!!!!

Monitorn säger:

HÖG igår

MAX idag

MAX imorgon

Hög övermorgon

LÅG

Sexade för 2 dagar sen så nu får vi inte missa idag och imorgon!
  • Loncelot
    Milli_1 skrev 2016-02-24 09:43:00 följande:

Spännande! När har du plussat i dina tidigare graviditeter? Tidigast för mig har varit BIM +2...

Bim -3-4 med alla graviditeter så ser väldigt tidigt dock ligger min ägglossning nästan alltid runt dag18-19 så ganska sent.

Barn nr 1 körde vi 15mån utan monitor och 3mån med, barn nr 2 1mån med monitorn o barn 3 2 månader med monitorn så den är lyx för mig
  • Loncelot
    Fian88 skrev 2016-02-24 11:59:45 följande:

Avskyr när man får muskel/nervryckningar över livmodern som känns exakt som bebissprattel:'(. Tack kroppen, påminn mig lite mer om mitt ogravida tillstånd, bara gör det..

Vet precis vad du menar, hade det häromdagen, då börjar man ju spekulera fast man vet att inget är där, usch
  • Loncelot
    eg90 skrev 2016-02-24 18:09:42 följande:
    Gick igenom mina cyklar från maj förra året tills senaste cykeln:

cd 32 maj
    cd 30 juni
    cd 34 juli
    cd 41 aug
    cd 30  sept
    cd 29  Okt
    cd 36  Nov
    cd 30  Dec
    2016
    cd 41  Feb

Oftast ligger den runt 30 dagar men två avstickare på 41 dagar. Hmpf.

Min cykel är oregelbunden då eller?
    Relativt oregelbunden skulle ja säga
Svar på tråden BIM Mars 2016