• telma11

Gravida i Laholm/halmstad

Hej hej!

Är en tjej på 27 år bor i Laholms kommun och precis fått veta att jag är gravid är planerad till i september. Några fler här inne som vill följas åt här inne? :)

• Svar på tråden Gravida i Laholm/halmstad
  • EmmelieHSTD
    Alexandra1986 skrev 2016-02-27 16:30:14 följande:
    Det är jag tack och lov. Har nu på slutet åkt på graviditetsdiabetes så när jag är som mest hungrig får jag äta minst av det jag vill. Som grädde på moset är jag dessutom förkyld med halsont och huvudvärk just nu så tycker riktigt synd om mig själv! Hur mår du? :)
    Åh men fy, graviddiabetes låter ju inte som en höjdare direkt.. Och här hemma är det lika synd om mig med förkylning och halsont ;)

Men jo, i övrigt så mår jag faktiskt riktigt bra just nu. I början (v 6-13) mådde jag typ konstant illa och var trött som en zombie hela tiden. Men nu verkar det ha vänt och energin börjar komma tillbaka. Är dock bara i vecka 18, så har ju en bra bot kvar och jag har en känsla av att det kan svänga om ett par gånger till ;)
  • EmmelieHSTD
    Martini92 skrev 2016-02-27 16:38:33 följande:

Jag bor i halmstad å är gravid med mitt andra barn ? blir 24 i mars

Grattis!! :) när är du beräknad?
  • Alexandra1986
    EmmelieHSTD skrev 2016-02-28 00:09:52 följande:

Åh men fy, graviddiabetes låter ju inte som en höjdare direkt.. Och här hemma är det lika synd om mig med förkylning och halsont ;)

Men jo, i övrigt så mår jag faktiskt riktigt bra just nu. I början (v 6-13) mådde jag typ konstant illa och var trött som en zombie hela tiden. Men nu verkar det ha vänt och energin börjar komma tillbaka. Är dock bara i vecka 18, så har ju en bra bot kvar och jag har en känsla av att det kan svänga om ett par gånger till ;)

Bra bit påväg då ju, snart dags för ultraljud :)
  • telma11

Kul och se vi blir flera :) idag va jag på inskrivning och fått tid för första ultraljudet :) Gud va jag längtar och se de lilla livet. Hur ser ni på och se och får veta könet? :)

• EmmelieHSTD
    Alexandra1986 skrev 2016-02-29 08:21:36 följande:
    Bra bit påväg då ju, snart dags för ultraljud :)
    Japp, var på ultraljud den 22/2 och ska tillbaka igen nästa måndag. Såå mysigt :)
  • Alexandra1986
    EmmelieHSTD skrev 2016-02-29 16:24:02 följande:

Japp, var på ultraljud den 22/2 och ska tillbaka igen nästa måndag. Såå mysigt :)

Såpass! Hur kommer det sig att du redan fått UL?
  • EmmelieHSTD
    Alexandra1986 skrev 2016-02-29 16:44:48 följande:
    Såpass! Hur kommer det sig att du redan fått UL?
    Det den 22/2 var egentligen rul, men den lille där inne var ju inte så långt gången som vi trodde och den låg med ryggen emot så barnmorskan kunde inte se riktigt allt hon ville. Så då får vi gladeligen komma tillbaka igen :)
    Och då är vi i vecka 18+5 när det är dags för nästa ul (17+5 idag).
  • telma11
    EmmelieHSTD skrev 2016-02-29 17:22:40 följande:
    Det den 22/2 var egentligen rul, men den lille där inne var ju inte så långt gången som vi trodde och den låg med ryggen emot så barnmorskan kunde inte se riktigt allt hon ville. Så då får vi gladeligen komma tillbaka igen :)
    Och då är vi i vecka 18+5 när det är dags för nästa ul (17+5 idag).
    Spännande och få se de lilla livet. Har fått tid i v18 för första ul :) hoppas tiden går fort nu :)
Svar på tråden Gravida i Laholm/halmstad