Zazou skrev 2016-05-12 17:12:57 följande:
Här finns ingen privat klinik tyvärr och eftersom det är så vanligt och "ofarligt" så gör de inget här. Bm sa till och med att skulle det visa sig vara ett missfall så märker man det så småningom om och det finns inget de kan göra. Vet inte vad hon ville säga med det, blev inte direkt lugnare. Men förstår ändå att de inte kan ta in alla som "bara" är oroliga och så tidigt i graviditeten.
Jag ska till Stockholm imorgon så funderar på att hitta en tid på något ställe där.
Jag tycker dom borde få resurser till att hjälpa alla som "bara" är oroliga. Tycker inte man ska behöva må skit i flera veckor (en del, typ jag, får världens ångest över att inte veta om det är bra eller inte) vi betalar ändå över en tredjedel av vår lön i skatt varje månad. Som tur är så finns det privatkliniker och det är jag så himla glad över (finns tyvärr inte i min stad). Men för dom som inte har någon i närheten eller de som inte kan betala en tusenlapp för ett privatbesök så tycker jag det är skitdåligt rent ut sagt. Ringer jag vårdcentralen för att jag har ont i fingret så får jag komma in och kolla men har man ett barn i magen och är orolig att allt inte står rätt till så är det inte lika lätt... känns som att dom glömt en (viktig) del av vården. I mitt landsting så får man inget ultraljud förrän RUL. Tycker det är helt sjukt. Gå runt 18 veckor och inte veta nått...
Hehe sorry att jag låter lite sur men blir det när jag tänker på hur dåligt jag tycker det är.