Höstbebisar efter IVF 2016
Idag skall jag på vul. Känns så pirrigt. Som att domedagen är här. Antingen går man därifrån på moln med en bebis med tickande hjärta eller så är denna resan slut.
Idag skall jag på vul. Känns så pirrigt. Som att domedagen är här. Antingen går man därifrån på moln med en bebis med tickande hjärta eller så är denna resan slut.
Det gick bra på VUL idag! Bebisen var stilla denna gången men hjärtat slog. Den hade benen i kors, så gulligt. Synd att jag inte fick kort på det! Men vilken lättnad att allt såg bra ut.
Precis som för CB1982 ligger min moderkaka lågt, troligtvis därför jag blödde när jag lyfte tungt. Vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt jobb nu, om jag ska skippa fältjobb helt.. Men det vill jag inte. Får ta det väldigt lugnt helt enkelt.
Har haft ganska mkt mensvärk nu på fm så det strålade ut i låret. Somnade och vaknar av att det rinner vätska ur mig med blod i, gick på toa och då droppade det några droppar. Sitter på gynakuten nu. Är i vecka 8+0. Det har slutat blöda efter det jag varit på toa och ingen mer värk. Är livrädd.
Hemma från ultraljudet, SÅ härligt att se det friska lill-pyret :D
V 13 nu, borde kunna börja slappna av. Symtomen börjat sakta ge sig med.
Hoppas det är ofarligt för er som har blödningar! Tänker på er väldigt ofta.
Idag har vi varit på inskrivning på MVC. Jag gillade barnmorskan, hon hade bra svar på alla mina frågor, inklusive mina kontrollfrågor som jag hade minerat samtalet med för att kolla om hon tänkte som jag :D
Perfekt!
Blir lite provtagning på fredag, järn och thyreoidea och proverna inför KUB och sådär, och sen blir det inte så mycket på ett tag. Tror dock hon kommer bli bra att ha och göra med :)
Känns lite mer på riktigt nu...
Jag har plötsligt blivit av med alla symtom (inte för att jag har varit så besvärad av symtom hittills heller men...), vilket är lite oroväckande, men jag hoppas allt ser bra ut. Tjuvkikade på pyret på jobbet förra veckan och då var det full rulle i alla fall.
Dags för KUB om ungefär två veckor, ser fram emot det men är lite orolig också, tänk om vi får dåliga siffror plötsligt? Usch.