• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Kajo skrev 2016-05-11 16:18:37 följande:

Det gick jättebra idag! Är så lättad och lycklig! 1:9966. Och pyret sprattlade och vinkade till oss! Nu dröjer det 4-6 veckor innan nästa ultraljud. Har du fått er tid för rul än?

Tjohoo! Grattis! Vilken lättnad, har tänkt på dig hela dagen och undrat

Ja jag fick tiden hemskickad i måndags. Den 15:e juni är det rul!

BM sa att de brukar ge de som har gjort kub tid för rul lite senare typ runt v 19.

Stämmer för min del
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-11 16:18:37 följande:

Det gick jättebra idag! Är så lättad och lycklig! 1:9966. Och pyret sprattlade och vinkade till oss! Nu dröjer det 4-6 veckor innan nästa ultraljud. Har du fått er tid för rul än?

Förresten, kunde de säga något om hematomet?
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-11 18:40:09 följande:

Ja, det tycker jag är det bästa! För då ser man ju verkligen att där är ett liv som verkar må bra. Åh jag längtar också till nästa ul. Ska bli spännande att få veta vad det är :)

Jag har fått för mig att många ivfbebisar blir pojkar, vad tror ni andra?

Håller med, en sprattlande bebis var underbart att se. Typ "Här är jag! Varför oroar du dig?"

Jag har fått för mig att det föds mest flickor efter ivf!
  • Pusheen
    Zoe A skrev 2016-05-11 20:06:23 följande:

Hoppar in här. Just nu i vecka 16+5 

Gör du rätt i!

Välkommen
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-11 21:25:35 följande:

Nä inte så mycket mer än att bm såg att där va något längre ner i livmodern. Men hon tyckte att jag kunde leva som vanligt! Ska försöka slappna av lite nu. Vad har du för bf?

Vad skönt att du kan leva som vanligt och att allt såg så bra ut lugnar ju med.

Jag har BF 8/11, är du knappa två veckor efter mig?

Ska ni ta reda på kön?

Spännande värre med könen! Jag väntar som sagt tills den tittar ut
  • Pusheen

Min bm sa att vi ivf:are får ett extra ultraljud i vecka 34 isch..

Har ni hört ngt om det? Undrar varför. Hon sa att det inte var av någon särskild anledning för någon risk eller så, bara att man kollade lite extra.

Måste ju vara någon anledning tycker jag..

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-13 08:32:14 följande:

Det har inte min BM sagt något om. Vilken klinik hår ni från Skåne på? Jag går på Capio i västra hamnen (def va nära jobbet). Jag känner spontant att alla ul är välkomna. Igår kom tiden för rul, 27 juni. Känns som en evighet!

Jag går på landstingets mvc i Kävlinge där jag bor, de har inget ultraljud så det gör jag i Lund på lasarettet.

Seg väntan, man vill bara kunna se kotten när man vill! (Typ hela tiden )
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-17 07:27:49 följande:

Hur mår alla? Jag går in i vecka 15 imorgon och känner nästan ingenting. Magen har inte växt så mkt heller. Känns lite spöklikt...

Hade väldigt mycket värk i fre och lör men sen ingenting. Va nog växtvärk för det kändes inte som mensvärk utan det drog mer nere i buken. Vad känner ni?

Är det bara en vecka mellan oss Kajo? Jag byter också vecka på onsdagar och jag går in i v 16 imorgon

Känner inte heller något direkt mer än magen som spänner ibland, lite molvärk ibland men absolut inte varje dag. Brösten har jag känt av sen dag ett.

Lite foglossningskänningar ibland om jag går lite mer och när jag vänder mig i sängen.

Min mage syns och känns mest när jag ligger ner. Allra mest om jag typ drar in magen så blir där en tydlig bula kvar som inte åker in det var så jag upptäckte den första gången. Börjar ta emot att böja sig ner till fötterna!

Lite lustig aptit, mest sugen på lätta och friska saker som kall mat och vattenmelon och isglass

Annars mår jag bra!

Kram
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016