• Kajo

Höstbebisar efter IVF 2016

JOLI skrev 2016-03-27 00:03:32 följande:
    Började blöda rejält ikväll igen, smärtade även extremt i magen (har dock haft kraftiga smärtor i magen i några veckor).

Ringde akuten som tyckte jag skulle komma in, dels på grund av smärtorna och även för att få svar.

Vi fick se ett litet hjärta slå, vårt barns hjärta! Det var magiskt!

Hade väldigt mycket vätska kvar i magen sedan stimuleringen, därav smärtan. De vill fortsätta hålla lite koll, för att se så vätskan försvinner.

Ikväll lägger jag mig med ett leende på läpparna! Ha en fortsatt trevlig påsk alla här inne!
    Åh så skönt att höra!! Grattis till hjärtljudet:)
    Vilken vecka är du i nu?
  • Kajo
    JOLI skrev 2016-03-27 10:20:18 följande:
    Vi är i vecka 7 (6+6)! Vilken vecka är ni i?
    Jag är i vecka 6+2 och är så orolig att jag inte ska få se hjärtljud nästa måndag. Det är grymt jobbigt att va såhär misstänksam :(
    Jag hade mkt mer mensvärk förra veckan, nu har jag mest ömma bröst och är grymt trött. Man trodde att när väl pluset kom skulle allt vara klart! Men ack så fel man kan ha.

Är du inneliggande eller fick du åka hem? Hur mkt kunde du se av embryot?
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-03-28 20:57:06 följande:

Kollar bara på klockan hela tiden om jag inte kan få gå och lägga mig snart. Denna trötthet!! Vill bara sova sova sova!

Stor kram till er som fått blödning.. Jag hade flippat totalt. Är livrädd för att få se det varje gång jag går på toan.

Hoppas att allt är som det ska ändå <3

Ja är likadan, så jäkla trött hela tiden. Sen har jag börjat må småilla hela tiden. Kan inte beskriva illamåendet för det är inte sådär kräkillamående utan något som ligger i bakgrunden och får en att känna sig lite småsjuk.
  • Kajo
    Filli89 skrev 2016-04-03 21:08:47 följande:

Som ja trodde började forsa blod. Nu är d nog kört för min del v10 vem trodde d.

Usch fy, tänker på dig. Jag hoppas du har fel! Har ni redan varit på hjärtultraljud? Hur såg det då ut isf? Skickar energi till dig<3
  • Kajo
    CB1982 skrev 2016-04-03 09:55:52 följande:

Hej!

Är i vecka 11+2 efter fjärde försöker och både 2 missfall och ett utomkvedshavandeskap bakom oss samt minus.

Vågar ännu inte hoppas då jag haft lite blod blandade flytningar de senaste 3 dagarna.

Undrar om denna oron någonsin kommer avta haha?

Snart dags för kuben så efter det om allt ser bra ut så hoppas jag att man vågar slappna av lite.

Beräknas komma 20/10.

Är också väldigt trött och illamåendet går lite upp och ner nu, en del dagar hemska men en del dagar helt okej så bättre än när man bodde på toaletten dygnet runt typ.

Känner bara för att äta kall mat och honungsmelon är min favorit just nu.

Har berättat för föräldrarna och våra syskon men för mina barn sedan tidigare har vi ännu inte berättat det för.

Vi har försökt få barn i 3 år.

Hoppas att vi kan följas åt denna resan

Välkommen! Jag är i vecka 7+3 och ska på vul idag för att lyssna på hjärtljud. Är väldigt nervös nu. När skedde dina två missfall, vilken vecka?
  • Kajo
    Filli89 skrev 2016-04-04 11:34:55 följande:

Aah man kan ju förundras av all pranks kroppen kommer med. Fostret lever fortfarande och graviditeten sitter kvar och tappen är stängd. Är på akuten och de vet fotfarande inte vart blodet kommer ifrån. Om ni såg de som kom ut igår hade ja trott att d va fostret och moderkakan och en del av livmodern till o med så mkt var det. Mina händer var full av blod klumpar, trodde tom ja såg armar och en moderkaka. Men nu ligger jag här i ovisshet. Jag är en ordentlig googlare men detta tar nog allt jag kunnat googla upp. Nu ligger man här i hopp o förtvivlan. O vette fan vad som händer. Läxan jag lärt mig är att varje person är en individ och Google kan aldrig säga något om just din kropp.

Men Gud så skönt att läsa! Jag håller alla mina tummar och tår! Massa styrkekramar
  • Kajo

Idag fick jag se ett litet pyre på 13 mm med ett hjärta som slog! Så himla glad :)

• Kajo

Har haft ganska mkt mensvärk nu på fm så det strålade ut i låret. Somnade och vaknar av att det rinner vätska ur mig med blod i, gick på toa och då droppade det några droppar. Sitter på gynakuten nu. Är i vecka 8+0. Det har slutat blöda efter det jag varit på toa och ingen mer värk. Är livrädd.

• Kajo
    ivfbullen skrev 2016-04-07 14:27:19 följande:
    Oh jag håller tummarna för dig att det bara är en nidblödning! <3
    Styrkekramar!
    Vad är det? Är inte det något man får när ägget fäster?
  • Kajo
    irrbloss_83 skrev 2016-04-07 14:35:50 följande:
    Usch! Hemskt med alla dessa blödningar. Det verkar ju dock vara väldigt vanligt, vi har väl alla i princip haft det och för de allra flesta av oss har det sett toppen ut på insidan. Håller tummarna att det är likadant för dig. 

Har du lågt liggande moderkaka kanske?
    Ja det är förfärligt med all dessa blödningar. Vet inte om jag har en lågt placerad moderkaka.

Det tar ju sån lång tid här på kk också.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016