• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Haha.. Läste lite om järnbrist på 1177. Det står:

En del mediciner försämrar också upptaget av järn. Exempel på sådana mediciner är vissa medel mot halsbränna och sura uppstötningar, så kallade antacida som exempelvis Novalucol, samt antibiotika som olika slags tetracyklin eller kinoloner.

Vad bra, eftersom jag äter just det mot halsbrännan som jag delvis får av järntabletterna!

Ja jösses. Det kunde ju varit värre så ska inte vara allt för gnällig

• Pusheen
    JOLI skrev 2016-07-11 14:43:40 följande:

Ringde till förlossningen, vecka 22+0 sa dom med. BM har nog virrar ihop det bara. Men oturligt nog är vi i vecka 21+5..

Väntar på att få träffa gynläkare nu, fick bli akuten! Nu håller vi tummarna att allt ser bra ut!

Tänker på dig och hoppas att det inte är något allvarligt!
  • Pusheen
    JOLI skrev 2016-07-11 17:20:04 följande:

Tack snälla ni! Allt såg bra ut med liten i magen, tack och lov! Har åkt på en svampinfektion och dessutom rejält irriterade slemhinnor som blött. Vilken lättnad!

Vi fick se vår lille grabb igen, det är ju alltid mysigt. Nu ska vi njuta av semester och sparkar i magen.

Åh vilken lättnad! Underbart att få se den lilla <3

Hoppas du blir av med infektionen snabbt. Låter inget vidare!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-07-12 13:54:52 följande:

I två dagar nu har jag varit grymt yr och lite illamående. Någon annan som varit yr? Pratade med BM och hon tyckte jag skulle börja med järntabletter. Är grymt jobbigt att va yr:(

Lilltjejen rör sig iaf, så det är lite plåster på såret. Annars har det varit många tårar idag:(

Jag har också varit det nu i några dagar vid något tillfälle/dag. Känns typ som att jag knappt får luft, blir lite illamående och får värmesvallningar och är helt orkeslös.

Jag ska kolla mitt blodvärde imorgon så vi får se vad det visar.

Du kanske också kan få dina värden kollade?

Jag berättade om mina symptom för bm och enl henne var det inget ovanligt.

Jag hade börjat med järn om jag var du. Min bm sa att jag skulle börja med det vid halvvägs i grav.

Hoppas du känner dig bättre snart. Kram
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-07-12 17:31:49 följande:

Jag har som sagt köpt niferex och tagit en tablett redan. Det är hemskt att bli så yr. Jag har vaknat två dagar nu med att hela sovrummet har snurrat.

Dagen har iaf slutat lite roligare med ett barnvagnsköp och en tripp trapp-stol med ett new bron set till :)

Vad kul med barnvagnsköp och stol!

Jag har typ köpt ganska mycket till bebben redan. Bra tidsfördriv

Behöver typ bara kläder nu men väntar tills höstkläderna kommer.
  • Pusheen

Jaha.. Var och kollade blodvärdet. 120 låg det på. Ferritinet kollade hon inte. Ganska meningslöst besök.

Får fortsätta äta järntabletter och hoppas på det bästa då antar jag.

Ska till min riktiga bm i augusti. Får kanske fråga om hon kan kolla ferritinet då.

• Pusheen

Okej okej, helt meningslöst var det inte.

Hon tyckte att jag skulle fortsätta med järntabletterna och kolla så att de jag tog innehöll minst 100mg järn och jag tittade efter nu och mina innehöll bara 10(!)mg/ st. Så jag har som mest fått i mig 40mg/dag.

Hämtade min beställning idag på magnesiumtabletter och Duroferon så nu ska det nog bli ordning och reda.

Nog om mina järnproblem nu

Förresten så förklarade hon mina yrselattacker och svimkänslor med nåt som heter "vena cava syndrom".

Livmodern trycker på nåt stort blodkärl som ligger framför ryggraden som heter vena cava när man ligger på rygg och då kan man känna sig så som jag gjorde. Ska bli bättre om man byter ställning.

Kram på er!

• Pusheen

Känslan när man vaknar och det är en viss liten som redan är vaken och i full gång <3

• Pusheen
    Libra1 skrev 2016-07-15 10:31:05 följande:

En annan fråga. Har ni fått era moderskapsintyg? Man kan inte söka gravidpenning annars. Jag har inte fått mitt.

Nej det har jag inte fått. Min sambo har inte heller fått ngt, eller han måste bege sig till kommunhuset för att intyga att det är han som är pappa eftersom vi inte är gifta. Minns inte om han behövde papper om det eller om man ansöker om det hos kommunen men känns ju lite svårt när inte bebben "finns" än på papper?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016