• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Då hoppar jag in i tråden också, om jag får. 
    Plussade imorse efter vår andra återföring, en fryst liten blastis som har flyttat in. Enligt nån halvskum internetsida och kliniken i Falun har jag tagit mig ända till v 4+4 idag. 

Det känns fortfarande som att nån skämtar med mig och att det inte riktigt är på riktigt. Men om det vill sig väl så kommer väl de känslorna rätta till sig så småningom kanske. 

Har haft lite graviditetssymtom av och till men tror att det mesta är Lutinusen (som jag äntligen får sluta med nu, tjohoooooo!), så det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig framöver. 

• irrbloss_83
    Dalkullan skrev 2016-03-09 19:56:55 följande:

irrbloss_83 - välkommen och stort grattis till plusset!! Vad kul - jag går också i Falun:D

Tack så mycket! Vi kommer att gå resten av tiden i Östersund, men gjorde plock och transfer i Falun. Kommer nog sakna kliniken där lite, de är verkligen stjärnor!
    Amie77 skrev 2016-03-09 20:29:30 följande:

Frmid: Grattis!

irrbloss: Grattis till er med och välkommen till tråden. Jag är 4+2 idag så roligt att ha någon som ligger så pass lika till. Och som har lika länge att vänta på VUL... :D

Tack så mycket! Så då borde du vara beräknad 14/11 eller nåt? Det verkar vara lite olika hur man räknar jag får det till allt från 11-13/11 för mig nämligen, siktar på 12:e tills vidare bud kommer :)
    Var gjorde du behandlingen?
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-09 22:41:17 följande:
    Har fått 12/11 på en app och 13/11 på ett par andra så jag räknar med 13/11. Hade ÄL 21/2. Har gått på CvL där jag också tycker de är fantastiskt bra. Skönt med frysförsök att bara behöva åka den långa resan 1 gång särskilt nu då man har barn med sig i bilen också.

Ett par av er på 8+X! Blir nästan avundsjuk. :) Känns en evighet bort - och i och för sig... i tidig graviditet är en månad en evighet. :)
    Ja, vi har ju strax över 50 mil till Falun så det är ett jäkla resande varje gång man ska dit. Som tur är är jobbet extremt förstående och smidiga... Annars hade det verkligen kunnat vara besvärligt. 
    Pusheen skrev 2016-03-10 03:20:53 följande:
    Hej och grattis till plusset!

Jag har heller inte fattat det riktigt.. "Nej.. Inte jag.. Alla andra men inte jag"

Jag ska också ta sista lutinusen imorgon, halleluja!!

Precis så känns det. Och idag har jag inte så mycket symtom alls förutom en rent vansinnig hunger (ska snart gå och äta frukost, lär länsa alla hyllor i kylen...) så idag känns det som om det faktiskt bara var ett skämt alltihop. 
    Man är så knäpp ibland :P
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-10 07:52:15 följande:
    Jag har faktiskt inte berättat på jobbet utan sjukanmält mig. Barnlöshet räknas ju som sjukdom så jag har kört på det. Plus att det ju blir en karensdag som de inte behöver betala för.
    Jag var väldigt hemlighetsfull under utredningen, såg till att få besöken planerade på jourkomp-dagar osv. Men sen när det blev bestämt att det skulle bli IVF så kändes det lika bra att dom vet, har en del jourer och sådär som jag inte vill ha under ruvningen. Och mina kollegor och min chef har som sagt varit fantastiska, så jag är nöjd med att ha berättat ändå.

Konstigt nog är det rätt många andra som inte vet dock, mycket av släkten inkl makens föräldrar och syskon vet ingenting alls, och nu plötsligt vill jag inte säga nåt till dom förrän v12. Jag är inte så konsekvent märker jag, men....
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-03-10 09:06:45 följande:

Jag känner likadant, vill inte berätta för mannens föräldrar o syskon än. Vi ska ses på påsk så det hade passat bra då men då är jag i v 10+ o det känns för tidigt. Har ett till ultraljud bokat veckan efter påsk så då känns det bättre att vänta. Mina syskon vet inte heller men dem hade jag kunnat berätta för eftersom jag känner att jag kan berätta för dem om ett eventuellt missfall. Det vill jag helst inte göra för mannens familj. Svårt det där...

Jag har på nåt vis blivit mer nervös nu när jag har nåt att förlora. För mig är det mindre känsligt att vi håller på med IVF och att det inte fäst än om jag skulle få missfall. Så de som inte vet nu får snällt vänta tills jag är över magiska v12.

