• Kajo

Höstbebisar efter IVF 2016

Amie77 skrev 2016-05-17 07:35:42 följande:

Klassiska spökveckor... :)

Jag är i vecka 15 nu och känner inte heller så mycket, men har fortfarande kvar en del trötthet och konstiga hungerskänslor. Mer än så är det inte. Men min mage är märkbar nu (då jag är utan kläder), men det är ju andra barnet också.

Ska idag försök boka in privat UL i vecka 17 - två veckor innan RUL. Tycker att väntetiden är för lång annars. Efter RUL lär det inte finnas behov då jag antar att jag då kommer att känna barnet (har moderkakan i bakvägg fick jag veta förra veckan).

Hur va det för dig första gången? När kom din tydliga mage då? Jag tycker också det är lång väntetid till nästa ultraljud.
  • Kajo
    JOLI skrev 2016-05-17 07:39:58 följande:
    Det är samma här! Vi går också in i vecka 15 imorgon och det känns verkligen inget!
    Ja det känns overkligt. Är det ditt första? Ibland känns magen lite större men då är det nog mest tarmarna som är svullna.
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-17 08:47:45 följande:
    Är det bara en vecka mellan oss Kajo? Jag byter också vecka på onsdagar och jag går in i v 16 imorgon

Känner inte heller något direkt mer än magen som spänner ibland, lite molvärk ibland men absolut inte varje dag. Brösten har jag känt av sen dag ett.

Lite foglossningskänningar ibland om jag går lite mer och när jag vänder mig i sängen.

Min mage syns och känns mest när jag ligger ner. Allra mest om jag typ drar in magen så blir där en tydlig bula kvar som inte åker in det var så jag upptäckte den första gången. Börjar ta emot att böja sig ner till fötterna!

Lite lustig aptit, mest sugen på lätta och friska saker som kall mat och vattenmelon och isglass

Annars mår jag bra!

Kram
    Ja det är det då :) Vi blev flyttat fram datumet två ggr i samband med ultraljud. Men dom där 1-2 dagarna spelar nog ingen roll i samband med födseln ändå. Den lär of inte komma det datumet ändå.

Jag provade att dra in magen innan, men tycker inte det visade så mkt. Jag är nog mest svullen om tarmarna. Ibland känns det dom en rund gravidmage, men det är nog mest inbillning.
    Jag är sugen på smaksatta drycker! Och då kan jag inte dricka kaffe.
  • Kajo

Har fått lyssna på hjärtljud idag! Det gick väldigt fort att hitta:) Det va skönt! Nu är det 5veckor kvar till rul...lång väntan. Men ska försöka slappna av lite nu!

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-23 15:54:43 följande:

Jag vill också lyssna på mitt barn hjärta.

Har en dålig dag idag. Inbillar mig att jag klämde ihjäl bebisen i morse. Hade mitt foglossningsband på mig och böjde mig framåt. Någon längre ner i magen åkte från undersidan av bandet till övre sidan av bandet. Kändes som en vattenballong som man klämmer på. Inbillar mig att jag dödade bebisen.

Ingen telefontid hos mvc så de kunde jag inte fråga och endast tid för rul den 15:e.

Åh du ska inte vara orolig för det! Dom är så väldans bra skyddade där inne:) men om du känner dig orolig så be att få komma och lyssna. Det är visserligen inte helt säkert man hör något moderkakan är i vägen.
  • Kajo
    jewel skrev 2016-05-24 11:59:41 följande:

Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut men jag ska tillbaka nästa vecka för det var två grejer de inte kunde se. O jag som var så säker på att det är en tjej blev väldigt förvånad när jag såg tydligt att det är en liten lillebror! <3

Åh så mysigt! Grattis till det fina resultatet än så länge :) Nu längtar man ännu mer! 5 veckor kvar...
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-24 22:33:07 följande:
    Jag har också rul den 15:e
    Jag har mitt den 27e, känns så sent. Med tanke på att det bara är en vecka mellan oss
  • Kajo
    Libra1 skrev 2016-05-26 18:19:16 följande:

RUL idag och allt såg perfekt ut. Vi väntar en liten pojke. <3

Grattis! Har tänkt på dig. Härligt med en liten gosse:)
  • Kajo
    Libra1 skrev 2016-05-29 20:01:16 följande:

Har ni börjat titta på barnvagnar? Vi har fastnat för en Britax Smile 2. :D

När ska man köpa vagn egentligen? Hur lång tid tar det innan man får hem vagnen (jag antar att där är lite leveranstid)? Jag är lite sugen på en emmaljunga edge, men tycker även om britax go next.
  • Kajo

Jag har också varselkläder när jag är i fält. Just nu kör jag med gummiband i midjan:)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016