• Lilla Luna

Första barnet - November 2016

Jag har nyligen plussat och börjar precis att greppa att jag är gravid.

Jag blir 24 i år och sambon blir 23. Detta är vårt första barn. Vårt "blir det så blir det". Jag är så nervös och rädd och lycklig och allt! Allt på samma gång. Hoppas liten vill stanna nu bara.

Fler i samma sits? Följas åt? Peppa, stötta tipsa. Alla är välkommna!

• Svar på tråden Första barnet - November 2016
  • kurbitstjejen

Hej! Tänkte om jag fick hoppa in här!

Jag är en kulla på 27 (snart 28) år som väntar mitt första barn med min blivande man som är 25 år!

Plussade förra veckan och går in i vecka 7 imorgon! efter ett negativt test några dagar innan och ingen av oss var speciellt förvånade över resultatet trots att det kommer väldigt tidigt för oss. Vi har varit tillsammans sedan november 2015 och bröllop är inbokat och klart den 4/6! Det går fort när man hittar rätt ;) Så BF är 29 november, en dag från våran årsdag!

Gubben har en son sedan tidigare som snart är 4 år gammal, så han får leda vägen för mig! Enorm hunger och trötthet har varit mina mest tydliga känningar hittills men har också en hel del känningar i livmodern (det drar som träningsvärk utan smärta) , lite illamående och yrsel har jag också känt av! Hoppas att lillkorven stannar kvar nu!

• 90pettersson
    MyL skrev 2016-04-04 08:49:11 följande:

Usch hos oss är det jag som är orolig för missfall och mannen helt säker på att det inte kommer hända oss :p

Tänker att jag inte ska oroa mig men det är inte så lätt. Känns som om mina symtom förutom tröttheten minskat vilket så klart är skönt men gör mig orolig :( Är nu 5 v +5 enligt mina beräkningar och lite längre gången enligt hur BM räknar. Vill att det ska gå fort till v 12 nu!

Jag tar tillbaka det jag skrev förut, är otroligt nojig nu men känns också som att alla mina symptom försvunnit eller minskat markant ! Har inte haft så jättestarka symptom men ändå lite av allt... 8+6 idag så går in i vecka 10 imorgon. Vet inte när symptomen brukar försvinna / avta.

Som tur är ska jag göra ul på torsdag så jag hoppas allt är bra så jag slipper vara orolig mer
  • 90pettersson

Idag har jag varit på ul. Allt såg bra ut så nu kan jag sluta oroa mig :) hon mätte plutten till 27 mm och daterade mig till 9+3 ( nc säger 9+1 idag)

• Lilla Luna
    90pettersson skrev 2016-04-07 17:20:27 följande:

Idag har jag varit på ul. Allt såg bra ut så nu kan jag sluta oroa mig :) hon mätte plutten till 27 mm och daterade mig till 9+3 ( nc säger 9+1 idag)

Härligt! Vill också göra ul men får nog vänta till rul, tyvärr. Eller ta ledig från jobbet och köra 26mil enkelresa för att göra privat. Men den som väntar på något gott va?

Har du bild från ul? Tycker de är så mysiga!
  • Zazou
    90pettersson skrev 2016-04-07 17:20:27 följande:

Hur kommer det sig att du fick göra ul redan nu?
  • 90pettersson
    Lilla Luna skrev 2016-04-07 21:51:12 följande:

Härligt! Vill också göra ul men får nog vänta till rul, tyvärr. Eller ta ledig från jobbet och köra 26mil enkelresa för att göra privat. Men den som väntar på något gott va?

Har du bild från ul? Tycker de är så mysiga!

Ja :) åh vad jobbigt!

Jag fick med en bild :) kan prova lägga upp den här senare idag :)
  • 90pettersson
    Zazou skrev 2016-04-08 06:21:56 följande:

Hur kommer det sig att du fick göra ul redan nu?

Jag bokade ett privat! Ringde bara och sa att jag ville göra ett tidigt ultraljud så fick jag en tid :)
  • MyL
    90pettersson skrev 2016-04-08 15:49:44 följande:

Jag bokade ett privat! Ringde bara och sa att jag ville göra ett tidigt ultraljud så fick jag en tid :)

Jag ska också göra tidigt ul privat nästa vecka. Är då i v 8. Blir dock vul då de inte gör ul på magen förän efter v 12 här. Kostade 300 kr så jag tyckte det var värt det för att stilla min oro :)
  • 90pettersson
    MyL skrev 2016-04-08 18:10:26 följande:

Jag ska också göra tidigt ul privat nästa vecka. Är då i v 8. Blir dock vul då de inte gör ul på magen förän efter v 12 här. Kostade 300 kr så jag tyckte det var värt det för att stilla min oro :)

Åh! Lycka till ! :) det är såå skönt att kunna slappna av lite :) helt klart värt!
  • 90pettersson

Jag har försökt lägga upp en bild på ultraljudsbilden men det fungerar inte från mobilen. Någon som vet om det räcker med att ladda ner appen eller måste man krångla och starta datorn ? Haha^^

Svar på tråden Första barnet - November 2016