• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Apropå varmare jacka, jag köpte en jättefin på Tradera.

Där kan man hitta lite saker till bra pris.

Libra; äter du omeprazol varje dag? Jag har gjort det ett tag nu och så tänkte jag att det kanske inte är så bra?

Provade med ett uppehåll på två dagar men det kom tillbaks med besked och jag kunde knappt somna. Det var hemskt.

Antar att jag mår bäst av att ta dem varje dag.

Tänkte frågat min doktor om det här med men kollar med dig om din dr har sagt ngt om hur länge man kan ta dem?

• Pusheen

Ja -Libra, hur gick det?

Jag kom precis hem efter min test och det såg bra ut.

Lyssnade också på bebben och det är ju bara så mysigt! Hen låg på tvären idag

Lider med er som inte mår så bra.

Jag har ont mellan benen och sover ganska dåligt. Mycket mer kan jag inte klaga på.

Jag är glad att jag inte jobbar och träffar så mycket folk som ska kommentera magen.

Räcker med mina svärföräldrar som kallar mig tjockis..

Någon mer här inne som rider och har häst? Rider ni än isf?

Sist när jag red så blev jag så öm mellan benen och hela magen stramade när jag gick efteråt.

Vill så gärna kunna hålla gång lite till..

Längtar så efter lilla bebben! Hur kan man älska någon så mycket som man aldrig har träffat

Känns som en hel evighet tills det är dags.

• Pusheen

Håller med dig irrbloss, så har det varit för mig med.. Dagar då jag varit extra aktiv så har jag känt mig orolig för jag inte har känt den lilla. Tänker att det är pga att jag varit aktiv och inte känt efter ordentligt men kan ändå inte låta bli utan att bli lite orolig.

Idag var jag så orolig att jag ringde in till förlossningen och en annan akutmottagning. Tyckte att liten varit ovanligt lugn sen igårkväll men när det var telefonkö till båda nummerna inkl 1177 så gav jag upp och tänkte att nä, jag åker hem nu och vilar och tar och känner efter ordentligt istället och är jag lika orolig efter det så testar jag att ringa igen.

Nu är hen aktiv i magen igen så oron har släppt!

Pheew! Jädrans lilla unge!

Vill bara att hen ska vara färdigbakad nu så man kan gå och titta till lilla knytet istället om(när) man blir orolig!

Köpt babyvakt idag, svindyr! Men så ska den också vakta det värdefullaste vi har..

• Pusheen
    frkvilljunu skrev 2016-08-30 13:04:34 följande:

Viller följt denna tråden på håll ganska länge men kännt att jag ligger lite efter er alla. Har bf 27/11 efter ivf på RMC malmö.

Har en fråga om hur det här med fadesrskap funkar egentligen? läste lite atr ni diskurerat det med innan men kommer intr ihåg vad som kom fram till.

När vi var hos bm sist fick vi papper av henne om att gå till kommunen och bekräfta faderskapet men min sambo hävdar att han skrev ju på papper på RMC som han menar ska bekräfta det redan...

Vi har donatorsperma kanske ska tilläggas.jag tror det är det han skrev på för att han "godkänner"...

Vill ju helst ha klart det innan födelse. .

Jag kan kanske inte ge något bra svar eftersom vi inte använde donerad sperma men vi är inte gifta och därför måste vi gå till kommunen där mannen får skriva på att han är pappa.

Vi har ringt idag och bokat tid till att få komma dit.

Gick också till RMC i Malmö men gick privat när vi blev gravida.

Där har mannen inte skrivit på något papper. Bara att han typ intygar på att han är med på behandlingen och att hans sperma används typ. Minns inte riktigt.
  • Pusheen

Så himla festligt att det börjar närma sig för några av oss här inne!

Själv har jag ganska långt kvar känns det som men visst, det börjar dra ihop sig för mig med

Folk man pratar med tycker att det snart är dags men jag tycker det käns som en evighet.

Ända sen vi började med ivf så har allt varit en lång väntan på allt.

• Pusheen

Visst är det någon här som testat de olika babyboxarna som finns gratis?

Vilka är bäst och är det bäst att hämta ut på plats direkt eller anmäla sig på nätet först?

Tänkte ta en ride och se om man kan få tag på något bra

• Pusheen
    Libra1 skrev 2016-09-05 15:41:39 följande:

Jag har hämtat ut några stycken. Apoteket Hjärtat, Lloyds Apotek och Libero. Libero är helt klart bäst av dessa. Hjärtat ok. Lloyds mest rabattkuponger. Men det kan vara olika.

Väntar på Kronans Apotek och Babyproffsen som är slut i butik. Apoteksgruppen måste jag köra och hämta.

Via Allt för föräldrar så får man en body och 25% på Kappahl.

www.babybox.se

Tack Libra!
  • Pusheen

Stiltje i tråden

Idag var jag iaf på kontroll. Så himla mysigt. Känns som lite egentid med bebben på något vis.

Fullt upp nu med kontroller varannan vecka, föräldrakurs och ultraljud nästa vecka.

Längtar så efter lilla knytet.

Är lite orolig att jag kommer sakna magen, älskar att vara gravid!

Hoppas att allt är bra med er alla. Kram!

• Pusheen
    lallallalla skrev 2016-09-09 16:12:34 följande:

Jag antar att kontrollen gick bra, du låter så positiv. :)

Jag tycker också att kontrollerna känns lite som egentid med bebben. Det är så fullt upp med annat hela tiden. Vad är det för ultraljud nästa vecka?

Stiltje i tråden är ju egentligen rätt bra. Men lite tråkigt..

Du har rätt, stiltje är ju bra på ett sätt

Jadå, kontrollen gick bra och kotten följer sin kurva fint.

Hade hicka när vi lyssnade på hjärtljudet hehe

Region Skåne har kvar tillväxtultraljudet för ivf-bebisar så det är det vi ska på.

Har förstått att många landsting inte har kvar det ultraljudet pga att de inte har sett någon skillnad på tillväxt om det är ivf eller inte.
  • Pusheen

[quote=76955889][quote-nick]irrbloss_83 skrev 2016-09-09 16:30:50 följande:[/quote-nick]Jag känner också som du, att jag är rädd att jag ska sakna magen sen när den är borta! Jag trivs bra som gravid mina små krämpor till trots. Men förhoppningsvis ska lillkillen få sig ett eller ett par syskon också, så jag får väl tänka på det kanske - om vi lyckas skaffa några det vill säga.

Här är det fortfarande mest vagnsbekymmer, men i helgen ska vi ha tjejträff och gå på spa. Jag beställde nån slags "mother to be"-massage/aromaterapi, det blir nog fantastiskt tänker jag. Och så ska jag och bebis bara njuta av att vi blir bortskämda :)[/

Där sa du ngt! Förhoppningsvis så får man kanske uppleva magen igen. Får tänka på det

Vill också försöka med syskon men då vi fick gå privat nu och betala själva och har inget i frysen så får vi se hur det blir med det.

En sak i taget. Jag glädjer mig så länge åt detta lilla mirakel <3

Vagnsbekymmer var det ja Ni kommer säkert fram till något snart som känns bra

Så skönt med spa! Passa på och njut!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016