• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

För mig räknade de också från ÄL den här cykeln (gjorde ostimulerat FET), då får jag BF 12/11. Men om jag räknar från SM istället så får jag BF 9/11, så det är viss skillnad. Från ÄL sägs vara säkrare och dessutom är det senare så psykologiskt är det bättre för mig att ställa in mig på det. 

• irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-12 18:58:24 följande:

Jag har glömt bort när man hör av sig till MVC... Jag kommer att behöva en tidigt VUL-tid veckan för påsklovet och eftersom jag går på ett litet ställe kommer det inte att ha öppet. Alltså kommer jag inte att göra tidigt VUL förrän vecka 9 (8+X). :(

Jag hade tänkt att ringa MVC direkt efter lyckat (förhoppningsvis) VUL, men nu funderar jag på om jag måste ringa innan då vi vill göra KUB. Har fått för mig att man tar blodprovet i vecka 9? Det skulle i så fall bli samma vecka som VUL och då borde jag väl ha ringt MVC innan? När ska ni ringa MVC/när har ni ringt?

Jag har också tänkt ringa MVC efter VUL, och kommer vara i 8+2 då vi får VUL:et gjort. 
    Har funderat på att också göra KUB, men eftersom jag "bara" är 32 så får vi i såna fall betala för det själva så vi har inte bestämt oss helt än. Krångel, krångel!

Men jag tänker i alla fall satsa på att det funkar som vi tänkt. Kan inte göra mer än så just nu.
  • irrbloss_83
    Filli89 skrev 2016-03-13 06:52:19 följande:

Hej tjejer tack för era stöd och peppningar är verkligen Nice att ha de när man inte kan tala öppet om de ännu. Jag har börjat få illamående främst av lukter och på morgnarna pluss att brösten ömmar och har mensvärken kvar så symtommässigt känner jag mig betydligt mkt lugnare. Hade en hel vecka av typ inga symptomer alls höll på bli galen, men nu kan ja hålla ut en vecka till vul. Hoppas ni alla andra mår bra.

Vad skönt att det känns bättre! :)
  • irrbloss_83
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 08:43:08 följande:

Herregud vad det drar i min mage. Känns jätte mkt. Inte hela tiden men har typ blivit föratoppad och sedan får jag attacker av extrem mensvärk känns det som. Går över hyffsat fort.

Tänkte på utomkvedshavandeskap men visst skulle det bäl inte göra ont på båda sidorna i magen i omgångar?

Utomkveds brukar ju sitta på ena sidan, tror du inte det kan vara växtvärk bara? :)
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-14 07:16:05 följande:

Idag går jag in i vecka 6. Äntligen! Känns som att vecka 5 var en månad lång... :D Vill minnas att jag tyckte det gick så här långsamt första 12-13 veckorna förra gången också, sen rasade det på till cirka vecka 30 och sen började det kännas som att tiden var sirap igen. Men, men... Ny vecka!

Jag håller verkligen med om att tiden sniglar sig fram! Är i 5+2 nu och idag är det 3v till mitt VUL och det känns helt orimligt långt borta!

Fast jag tror veckan kommer gå fort ändå, ska ut på en liten Sverigeturné här, och flänger omkring ons-fre och då tror jag att dagarna kommer gå fortare än de gör nu.
  • irrbloss_83
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-14 13:59:18 följande:

Hurra! Bultande hjärta och 11 mm skumt litet spöke på ca 7+1. 7+3 trodde jag men gyn räknade annorlunda. Whatever!! Pyret finns och lever!! <3

Åh, stort grattis! Vad härligt!
    AnnaGus79 skrev 2016-03-14 14:10:44 följande:

Hej hej

Hoppar in här om det är ok?

Efter 5 insättningar och 2 år har vi äntligen plussat!

Har varit så himla orolig så tjatade till mig ett Vul förra veckan och fick se lite hjärtflimmer, ska tbx på onsdag då jag kommer vara i vecka 6+5 och hoppas få se ett ordentligt hjärtslag då :)

Är beräknad till 3/11 men har redan bestämt mig för snitt så då blir det väl tidigare??

