• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Amie77 skrev 2016-03-29 08:46:43 följande:

Samma för mig sen ett par dagar tillbaka. Usch. Hatar att må så! Fattar inte hur man ska orka med arbetsveckorna.

Jag har i alla fall precis fått se hjärtslag. Allt såg fint ut. Bra tecken var tydligen en utspänd hinnsäck och att den var högt uppe i livmodern. Dessutom 10,3mm lång så bang on time på 7+2 vilket är vad jag är idag.

Nytt VUL inbokat om två veckor - älskar att jag går privat och utan problem får VUL när jag vill. :)

Stort grattis! :) så härligt med ett litet hjärta!
  • irrbloss_83

Vad härligt för er som kommit så långt, själv är jag bara i v 8 (fast 9 imorgon...).
    Har i ett par tre dagar nu varit nästan symtomfri, förutom ajajaj i brösten. Men nu på kvällen kom symtomen tillbaks igen, varför måste det vara så att hela matsmältningen i princip står still? Otroligt oattraktivt att rapa och prutta och se ut som en spärrballong. Hmpf!

• irrbloss_83
    Soffan83 skrev 2016-04-02 07:17:40 följande:
    Frmid skrev 2016-04-01 22:36:26 följande:

Haha! Kan bara hålla med.. Vissa kvällar ser magen ut som födseln är 4 v bort bara :D man känner sig underbar!

Vad skönt att jag inte är den ända med svullen mage! Jag går faktiskt regelbundet på toa nu, vaknar mellan 5-7 :-/ men jag är ju så svullen... Och pruttig och rapar luft ;) det går snabbt irrbloss_83 :)
    Ja, jag tycker att tiden rusar förbi. Nyss var jag i 4+4 och nu redan i 8+0! Snart är bebisen ju här! :D (Jag har dock förstått att tiden går i princip baklänges den sista månaden så jag är inte så naiv som jag låter... )
    Amie77 skrev 2016-04-02 15:49:03 följande:

Jag har suttit och läst en gammal tråd från min första graviditet för att få hopp om att min trötthet nån gång ska gå över. Men jag var fortfarande handikappad i vecka 10 då så några veckor av detta kvar... :)

Hittade då en länk med missfallsrisker som är intressant och den tar upp hur riskerna minskar med synliga hjärtslag i olika veckor:
    sites.google.com/site/miscarriageresearch/miscarriage-general

"After heartbeat is detected, risk of miscarriage is 9.4% at 6wks; 4.2% at 7wks; 1.5% at 8wks; 0.5% at 9wks"

Okej, så det ser ju bra ut för oss alla! :) Och jag har ju nytt privat UL i vecka 10 så om det är hjärtlag då ska jag ta mig 17 försöka chilla! :) Då blir inte risken lägre under hela andra trimestern ens.

Schysst! I så fall är jag nere på nån procent om allt ser bra ut på måndag då vi har vårt VUL. Den sidan gillade jag! :) 
    Har sneglat mycket lystet på ultraljudsapparaten på jobbet i veckan, men jag ska hålla mig, kan inte tolka resultatet bra ändå så...
  • irrbloss_83
    Soffan83 skrev 2016-04-02 21:44:40 följande:

[quote=76496460][quote-nick]irrbloss_83 skrev 2016-04-02 17:14:40 följande:[/quote-nick]

Ja, jag tycker att tiden rusar förbi. Nyss var jag i 4+4 och nu redan i 8+0! Snart är bebisen ju här! :D (Jag har dock förstått att tiden går i princip baklänges den sista månaden så jag är inte så naiv som jag låter... )

Nu har jag redan ändrat mig! Träffade en av mina bästa vänner nu på em som är i vecka 38, och då kände jag hur lååååååångt det är kvar och hur långsamt det går. Precis som du skriver tycker hon samma sak, men nu kan det ju hända när som för henne... Hur långt har inte vi kvar innan vi får bebisgooooosa?! ;)

Det svänger fort! :) 
    Min bästa kompis var gravid i höstas och blev igångsatt på typ BF + 14 eller nåt. Hon tycker INTE att graviditeter går fort :P 
    Men jag tycker det ändå, har så mycket planer på jobbet osv att om allt går i lås är jag klar sista oktober (och har BF 12/11). Känns mest som om vi inte kommer hinna allt som behöver göras just nu... Fast jag tror jag kommer hinna ändra mig under tiden :)
  • irrbloss_83

Nu har vi varit på VUL. Maken till gullig liten räka alltså, den låg och slappade, rörde sig bara litegrann emellanåt. Fint hjärta som tickade på och till och med pulsationer i navelsträngen. Coolt!

