• Loncelot

BIM Mars 2016

KCEG skrev 2016-02-29 07:26:43 följande:

Vi använde oss av den gamla modellen med 2:an men nu har jag införskaffat den nya modellen och den har fått köra med oss under den här cykeln. Riktigt nöjd med den.. vi blev gravida på cykel 1 med monoton efter ett antal försök innan utan monitorn. Jag är övertygad om att den hjälpte då, min ÄL var nämligen inte alls där jag trodde att den var. Nu däremot så undrar jag vad som pågår... 7 dagar med ¨hög¨på min monitor, jag har bim på söndag?! Men reder sig säkert, men man är ju så ivrig. Vi vill så gärna ha ett plus nu...

Du kanske har längre cykel denna månad? Max borde ju komma snart, dock kan första månaden strula med monitorn det gjorde första månaden till min första graviditet den månaden ville monitorn inte visa max (gamla monitorn) för får du max snart borde ju bim hamna om runt 10-14 dgr eller?
  • Loncelot

Hmm är lite orolig då jag är nässpraystorsk...kan detta påverka mina chanser, är även förkyld o får panik om ja inte kan andas genom näsan o blir superstressad!!!

Har för mig ja körde med nässpray under mina flickors tillverkning men är inte 100% dock har ja under alla mina graviditeter varit tvungen o köra nässpray då dom har täppt till min näsa totalt!

• Loncelot
    strongisthenewme skrev 2016-02-29 10:34:22 följande:

Jag är likadan, kan inte vara utan nässpray, får panik om jag blir helt täppt.. :(

Borde man inte kunna läsa om det på fass? :)

Står följande på fass, men vet att det inte är någon fara när man väl är gravid då jag fått klartecken för det men dock undrar jag över "planerar barn" biten.. Har försökt börja köra med barnnässpray istället men det funkar endast dagtid.. Kanske finns något alternativ på annan nässpray? Har börjat köra med koksalt o snyta bil ofta får väl se om det hjälper

"Om du är gravid eller ammar, tror att du kan vara gravid eller planerar att skaffa barn, rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du använder detta läkemedel.

Graviditet: Inga skadliga effekter hos foster har visats."
  • Loncelot

Shitt va öm ja är i nedre delen av magen/äggstockarna, kan verkligen ett tajt linne göra så man blir så öm?, känns som ja gjort sit ups för kung och fosterland i nedre delen...Så här brukar jag inte ha men självklart får tiden avgöra...suck!

• Loncelot
    happy15 skrev 2016-02-29 12:53:47 följande:

Tyvärr. Slängde dem och intalar mig att inte stirra ihjäl mig utan vänta lite.

SVÅRT men jag vill ha det tydligare för att vara trygg. HUR gör man för att slappna av i all den här cirkusen egentligen? Skönt att kunna vädra och läsa om er här under tiden!

Målar om taket igår måla jag väggen i badrummet idag innertaket i köket
  • Loncelot
    Lilla Luna skrev 2016-02-29 13:28:11 följande:

Så kändes det för mig innan jag plussade och strax efter. Nu är det borta.

Är även mer kissnödig än vanligt eller så inbillar ja mig själv :-P hoppas det är som du säger mest öm när ja rör mig upp och ner eller ligger på mage...hoppas hoppas!!! Dagarna sniglar sig framåt!

Ska idag göra inbakat kött så i 2 timmar hoppas jag kunna släppa tankarna iallafall :-P
  • Loncelot

Helt otroligt men nu har ja endast varit utan nässpray sen 8 imorse men brukar på några timmar bli supertäppt, i brist på annat o annat att tänka på så tänkte jag nu ska jag bli av med nässprayen... Vad kan ja göra så titta i skafferiet hahaha...flytande honung hmmmmm sköljde näsan med koksalt tog sen en tops med honung o rörde runt så långt in ja kunde komma utan att göra illa mig! O va fan än så länge funkar det och har upprepat detta 2ggr sen imorse hmmmmm! Tänk om det funkar hahahhaa ja honung ska ju vara bra för allt haha... Som sagt i brist på annat!!! Kanske jag slagit igenom haha!!

• Loncelot
    Hannah81 skrev 2016-02-29 17:59:19 följande:

Jag lade upp äl-testerna på rad och såg tydligt att jag hade äl igår. Imorse var det svagare igen. Igårnatt hade jag ont i ryggen och förstod för första gången i mitt 35åriga liv hur det kändes att ha ägglossninng. Det är så spännande!

Vi hade sex igår. Idag mår jag skit (illamående och huvudvärk) så jag vet inte om jag orkar.... Typiskt! :/

Då biter man ihop visar rumpan för mannen o kör doggystyle o sen är det gjort haha, skämt o sido.
  • Loncelot
    Sajocawa skrev 2016-02-29 18:16:19 följande:

Om du redan har haft ägglossning är det ändå försent att ligga ikväll så oroa dig inte över orken :) får hoppas att det tog sig innan!

Fast gav äl testet positivt igår så är det ca 24-48tim så vill man vara på säkra sidan bör man ha även idag...
  • Loncelot
    Hannah81 skrev 2016-02-29 19:03:50 följande:

Ja! Det är sant! Men är det inte 12-48h efter det? Åh... Vad krångligt

Exakt 12-48 timmar jag tolka det som du fick positivt igår på testet? Så ni bör köra på idag
Svar på tråden BIM Mars 2016