Skönt iallafall att läsa igenom tråden och se att jag inte är ensam om att vara extremt nojjig att något ska gå tokigt

Vad kul! Grattis och välkommen till tråden! :)
  • irrbloss_83
    Luniz skrev 2016-03-14 19:45:26 följande:

Hej!

Hoppar in här från en annan tråd, då jag fått plus på stickan! :) Grattis till alla er andra också!
    Är i v 7+3 idag och var idag även på mitt första VUL. Man såg ett tickande hjärta, och de tyckte att allt såg bra ut, förutom att det låg ca 1 vecka efter storleksmässigt. Har ni någon erfarenhet av detta? Hur stort har era foster varit vid VUL? Vårat foster låg i kanten på hinnsäcken, så hon kunde inte få till någon riktigt bra bild för att mäta. Den mätningen hon gjorde fick hon till ca 6,5 mm. Glömde fråga hur stort det borde vara, men någonstans runt 1 cm kanske?

Ska på nytt VUL nästa vecka. Glädjen i att se ett tickande hjärta är helt bortblåst. Nu känner jag bara oro och hopplöshet. Känns som att detta kommer att sluta i ett MF :/

Om hon hade svårt att mäta så kan det vara det också. 

Ultraljud är ju ganska lägeskänsligt på så vis, att kommer man inte precis mitt på utan lite snett så kan det se både större och mindre ut än det är och då kan mätningen bli lite fel. Det är mer känsligt i början också eftersom allt är mycket mycket mindre. 

Förstår att du är orolig, det hade jag också varit, men det finns andra förklaringar och det är inte kört! 
  • irrbloss_83
    Filli89 skrev 2016-03-15 19:00:23 följande:

Hej tjejer hur mår ni?

Har världens illamående så fort ja reser mig allt stinker från mil och spyr av varenda lukt känns d som inklusive min man, mina schampon o dusch krämer e värst. Tror ja måste köpa parfymfritt. O på de är ja sjuk o har världens feber, usch hur ska detta sluta. Man känner sig så otacksam då man bara klagar på exakt allt. "Vill ha symptom" "vill inte ha symptom " typ.

Jag mår fortsatt rätt bra, lite illamående av och till vilket jag inte gillar (både för att jag mår för lite illa och för mycket illa), hungern är kvar dock. Blir vrååååålhungrig på tre röda sekunder och vill ha mat. Inte nåt fika eller sötsug utan mat. Kött och grönsaker mest. Annars väntar jag mest på symtom eller VUL, vilket som nu kommer först :P
  • irrbloss_83

Om man tittar på den här tråden så verkar det ju i alla fall inte vara ovanligt att ha få/inga symtom. Bara det är ju en tröst tycker jag! :)

• irrbloss_83
    CvL2015 skrev 2016-03-16 20:29:10 följande:

Hej vänner!

Nu var det längesen jag hängde med. Stort grattis till alla nya grattis - så roligt att vi växer i gruppen och fler drömmar faller in

Med mig har det hänt saker...

I fredags fick jag åka in akut till sjukhuset pga smärtor i höger sida. De fick operera mig pga misstänkt äggstockstorsion (vridning). Det gjorde sjukt ont! Nu är jag sjukskriven denna vecka för återhämtning. Visar sig att jag ät kraftigt överstimulerad.

Mitt i allt kaos fick vi andra nyheter. Vi väntar tvillingar!

Idag har vi varit på uppföljning på kliniken och sett två starka hjärtan slå. Känns helt overkligt och fantastiskt. Nu väntar KUB test och inskrivning på MVC om ca en månad.

Vad häftigt! Var det helt oväntat med tvilligar eller var ni beredda (tänkte om ni fått två embryon insatta eller så...) kan tänka mig att det varit en omtumlande vecka... :) grattis!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016