• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Libra1 skrev 2016-05-02 14:40:43 följande:

Googla på foglossning så får du upp bilder på där fogarna sitter. Man har 2 bak och 1 fram. Smärtan kan stråla enda ner i benet.

Jag är osäker på om jag har foglossning eller om det bara är endometriosen. Får enorm kramp i ryggslutet när jag går och det kommer snabbt. Riktigt jobbigt! Läkaren trodde på endon. Han menade på att foglossning får man inte förrän i slutet. Men varken min BM eller jag höll med om det. Det kan komma tidigt för vissa.

Usch vad jobbigt för dig. Kan du få någon smärtlindring?

Kollade bilder.. Mitt kommer helt klart från de två ställena där bak!
  • Pusheen
    Amie77 skrev 2016-05-04 15:16:43 följande:

Allt gick bra på KUB idag! Nu ska närmsta familjen få veta. :)

6 centimeter pyre låg och sträckte på benen och vinkade så fint. 1:2900 för t-21 och 1:20000 för t-18+13. Är nöjd med det.

Känns jättehärligt med en bekräftelse på hjärtslag och rätt storlek i denna "säkra" vecka.

Vilken glädje! Stort grattis!
  • Pusheen

[quote=76595705][quote-nick]irrbloss_83 skrev 2016-05-04 15:29:09 följande:[/quote-nick]Vad kul att det gick bra för er!

Det gick bra för oss ickså, 1:2500 för DS och 1:20 000 för t-18+13. Skönt!

Lilla livet var vilt, låg/stod och skuttade hejvilt så hon hade svårt att få fatt på nacken först. :)[/

Stort grattis till dig också! Härliga nyheter

Jag känner fortfarande av lugnet och glädjen som kom efter det lyckade testet i fredags! Lovade mig själv att släppa oron och njuta mer, lyckats ganska bra

• Pusheen
    CB1982 skrev 2016-05-06 22:17:20 följande:

Hej!

Allt såg bra ut, blödningen kom från livmodertappen och det skulle inte vara någon fara utan väldigt vanligt.

Jag gick in i v 17 idag (16+0)

Nu hoppas jag på att slippa fler blödningar.

Man blir ju så orolig...

Det var skönt att höra! Har tänkt på dig.
  • Pusheen

Konstigt, jag är förstföderska och har inte nästa tid hos mvc förrän jag är i vecka 26! Det känns ju skitsent! :-O

Rul i v 19..

Jag är i 13+5 nu.

• Pusheen
    Frmid skrev 2016-05-09 19:42:40 följande:

Jag är också förstföderska och har mitt nästa besök i v 25. Haft 1 inskrivningssamtal och ett besök innan det. Verkar va nån standard?

Innan är vårt RUL i v 20.

På mig syns magen med, som du skriver Jewel, mer på kvällen än morgonen :) är i v 17, 16+4 nu.

Okej, vad bra då är inte mina besök ovanligt konstiga

Var varit på lika många besök som du!

Jag har också fått mage! Nu känns det verkligt
  • Pusheen
    Frmid skrev 2016-05-09 22:50:36 följande:

Nej det verkar inte så :)

Eller hur! Har så svårt att förstå fortfarande, tror det kommer kännas mycket mer verkligt när lill-pyret börjar röra på sig :D som jag längtar!

Ska ni ta reda på kön om det går att se på RUL?

Har också svårt att ta in det men det börjar så saknat sjunka in. Längtar också tills man kan känna lillkotten

Vi vill inte veta kön. Får bli en överraskning

Ska ni?
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-11 07:08:06 följande:

Tack! Är så himla nervös. Varför tror man alltid det värsta? Måste vara för att det varit så svårt att bli gravid.

Det var jag också. Säker på att magen var tom!

Jag tror också att det är för allt man har gått igenom. Du kommer säkert känna dig lugnare efter idag. Det gjorde jag.

Stor kram!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016