Vi firade med varsin isglass :)

• irrbloss_83
    Filli89 skrev 2016-04-04 04:33:08 följande:

Tyvär så kom nog allt ut under natten. Stora klumpar blod såg tom bebisen. Aah så kan de gå tyvär. Lycka till tjejer. Kram

Åh vad hemskt! :( jag beklagar verkligen...
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-04-04 09:46:54 följande:
    Grattis!!

Min var bara en suddig blob i 7+2. :) Men jag tror inte att det är så bra UL-maskin hos min privata gyn. Förra graviditeten så var jag på KUB och ett privat UL veckorna efter varandra och skillnaden i skärpa var enorm.
    Ja, jag gjorde ju ett supersnabbt i 6+4 eller nåt sånt också och då såg man ingenting, bara lite flimmer på skärmen som var hjärtat. Men nu såg man mycket, placenta, navelsträng och huvud och ben och allt möjligt. Bilderna vart inte toppen, för man såg bäst när gynekologen liksom flyttade lite på ultraljudet. Men den hade växt bra, från typ 7mm sist till 20 mm nu. På KUB-ultraljudet kommer den vara gigantisk :P
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-04 10:07:27 följande:
    Grattis! Det var en god glass kan jag tänka mig! :)
    Ja, den satt verkligen fint! :) Tack 
    Filli89 skrev 2016-04-04 11:34:55 följande:

Aah man kan ju förundras av all pranks kroppen kommer med. Fostret lever fortfarande och graviditeten sitter kvar och tappen är stängd. Är på akuten och de vet fotfarande inte vart blodet kommer ifrån. Om ni såg de som kom ut igår hade ja trott att d va fostret och moderkakan och en del av livmodern till o med så mkt var det. Mina händer var full av blod klumpar, trodde tom ja såg armar och en moderkaka. Men nu ligger jag här i ovisshet. Jag är en ordentlig googlare men detta tar nog allt jag kunnat googla upp. Nu ligger man här i hopp o förtvivlan. O vette fan vad som händer. Läxan jag lärt mig är att varje person är en individ och Google kan aldrig säga något om just din kropp.

Vad jobbigt med ovissheten kring blodet, men vad underbart att den sitter kvar i alla fall! Hoppas det lilla livet klarar sig och att blödningen bara är nåt slags grymt spratt från universum eller nåt...

• irrbloss_83
    Kajo skrev 2016-04-04 14:11:44 följande:

Idag fick jag se ett litet pyre på 13 mm med ett hjärta som slog! Så himla glad :)

Grattis! Visst är det underbart! :)
  • irrbloss_83
    Filli89 skrev 2016-04-05 04:28:07 följande:

Tyvär fick jag missfall. Såg fostret i säcken med fingrar och tår hemskt. Bland de värsta av smärta jag varit med om höll på i 48 timmar. Läkaren sa att det är en mini förlossning att få missfall så "sent". Har aldrig varit med om större smärta. Nu vill jag inte tänka på barn på ett tag känner jag är helt slut helt enkelt. Får väl tänka att det kunde varit värre att tex få ett sjukt barn eller att få missfall längre fram då man måste föda ut barne, kan inte ens tänka mig smärtan. Kom precis hem och jag har aldrig längtat hem mer. Har världens underbaraste man. Som duschat mig bäddat rent osv. Nu får jag ta d lungt o inte tänka på barn ett tag. Lycka till ni alla fina tjejer och tack för er omtanke. Kram.

Så sorgligt... Styrkekram!
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-04-06 08:39:48 följande:
    Jag började blöda lite igår o det kom mer i natt, ungefär som början av mensen. Ska åka till gynakuten idag, hoppas att jag kan få göra ett ultraljud. Jag är rädd att det kan ha att göra med att jag gjorde några tunga lyft i går på jobbet. Så klantigt av mig att inte be om hjälp men jag tänkte inte att det kunde vara nån fara. Är i vecka 12+2 idag.
    Åh nej! Det är mycket läskiga blödningar i tråden nu tycker jag. Håller tummarna för att allt ser toppen ut på insidan trots blodet!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016