• Kajo

Höstbebisar efter IVF 2016

lallallalla skrev 2016-10-21 07:27:29 följande:

Usch, vilken natt jag haft. Förvärkar var 20:e minut hela natten. De avtog vid småtimmarna och bebben började istället försöka gräva sig ut. Jag gav upp vid halv fem och gick och kokade kaffe och sen dess har jag suttit i soffan med helt kolugn mage. :/

Usch vad segt! Hur känns dina förvärkar? Du kanske ska åka in och göra en koll?
  • Kajo
    lallallalla skrev 2016-10-21 08:43:05 följande:
    De börjar med mensvärksliknande som går över i ryggen och sen kommer sammandragningen. Mensvärken övergår till molvärk efteråt, som släpper efter 5-10 minuter. Sammandragningen är en dryg minut

Har funderat på om jag borde åka och kolla, men vet inte vad jag ska säga riktigt. Är det på G så är det, annars är det bara att fortsätta vänta. Jag är ju inte direkt orolig, blir bara väldigt trött/utmattad. Är i v 39+3 idag.
    Nä det är svårt. Det står att sammandragningarna inte ska göra ont, men jag tycker ju inte de går obehindrat förbi. Och när man är så nära som alla vi nu är så kan det ju inte vara farligt att det känns en del.

Du kan ju iaf ringa till förlossningen och beskriva vad du upplever och få en bedömning av proffs.

Gud så spännande det är nu! Jag är bara i 36+1:(. Nu får tiden gärna springa förbi!
  • Kajo
    lallallalla skrev 2016-10-24 05:33:14 följande:

BF idag! :)

Jag vaknade kvart över fem för ett toabesök och fick en söt, liten rosastrimmig slempropp på papperet. Inte ens en tiondel så stor som förra, men med teckenblödning. :)

Hoppas, hoppas, hoppas!!!! :D

Heja heja!! Snart är du igång :)
  • Kajo
    Frmid skrev 2016-10-25 06:59:45 följande:

Varit på förlossningen sen 03.30, tagit några kurvor ovh fått smärtstillande, är öppen 4 cm nu så vi skickas inte hem :) idag sa BM, kommer vår lilla tjej!

Åh spännande!! Heja heja! Snart är er tjej här :)
  • Kajo
    Frmid skrev 2016-10-25 22:16:41 följande:

Idag kl 16.11 dök vår underbara lilla dotter upp! Hon är underbar :) det var både det värsta jag gjort och det häftigaste jag gjort! Nu hämtar vi oss på BB och hon sover gott på sin pappas bröst.

Har tänkt på er!! Stort stort grattis!! Underbart!!
  • Kajo
    lallallalla skrev 2016-10-29 19:59:53 följande:

Vi har också babymys på BB nu. Idag kom vår otroligt efterlängtade tjej! <3

Stort grattis! :) mysigt med bebismys! Har allt gott bra?
  • Kajo

Nu är det babyboom här :)
    Hur många är vi kvar som väntar?

• Kajo

Vaknade kl 6 och tyckte det kändes lite väl blött för vara flytning men somnade om efter vanligt toa besök. Nu när jag gick upp precis rinner det längs benet. Det trodde jag aldrig att mitt vatten skulle gå först. Har ringt till förlossningen och jag ska avvakta till kl 14 för att se om värkarbete kommer igång. Annars blir det kontroll i eftermiddag!

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-11-04 10:41:23 följande:

Jag är precis hemkommen från bm. Bebis är fixerad och hon gissade en födelsevikt på 3686g , får väl se!

Är ju beräknad till 8/11 men fick en tid för igångsättning 15/11 om det inte kommit igång tills dess. Känns lite sjukt med ett definitivt slutdatum! Tror att liten kommer komma innan dess, vill ju slippa bli igångsatt. Ja ja, den som lever får se.

Känns konstigt med vattenavgång, känner inget än. Vet inte hur det brukar gå?

Åh det är ju inte långt borta Pusheen!! :)
    Jag håller tummarna att vi kommer igång normalt båda två. Kram!
  • Kajo

Nu har jag varit på kontroll på förlossningen. Allt såg bra ut, hade två sammandragningar under tiden ctg:en jobbade. Annars känner jag inte mkt. Ska tillbaka imorgon 10.30 för igångsättning (om det finns "plats"). Annars får man avvakta någon timme. Men det känns som att vi har vår bebis innan helgen är över! Helt galet!

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-11-04 18:20:57 följande:
    Härligt med en uppdatering! Så spännande, hoppas det kommer igång av sig självt. Kollade de om du var öppen något?

Snart har ni er efterlängtade lilla flicka i famnen <3
    Ja, dom gjorde en vaginal undersökning. Tappen vara två cm lång så inte hänt då mkt där. Det va inget trevligt när hon kände det...

Ja nu återstår det bara att se vad som händer. Är grymt fisig :) haha.
  • Kajo

Jag har helt glömt bort att uppdatera här. I måndags kom världens sötaste och ljuvligaste flicka till världen. Är helt förälskad i mitt lilla knyte. Hade en riktigt bra förlossning! Vattnet gick ju som sagt på fredagen och vi va inne på kontroll fre, lör och sen först på söndagen vid 16.30 satte dom igång mig och kl 05.03 föds vår dotter. Värkarna kom igång fört vid 23 tiden. Det häftigaste jag varit med om! Nu njuter vi av vår lilla familj. Kramar från en känslorna-är-all-over-the-place-Kajo :)

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-11-17 20:54:41 följande:

Hej alla!

Gaah vilken natt det blev! Väldigt intensiv. Fick första igångsättningsdosen vid 16 sen började det mola direkt.

Skickade hem gubben för att hans kulle få sova för detta skulle ju ta några dygn. Livmoderhalsen var inte alls mogen. Det var den inte heller när sköterskan kollade den sent på kvällen.

Ligger och har täta känningar och får ondare och ondare. 04.30 gick vattnet plötsligt som en explosion i sängen.

Ringer tillbaks gubben för jag ville ha stöd. När han kommer ca 05.45 så börjar jag få sjukt ont! Min sköterska var iväg på andra grejer för det "skulle ju dröja" så när vi ringt på klockan så kom det en annan sköterska. Hon undersökte mig och då var jag plötsligt öppen 5cm!

Först då fick jag prova lustgasen.

Ett tu tre efter det så hör jag mig själv ge ifrån mig ett djungelvrål och då börjar krystvärkarna! Jag udersöks igen och är då öppen 9 cm. Kan inte hålla tillbaks utan börjar krysta! Då var klockan 07. Efter intensiva två timmar kom hon ut 09.00!

De tyckte inte jag använde lustgasen något bra så de tog ifrån mig den!

Födde alltså ut vår flicka på 4420g och 55cm lång utan bedövning!

Det värsta och bästa jag varit med om.

Nu ligger vi på patienthotell och tar igen oss!

Tack för alla lyckönskningar!

Så kul för dig irrbloss! Snart har du också bebben i famnen! <3

Åh stort stort grattis kära Pusheen!! Har tänkt en massa på dig! Vilken tur att det gick så bra för er. Då hade du en bra förlossningsupplevelse du med? Grymt bra kämpat alltså!! Ta hand om dig och flickebarnet! Vila! Kram
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016