• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • Kary
    5barnsmamman skrev 2016-07-02 19:27:14 följande:

Är det för sent att hänga på ..??

Jag väntar mitt 6ebarn 10 sep . Vore kul mednågra att skriva med :(

Absolut, välkommen! :)
  • NollÅtta
    5barnsmamman skrev 2016-07-02 19:27:14 följande:

Är det för sent att hänga på ..??

Jag väntar mitt 6ebarn 10 sep . Vore kul mednågra att skriva med :(

Välkommen! MIn 3a är också beräknad 1 sept Men jag hoppas han kommer som lillasyster, dvs 2,5 v tidigt
    jevana skrev 2016-07-01 17:27:33 följande:

Hänger också kvar. Känns som att det inte funnits så mycket att säga, dagarna har rullat på. Men nu då 3de trimestern började kom svullnad och ischas som brev på posten. Fötterna ser ut som fotbollar och inga skor går på. Har ni problem med det?

Har gått upp 10kg nu men några av dem är helt klart vätska. Känner mig inte extra hungrig, dock sötsugen jämnt.

Har också en del krämpor nu..kämpar på denna v sen ahr jag semester och sen direkt föräldraledighet. Börjar kännas lite motigt nu...ont i korsrygg och bäcken..svullna fötter. Går jag för långt så får jag ondare i ryggen direkt. Man får bita ihop nu sista tiden.

Jobbar fortf heltid men försöker komma iväg en liten stund på eftermiddagen, tar en rast i vilorummet och somnar som en stock i 20 min haha. Då är jag hyffsat pigg när jag kommer till barnen sen.

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • NollÅtta
    NollÅtta skrev 2016-07-04 15:12:14 följande:
    Välkommen! MIn 3a är också beräknad 1 sept Men jag hoppas han kommer som lillasyster, dvs 2,5 v tidigt
    jevana skrev 2016-07-01 17:27:33 följande:

Hänger också kvar. Känns som att det inte funnits så mycket att säga, dagarna har rullat på. Men nu då 3de trimestern började kom svullnad och ischas som brev på posten. Fötterna ser ut som fotbollar och inga skor går på. Har ni problem med det?

Har gått upp 10kg nu men några av dem är helt klart vätska. Känner mig inte extra hungrig, dock sötsugen jämnt.

Mäh,  skrev fel, menar såklart 10 sept
  • matildanerdna

Jag jobbar heltid inom äldrevården och har sagt att jag ska jobba till v.31, då är jag i v.36 (35+1) min sista arbetsdag. Jag har mått så bra hittills och knappt märkt av graviditeten men nu har jag börjat känna av trötthet och sammandragningar och börjar fundera på om jag varit övermodig som sagt att jag kan jobba så länge..

Annars flyter allt på här, det mesta är köpt och vi ska snart måla om lillens framtida rum.

Kul att höra från er igen!

• NollÅtta

Blev lite änslosam hemma igår...grät en skvätt. Har väl varit lite kämpigt nu sista tiden, har ju en 2 åring och en 5-åring också som kräver sitt. Fast sambon är ju bra och säger att jag får vila när jag vill osv så tar han allt, men man VILL ju vara närvarande med barnen också..inte bara ligga på soffan.

Lite nervös inför förlossnignen också...smärtan och inte veta hur just denna förlossning kommer bli osv. Men det ska gå bra. Pepp pepp

• Emark87

Hej hej, tänkte också hoppa in här=)
    Jag  är en 28 åring tjej från västerbotten som väntar mitt 5: de barn den 14 sep. Har 4 tjejer sedan tidigare förhållande men detta blir nu min och sambons första gemensamma=)

• Kpax
    NollÅtta skrev 2016-07-05 11:05:54 följande:

Blev lite änslosam hemma igår...grät en skvätt. Har väl varit lite kämpigt nu sista tiden, har ju en 2 åring och en 5-åring också som kräver sitt. Fast sambon är ju bra och säger att jag får vila när jag vill osv så tar han allt, men man VILL ju vara närvarande med barnen också..inte bara ligga på soffan.

Lite nervös inför förlossnignen också...smärtan och inte veta hur just denna förlossning kommer bli osv. Men det ska gå bra. Pepp pepp

Det kommer säkert kännas bättre nu när du får gå hem. Då får man ju mer tid med barnen även om orken totalt sett inte blir så mycket bättre, tycker jag i alla fall.

Hur var dina tidigare förlossningar? Är det något särskilt du oroar dig över?
  • Kary

Jag börjar också bli väldigt nervös inför förlossningen. Har varit väldigt förlossningsrädd i många år och gått i aurorasamtal men nu känns det så himla verkligt, att det börjar närma sig och jag börjar undra hur det här kommer gå egentligen. man läser så mycket i tidningarna om hemskt söndertrasade underliv mm och det känns som att man aldrig kommer bli som vanligt i kroppen igen efteråt :O

Svar på tråden Septemberbebisar 16'