Höstbebisar efter IVF 2016
RUL idag och allt såg perfekt ut. Vi väntar en liten pojke. <3
RUL idag och allt såg perfekt ut. Vi väntar en liten pojke. <3
Är det bara jag här inne som inte har fått lyssna på hjärtat på bebisen?
Känns som det.. Har inte fått göra någonting sen vecka 12.
Låter ingen höjdare irrbloss_83! Krya på dig!
Idag i v 20+0 var första gången det var planerat att lyssna på hjärtat. Jag har lyssnat en gång tidigare för att jag bett om det. O så har jag gjort ultraljud pga blödningar. Annars hade jag inte heller fått göra nåt mellan v 7 o 20. Vilken vecka är du i nu?
Ja men då är jag ju verkligen inte ensam
Min bm sa ju också till oss att de väntar med att lyssna på hjärtat för att undvika panik om det skulle vara svårt att hitta när man inte är så långt gången.
Bara att bita i det sura då så länge man inte blir panikorolig och vill försöka få en tid ändå.
Tack för era svar! Känns bättre nu
Har inte heller lyssnat på hjärtat men hade RUL idag! Allt såg fint ut, så skönt!! Kollade inte kön så den statistiken får vi fylla på efter födseln :)
Säger också grattis till lyckade rul!
Uppdaterar med ett fint rul! Allt såg bra ut och vi väntar en liten tjej!
Undrar om man kan kräva arbetskläder som passar gravida från arbetsgivaren?
Jag använder skyddskläder(arbetsbyxor) på mitt jobb och nu börjar jag växa ur dem! Hade ett par felköpta byxor som var för stora innan men nu börjar även de strama obekvämt om magen. Får jobba med dem uppknäppta men det håller ju inte särskilt länge till. Hur gör ni? Någon mer som har arbetskläder?
Det borde du absolut kunna göra. Jag har kört med uppknäppt byxor o skärp senaste tiden när jag haft fältjobb men nu ska jag mest vara inne på kontoret. Men en kollega som också är gravid kollade upp det där o stället som säljer varselkläderna kunde tydligen sy om vanliga byxor till gravidbyxor. Har du skyddskläder varje dag? I så fall måste du ju få såna som passar!
Hej! Snälla hjälp mig
Jag ska göra en insättning tog ägglossningstest i torsdags och det visade inte positivt. Igår glömde jag ta. Nu tog jag ett test och det visar glad gubbe. Tror ni jag får göra insättning? Hur ska man veta att det inte visade positiv igår när jag glömde?