Jag ska antagligen på mitt tidiga VUL veckan efter påsk, så efter det kanske jag slappnar av lite, eller så hittar jag nåt nytt att oroa mig för, vi får se. :P
  • irrbloss_83
    Iskristall skrev 2016-03-11 14:22:35 följande:

Jag har inga symptom längre. Börjar bli lite nervös. Har vul på fredag nästa vecka, vågar inte ringa mvc förrän jag gjort det och sett att allt är okej där inne. Hur känner ni tjejer?

Jag förstår verkligen känslan av nervositet, håller alla tummar jag har att allt ser alldeles perfekt ut för er. Men jag kommer antagligen vara lika orolig när det är dags för mig.

Har fått tid för mitt VUL 4/4, då är jag i 8+2 så det är senare än optimalt men påsken stökade till lite för både mig och mottagningen så då blev det så. Jag har också tänkt vänta med att ringa MVC tills jag sett att allt är ok, jag tror det skulle vara en onödig smärta att behöva ringa dom och avbeställa tiden man fått om det inte är ok på VUL:et. 
  • irrbloss_83
    Iskristall skrev 2016-03-11 17:39:58 följande:
    Precis vad jag känner också med att behöva ringa och avboka mvc. Men samtidigt tänker jag på väntetiderna det kan vara till mvc här i Sthlm. Men ser allt bra ut på vul så kan jag nog vänta nån vecka eller två extra för mvc besöket
    Ja. Jag är ju ingen auktoritet på området men efter inskrivningen händer det väl inte så mycket på rätt länge på MVC? Så det borde inte spela nån roll om man skrivs in nån vecka eller två senare då.

Jag bor ju ute i ingenmansland så för min del tror jag inte det är några bekymmer att få tider. Fast det kommer väl och biter mig i rumpan ändå sen :D
  • irrbloss_83
    Iskristall skrev 2016-03-11 18:11:29 följande:
    Jag tror att det kommer gå bra för oss ändå Irrbloss ska du se, tror du inte?
    Jag tycker att det helt enkelt får lov att göra det.

På tal om nåt annat så är ju graviditetsmatematiken fascinerande! Jag har vetat om att jag är gravid i 2 dagar och går in i vecka 6 imorgon. Man får ju för sjutton hela första månaden gratis, det hade jag nog inte riktigt tänkt på innan... :)
  • irrbloss_83
    Mariana79 skrev 2016-03-12 07:53:34 följande:

Förlåt för att jag kommer med ett neggo inlägg nu, men behöver skriva....

Det går nog åt fel håll för mig, fick lite blod på pappret igen igår em/kväll som sen blev brunt V7 (6+1). Det avtog på kvällen, men hade sådana menssmärtor i mage och rygg att jag var tvungen att ta värktabletter. Nu på morgonen är det rosa/bruna tillbaka i liten skala och jag har ff ont i mage och rygg... även om det inte kommer ut mycket blod/brunt så är väl det i kombination med smärta inget bra alls i sammanhanget....

Det var nog för bra för att vara sant att vi skulle lyckas med 1:a Ivf försöket..

Att gå så här med småduttar på pappret och ha ont är tortyr... det är väl bättre att det sätter igång istället :(

Över en vecka till får man gå så här tills det är dags för det slutgiltiga beskedet på VUL..

Vill ge mig ut och springa en mil i ren frustration, känns som om all optimism och hopp har lämnat mig.... FAN!

Ledsen att ge er detta ångestladdade inlägg så här på lördagsförmiddagen ..... Kram <3

Åh, vad hemskt det måste kännas. Håller ändå tummarna att pyret där inne vill stanna. Finns ju många anledningar att blöda under graviditet...

Kram!
  • irrbloss_83
    Filli89 skrev 2016-03-11 18:21:33 följande:

Det känns som att det är kört för mig med denna mensvärk. Vaknade av världens mensvärk imorse i samband med orgasm i sömnen. Det gav ordentliga sammandragningar blev svimfärdig och svettig av smärtan. La varmt vatten på magen sen lugna det sig men har känt av nån slags molvärk hela dagen. Jag vågar knappt ligga o så ska allt hända i sömnen. Oron kan ja inte ens beskriva väntar bara på blod när som helst.

Hur har det gått? Håller tummarna för att allt är lugnt idag!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016