• Lilla Luna

Första barnet - November 2016

Jag har nyligen plussat och börjar precis att greppa att jag är gravid.

Jag blir 24 i år och sambon blir 23. Detta är vårt första barn. Vårt "blir det så blir det". Jag är så nervös och rädd och lycklig och allt! Allt på samma gång. Hoppas liten vill stanna nu bara.

Fler i samma sits? Följas åt? Peppa, stötta tipsa. Alla är välkommna!

• Svar på tråden Första barnet - November 2016
  • Zazou

Jag har berättat för familjen och ett par vänner. V. 10 nu. Efter ultraljudet i v13-14 tror jag att det kommer bli mer "officiellt."

• ellioz

Vi har berättat för mina föräldrar och några få vänner, men väntar med att gå ut med det "officiellt" tills efter ultraljudet i v. 18 :) här där jag bor erbjuds vi inget ultraljud förrän i v. 18.. Så jobbigt, man vill ju veta vem det är som bor där inne ;) hihi

• Hallonsoda2016

Är i 9+6 och illamåendet har tack och lov börjat lägga sig. Är förnärvarande sjukskriven för illamåendet då jag även blev åksjuk.

Har gjort ul i 8+3 och allt såg fint ut. Har gjort blodproven för kub och väntar på kallelse för UL :) har redan gått upp 3kg :D

• boniish

Beräknad 25/11 & är så himla trött då ja bara skulle kunna sova. & fått magkatarr så bara spyr upp de ja äter hela tiden:( hur mår ni

• 90pettersson
    Lilla Luna skrev 2016-04-27 20:21:53 följande:

Berättat för familjen och två vänner. Chefen fick veta igår. Snart dags att avslöja för kollegorna. Magen avslöjar mig snart,då jag är platt annars. Gömmer mig i stora tröjor. RUL 1/6,tänkte vänta tills dess men tror inte det går.

Jag kunde inte hålla mig och berättade för min närmaste chef idag, men han ska tyvärr sluta så måste ändå berätta för nästa sen då jag sa att han inte fick säga till någon ^^.

Min mage har inte börjat synas än. Fast känns så ibland i tajta tröjor (lite svullen till och från). Som tur är har jag oftast stora tröjor på jobbet så hoppas på att kunna dölja magen en liten stund när den väl dyker upp :)
  • ellioz

Längesen någon skrev här nu, hur går det för er allihopa? :) har ni fått någon mage än? Jag gick precis in i vecka 13 idag.. :)

• Lilla Luna

Knappt någon mage. Bara jag och sambon som ser. Alla andra ser inte/tänker inte på det. Men mår bra i övrigt. Känns liksom konstigt att vara gravid utan symptom och icke synligt. Är det verkligen på riktigt?

ellioz skrev 2016-05-11 11:09:23 följande:

Längesen någon skrev här nu, hur går det för er allihopa? :) har ni fått någon mage än? Jag gick precis in i vecka 13 idag.. :)

• Zazou

Här är det nog tvärt om. Här verkar det som alla utom jag ser, och jag är bara i v. 12. Ryktena går kan man säga....

En fråga. Hur tänker ni? Om ni är i v 11+3 säger ni då att ni är i vecka 11 eller 12?

• ellioz

Lilla Luna: Exakt då känner jag också! På morgonen när jag vaknar är magen platt..och mår också bra i övrigt. Har du nån växtvärk/molvärk?

Zazou: är i vecka 12+0 idag.. Men säger att jag är i vecka 13:)

Svar på tråden Första barnet - November 2016