• Kajo

Höstbebisar efter IVF 2016

Hej! Hoppar in här:) är vecka 5 (4+2). Ska på ul 4/4. Är superglad över mitt plus! Min 7e insättning och första pluset. Slitit i 1,5 år med ivf:er och 3,5 år totalt.

Jag är lite lätt överstimulerad, det började 1 vecka efter ET. Nu har det lagt sig lite, ska dock kontrollera det imorgon. Det knäppa är att jag blir nojig att det inte är ett bra tecken att överstimuleringen börjar lägga sig. Är ni också oroliga för att det ska skita sig?

• Kajo

Usch vad man vill veta att allt går som det ska där inne...det är inte lätt att slappna av.

• Kajo

Idag va jag på kliniken och blev tömd på lite vätska pga överstimulering. Blev även sjukskriven i två veckor. Hon kunde inte se något än på vul avseende graviditeten, vilket jag va inställd på men ändå lite besviken. Men jag är ju bara i 4+3 idag. Ska dit på torsdag igen (4+6) tror ni man kan se något då? Usch vax nojig man är. Man vill bara se något!!

• Kajo

En fråga med, är det fler än jag som får grym mensvärk på kvällen?

• Kajo
    Soffan83 skrev 2016-03-14 22:06:33 följande:
    Vi gjorde tidigt vul vecka 5+6 då syntes knappt något mer än hinnsäck. Läkaren sa att hon såg vad hon ANTOG var en gulsäck och ett 3 mm embryo, men det var så suddigt så hon kunde inte säga mer eller utgången. Hon undrade oxå varför dom gett mig så tidig tid... Jag fick det för dom ville se så den låg rätt då jag haft mkt flera blödningar. I vecka 7+6 gjorde vi nästa vul då var bebisen 16.9 mm och hjärtat slog ;)
    Måste ha varit lite jobbigt att inte få se så mkt då. Men fantastiskt att få se sen i vecka 8 då?! Jag ska försöka ha lite is i magen till den 4/4. Hur stod du ut?
  • Kajo

Jag känner att jag borde också sluta leta symptom men det är inte lätt. Precis innan jag plussade och någon dag efter behövde jag nattkissa, men det behöver jag inte. De enda symptom jag har är att brösten spänner på natten och mensvärk som kommer och går. Sen är jag inte så sugen på mat, fika eller något faktiskt.

• Kajo
    jewel skrev 2016-03-23 08:31:54 följande:
    Finns det nån speciell anledning till att du vill vänta med att berätta? Jag hade aldrig klarat av att hålla mig så länge! ;) Jag jobbar dessutom med förorenad mark så jag behöver kunna förklara varför jag inte kan göra vissa jobb. Tycker det känns jätteskönt att de vet på jobbet nu, då får man lite extra förståelse för trötthet o så också.
    Jag jobbar också med förorenad mark. Vill berätta redan nu för min chef eller är det för tidigt? Jag jobbar ganska mkt i fält och har lite ångest över det (det är ju ganska slitigt emellanåt). Var i Sverige jobbar du?
  • Kajo

Idag har jag varit på kontroll pga min överstimulering. Det såg bra ut och jag kan börja jobba på tisdag! Tyvärr såg man fortfarande bara en hinnsäck, vilket va normalt. Men jag blev ändå lite besviken. Är i vecka 5+5. Har någon annan varit på ett så tidigt vul?

• Kajo
    Libra1 skrev 2016-03-23 14:17:10 följande:
    Vi kunde tidigast se i vecka 6+6. Veckan innan bara en hinnsäck.
    Ok, vad skönt att höra! Då ska jag inte vara orolig. Och grattis till hjärtslagen.
  • Kajo
    irrbloss_83 skrev 2016-03-23 19:09:20 följande:

Här har jag varit på VUL idag. Hade en blödning imorse, inte särskilt stor men ändå - vilken jäkla ångest jag fick... Jobbar som läkare och sprang på min favoritgynekolog i korridoren och frågade henne om hon inte snäääääälla kunde kolla så allt var ok. Och eftersom hon är underbarast och bäst i världen och jag nästan höll på att börja gråta så gjorde hon det, så idag har jag också sett lilla räkan. Den såg alldeles perfekt ut och hade ett hjärta som tickade finfint! Enda nackdelen var att maken inte kunde vara med... Men vi har ju vårat planerade VUL kvar om ett par veckor. 

Angående att berätta på jobbet så har jag berättat för alla, jobbar på en avdelning med mycket röntgen och mycket läkemedel och grejer och det är ju ett välkänt graviditetstecken när man måste börja gå ut ur rummet när det ska röntgas, så... Alla vet i princip. Det kanske inte är vad jag hade valt om jag hade fått välja, men hellre det än att stråla bebis flera gånger om dagen...

Grattis!! Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016