• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

jewel skrev 2016-03-17 11:50:22 följande:

Jag sitter här på jobbet o är orolig även fast jag sagt till mig själv att jag inte får oroa mig. Det har inte kommit nåt blod mer men idag har jag noll illamående o inte heller ömma bröstvårtor längre. Vill bara att det ska bli kl två imon då det är ultraljud. Jag kommer vara såååå nervös!

Jag sitter i samma båt som du, oroar mig pga bristen på symtom. 
    Men idag har jag köpt två CB digital i alla fall så imorgon ska jag testa och hoppas på stegring 2-3 eller 3+ (är i 5+6 imorgon så kanske 2-3 är mest sannolikt). Hoppas bara jag inte sätter mig i ännu värre oro med de där jäkla testen som man ju egentligen inte kan tolka ordentligt. 

Detta med graviditet alltså, det är inget för nervsvaga...
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-03-17 19:21:29 följande:
    Att man aldrig kan sluta oroa sig! Tråkigt egentligen att denna tiden ska gå åt till så mycket oro, men jag tror att det kommer bli mycket bättre efter v 12. Jag tror inte att du behöver oroa dig men det är ju lättare sagt än gjort... :)
    Ja, i min naivitet trodde jag att jag skulle njuta när jag väl plussat. Men hittills har det mest varit oro. Tänker mycket att "efter VUL:et ska jag slappna av" eller efter RUL:et eller nåt annat, men jag tror inte det är så enkelt heller. Man får nog bara jobba med oron. 
  • irrbloss_83

Jag testade 3+ med ett CB digital imorse (är i 5+6 idag) så det känns faktiskt lite lugnare. 
    Nu har jag gjort allt jag "kan" för att skaffa mig nån slags kontroll över situationen och allt ser så bra ut det bara kan göra just nu. Så nu tänker jag bara ta mig igenom de dryga två veckorna (!) som är kvar till VUL:et och hoppas på ett fint litet hjärta där inne då... 

Hoppas det går bra på UL:et idag jewel!

• irrbloss_83
    jewel skrev 2016-03-18 09:29:53 följande:

Vad skönt att se 3+ på stickan, det låter ju jättebra! Jag kände likadant när jag fick det, en lättnad o ett lugn liksom. Hoppas tiden går snabbt för dig nu!

Tack, jag hoppas också att det går bra :) Det är inte förrän kl 14 men jag skriver här efter det!

Ja, det känns skönt, är mycket lugnare nu, så det var en risktagning att testa men ändå rätt sak att göra.

Dundrar ju in i v7 imorgon så ;)

Ja, gör det!
  • irrbloss_83
    Iskristall skrev 2016-03-18 10:54:15 följande:

Nu har vi fått se det lilla hjärtat slå på vul! Sååå glada! <3

Grattis! Så skönt!
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-03-18 14:41:00 följande:

Nu har vi varit på ultraljud o sett en liten räka på 28 mm som rörde sig mycket o hjärtat slog så fint. Känns så skönt! Nu ska jag sluta oroa mig! :)

Åh vad härligt! Grattis!
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-03-20 07:16:55 följande:

Nån mer som sover dåligt? Jag vaknade 5.30 idag trots att det är söndag o dottern sover hos mormor. Så typiskt. Fast somnade kl 22 igår så det får väl vara okej ändå..

Ja, definitivt jag. Vaknar nästan varje natt vilket jag aldrig annars gör. Inatt var jag för första gången tvungen att gå upp och kissa också.

Och nu för 23 minuter sen väckte jag maken för att jag verkligen höll på att svälta ihjäl. Så nu lagar han frukost åt mig och jag fick några nötter att knapra på så jag inte skulle dö hungerdöden.

Är trött på kvällen och vill gärna lägga mig vid 20-21 nånting och så vaknar jag runt 06-07 nånting. Ibland ännu tidigare.
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-03-21 10:28:29 följande:

Idag fick jag se Pyret! <3

Helt underbart att se hjärtat slå och små armar och ben som viftar. :)

Mariana79 skrev 2016-03-21 12:16:45 följande:

Grattis lallallalla! !!!

Det var något svårt att se, men visst ligger det en böna där inne på 12.3 cm och med ett hjärta som slår!!! :) Äntligen är denna milstolpe nådd :)

Grattis tjejer, det måste kännas härligt! Jag är så avis! Har två låååånga veckor kvar till mitt VUL.
  • irrbloss_83
    Pipam skrev 2016-03-21 17:44:10 följande:

Även vi fick se en liten prick med ett tickande litet hjärta idag ! Åh sådan lättnad!!

Stort grattis! :)
  • irrbloss_83

Här har jag varit på VUL idag. Hade en blödning imorse, inte särskilt stor men ändå - vilken jäkla ångest jag fick... Jobbar som läkare och sprang på min favoritgynekolog i korridoren och frågade henne om hon inte snäääääälla kunde kolla så allt var ok. Och eftersom hon är underbarast och bäst i världen och jag nästan höll på att börja gråta så gjorde hon det, så idag har jag också sett lilla räkan. Den såg alldeles perfekt ut och hade ett hjärta som tickade finfint! Enda nackdelen var att maken inte kunde vara med... Men vi har ju vårat planerade VUL kvar om ett par veckor. 

Angående att berätta på jobbet så har jag berättat för alla, jobbar på en avdelning med mycket röntgen och mycket läkemedel och grejer och det är ju ett välkänt graviditetstecken när man måste börja gå ut ur rummet när det ska röntgas, så... Alla vet i princip. Det kanske inte är vad jag hade valt om jag hade fått välja, men hellre det än att stråla bebis flera gånger om dagen...

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016