• Loncelot

BIM Mars 2016

hoppasbli4 skrev 2016-02-26 11:44:41 följande:

Så frustrerande att inte veta om jag har haft äl eller inte! Måste verkligen köpa hem äl test till nästa cykel för detta är stressande. Har haft allt mellan 30 och 65 dagar långa cykler sen jag fick tillbaka mensen efter senaste graviditeten. Foglossningssmärtan (om man nu kan kalla det för det när man inte är gravid, men är samma smärta iaf) är riktigt jobbig idag =( Har också varit illamående ett par dagar. Men vet inte om det är för att äl närmar sig/har varit precis eller om det är mens/graviditet. Det som får mig att tvivla är jag inte har märkt av några äl flytningar än. Om det inte var så att jag hade äl vid min mellanblödning, men det verkar också konstigt eftersom den kom på dag 12 och jag har aldrig haft kortare cykel än 30 dagar. Blev visst ett långt inlägg :P

Förstår precis vad menar, därför har ja monitorn för det är aldrig någon tvekan om när man har ägglossning, sen foglossningssmärtan har ja också då o då gör så jävla ont
  • Loncelot

Sista dagen på ägglossningen nu men troligen släppte den igår så har kört nu 2 dgrs sex o kanske pallar med en ikväll, vi får se hur det blir med det

Ibland känns det så, ja vet inte fejkat när man vet man har ägglossning så blir inte riktigt det där spontana älskande sexet vilket jag kan känna ibland e lite jobbigt

• Loncelot
    hoppasbli4 skrev 2016-02-26 18:51:49 följande:

Brukar din foglossning också infalla runt äl/mens eller bara lite när som?

Håller med om det där med äl-sex. Speciellt nu när vi är inne på tredje veckan efter mensen och jag inte ens vet om jag har haft äl eller om den kommer, så känner mig tvingad att ha sex regelbundet även de dagar när lusten är mindre för att inte missa när den kommer. Missförstå mig inte, det blir ju kul när man kommer igång ;) men med små barn hemma hade jag ibland hellre valt att lagt mig och sova tidigt :P

Jo tack småbarnen tar all energi

Har faktiskt inte tänkt på när den inträffar vid mens eller äl, får tänka på det nästa gång ja känner av det men kan säkert stämma.

Denna äl gick knappt att ha sex första dagen kändes som 10ägg släpptes..
  • Loncelot
    Deni81 skrev 2016-02-27 17:46:50 följande:

Hej! Kastar mig in här också ????

Vi är på 11:e försöket och det är vårt första barn. Har inte försökt stenhårt och den senaste gången med ÄL-stickor. Då hade jag aldrig något starkt streck men däremot två dagar med svagare streck. Jag började inte med dem i rätt tid kanske :)

Jag fyller 35 i mars, har aldrig varit gravid och har haft cellförändringar, vet inte om det påverkar fertiliteten, men de togs bort för många år sen och har inte kommit tillbaka.

Har inte några speciella symtom, har ömma bröst, men det har jag haft varje gång mellan ÄL och mens tidigare. Hade molvärk någon dag men det kan jag ha haft i tarmen, har problem med magen också ;)

BIM 5/3!

Är precis som många andra superledsen varje gång det går snett och har blivit smått besatt av min kropp. Hoppas så på att få bebis även om tiden inte är riktigt rätt, har inget fast jobb och sambon och jag har väl inte det bästa förhållandet även om det blir bättre och bättre. Trots det så ser jag min chans nu! Han har också bara en pungkula som producerar spermier så jag hoppas ju innerligt att det inte är det som är problemet!

Hej, ja har haft cellförändringar mellan mina graviditeter men har som tur försvunnit, själv har ja inte haft problem att bli gravid efteråt så håller tummarna att samma är för dig välkommen in i tråden
  • Loncelot
    Mammamiia10 skrev 2016-02-27 17:55:23 följande:

Bim-4 fick detta inom tiden. Positivt!??! Jihoooo!!!!! Jag är så jäkla glad!!!!:)

Stort grattis, inte avis alls
  • Loncelot

[quote=76382128][quote-nick]Lilla Luna skrev 2016-02-27 07:03:11 följande:[/quote-nick][/quote]

Så svårt att se men ja håller tummarna!

• Loncelot
    Queenxiter skrev 2016-02-28 08:35:23 följande:

Min cykel har varit väldigt oregelbunden sedan förlossningen för 6mån sedan, när är det lagom att testa? Äl +12 idag.

Ja hade testat redan dag 10 men ja har plussat väldigt tidigt alla mina graviditeter så testa du
  • Loncelot
    Minime90 skrev 2016-02-27 23:37:38 följande:

Hej allihopa :)

Är det normalt att ha lite mer än 6 veckor mellan två menscyklar? Eller borde jag kontakta min barnmorska?? Jag tog ut min p-stav i slutet av oktober om det har något med saken att göra? :P

Ja tror det är fullt normalt med tanke på p-staven men är du orolig så tycker ja du ska fråga en gång för mycket än en gång för lite.. Men kan ta 1år +- innan kroppen blir normal efter man använt sådana premitivmedel.
  • Loncelot
    Hannah81 skrev 2016-02-28 11:04:43 följande:

Nu kommer jag med en dum fråga igen. Jag mäter med äl-stickor för första gången. Vi har försökt exakt ett år den här månaden, så jag tänkte försöka med andra metoder.

Jag har en stegring på stickorna nu, så när är det bäst att ha sex? Och när är det för sent?

Som tidigare säger sex omedelbart och 2 dgr framåt sen är det kört.
  • Loncelot
    Bananen92 skrev 2016-02-28 12:10:57 följande:

Hej allihopa! Var aktuell senast i februaritråden men har legat lågt i marstråden...

Har BIM 1/3, men i morse vaknade jag med fruktansvärd mensvärk. Allt detta är mycket konstigt då A) jag har en väldigt regelbunden cykel och B) ingen mens har kommit. Någon som har erfarenhet av detta? Tänkte testa mig imorgon bitti.

Tyvärr har nog dom flesta varit med om det men det behöver inte betyda att man inte är gravid ta ett test imorgon
Svar på tråden BIM Mars 2016