• Kajo

Höstbebisar efter IVF 2016

Pusheen skrev 2016-10-11 18:59:46 följande:
    Stort grattis jewel!! Så underbart att äntligen få träffa lillkillen Skönt att allt gått bra!
    Kajo skrev 2016-10-11 17:20:30 följande:

Men så skönt! Vad sa dom, trodde dom att liten ligger kvar så nu? Jag blev lite nojig idag för jag har känt hickan långt nere ett tag, men idag kände jag hickan högt uppe i magen. Tänk så har hon vänt sig igen?!:(

Hmm, ja vad sa dom? Haha! Nja, de sa nog bara att min bm får hålla koll nu.

Den ligger fortfarande rörligt så jag tar inte för givet att hen kommer ligga kvar så men jag hoppas det!

Lurigt det där med hickan! När hen hickade innan och jag inte kände med handen så kändes det långt ner men kände jag med handen på magen så kände jag det högt upp! Jag vet ju hur liten ligger just idag men jag känner att jag har noll koll annars.

När ska du till bm nästa gång? Kan hon/han känna tydligt hur lillan ligger?

Ååå så kul att det händer så mycket här nu med alla bebbar på gång!
    Jag ska till bm på måndag. Antagligen ligger hon rätt, hon låg ju rätt när jag va där sist och jag har inte märkt av någon kullerbytta. Äh det är svårt!

Ja så spännande nu här i tråden!
  • Kajo
    Libra1 skrev 2016-10-13 00:54:46 följande:

Är fortfarande i latensfasen men får ondare och ondare. Värkar var 4:e minut. Men tror det lär dröja lite. Behöver inte åka hem iaf. Skönt det!!! CTG varannan timme så känns tryggt! :)

Heja heja! Så häftigt! Skickar kraft till dig:)
  • Kajo

Nämen vilken liten sötnos!!:)

Stort grattis till er! Tänk, nu är han här. Jag längtar en massa efter vår lilla tjej nu. Allt känns så overkligt och ändå så ploppar det bebisar här i tråden nu. Heja heja alla vi! Vilken resa det har varit för oss.

quote=77046039][quote-nick]jewel skrev 2016-10-12 19:42:34 följande:[/quote-nick]Tack för alla gratulationer! Vi är kvar på BB men får förhoppningsvis åka hem imorgon. Amningen går sådär, han sover mest. Får se om vi börjar med tillägg..

Måste ju visa upp vår lilla sötnos. Han har fått namnet Pontus! <3

[/quote]

• Kajo
    Libra1 skrev 2016-10-14 08:31:46 följande:

Igår den 13 okt kl 13:33 kom en liten pojke på 2800g. Vi är trötta men väldigt lyckliga. Ligger på BB och myser lite och väntar på att mannen ska komma. Han fick inte sova över så det har inte blivit så mycket sömn för mig.

Det här känns fortfarande helt overkligt!!! :D

Underbart! Stort grattis till er lilla pojke! Massa kramar
  • Kajo

Jag har varit inne på förlossning pga inga rörelser. Men allt såg bra ut! Vilken lättnad. Trodde jag skulle kräkas innan jag fick höra lilltjejens hjärtljud. Vilken busunge hon är. Jag brukar känna henne ungefär var tredje timme, men ingenting på hela morgonen och förmiddagen. Nu när jag sitter och äter sen lunch efter besökt behagar hon att hålla låda igen. Nu är jag rätt trött på detta och vill bara hålla henne i famnen! 30 dagar kvar!

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-10-14 14:49:03 följande:
    Usch så jobbigt! Vet precis vad du menar med illamåendet innan man vet.

Min började leva jäkel redan i väntrummet när jag var där.

Bra att du åkte in. De nämnde inget om hur hon låg då va?

Jag känner hicka högt upp igen. Blir ingen klok på hur hen ligger. Är också lite trött på detta och börjar bli otålig och vill bara ha bebben i famnen nu istället!
    Ja det börjar bli lite små segt nu. Vill bara att dessa sista veckor ska rusa förbi. Jo dom klämde och kände på magen, och hon ligger med rumpan upp och huvudet ner! Så det kändes skönt. Både bm och läkaren förklarade exakt samma läge! Jag har också känt hicka på olika ställen så jag tror inte vi ska analysera läget på bebisen utefter hickan.

Har du börjat få sammandragningar?
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-10-14 17:26:18 följande:
    Vad skönt, då vet du! Du har rätt.. inte analysera mer!

Man(jag) fattar ändå inte hur bebisen ligger och hur stor den är. Har svårt att förstå att det ligger en helt färdigutvecklad liten bebis där inne som bara väntar på rätt tillfälle att göra entré!

Nej du, inte en enda sammandragning vad jag vet iaf. Kanske hade en när vi var på väg hem från vändningsförsöket, de klämde ganska mycket på magen innan de såg med ultraljudet att hen låg rätt. De ville först känna om de kunde känna själva hur den låg. Fick typ molvärk i hela nedre området i 10-20 sekunder. Har aldrig känt så varken innan eller efter det.

Allt känns så långt bort tycker jag pga att jag inte känner något alls!

Känner du något?
    Jag har börjat få små sammandragningar, det känns som mensvärk i magen eller som träningsvärk och att magen blir toppig och hård. Men vad jag förstår så behöver det inte betyda något.

En vän till mig hade sammandragningar från v15 och blev sjukskriven. Bebis kom 2 v över tiden...

Medan en annan inte hade en ända sammandragning utan det va pang på värkar med en gång och då kom bebis 3 dagar innan bf.

Vi får hålla tummarna att våra knyten vill komma lite innan bf (sådär lagom tidigt) :)
  • Kajo

Vi som är kvar nu, när är ni beräknade? Vem står på tur? Jag har bf 16 nov.

• Kajo
    irrbloss_83 skrev 2016-10-16 08:17:01 följande:

Jag är också kvar, har BF 10/11. Jobbar 5 ynkliga dagar till, sen ska jag boa, städa och vila för hela slanten! Och kanske baka lite kakor och laga lite mat också.... det ska bli så jäkla sköööönt!

Haha, skönt!!! Jag är hemma nu. Det är så skönt. Ska ta tag i bakandet och matlagandet i veckan som kommer :)
  • Kajo

Jag har också bakning på min lista och laga mat som ska frysas in. Har funderat på lussekatter, det börjar ju närma sig advent när vår lilltjej ska titta ut :)

När tänker ni bädda i säng/vagga?

Är också avis på avis på alla som bara har 1 vecka kvar. Jag har visserligen börjat få sammandragningar med mensvärk! Bm sa att det är förvärkar. Hoppas hon kommer lite tidigare!!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016