• Lilla Luna

Första barnet - November 2016

Jag har nyligen plussat och börjar precis att greppa att jag är gravid.

Jag blir 24 i år och sambon blir 23. Detta är vårt första barn. Vårt "blir det så blir det". Jag är så nervös och rädd och lycklig och allt! Allt på samma gång. Hoppas liten vill stanna nu bara.

Fler i samma sits? Följas åt? Peppa, stötta tipsa. Alla är välkommna!

• Svar på tråden Första barnet - November 2016
  • yeex
    Lilla Luna skrev 2016-03-29 20:04:04 följande:
    Jag är glad och tror faktiskt det kommer gå bra men vecka 12 är vår milstolpe. Efter vecka 12 får vi börja köpa grejer till bebis. :)

Går in i vecka 12 på lördag nästa vecka. Längtar!
    Och jag på fredagen :) Kul! Vi (jag) har faktiskt redan börjat köpa en del.. tänker att, någon gång kommer vi ju få barn, då är det ju bara att spara om något mot förmodan nu skulle gå fel :) Men såklart, det kommer kännas lite extra när man kommit förbi vecka 12, lite som en magisk gräns, fast jag har läst att de flesta missfallen sker innan vecka 8, så jag tror vi kan vara ganska lugna, fel kan det ju gå när som helst resten av graviditeten och livet, egentligen.
  • Lilla Luna
    yeex skrev 2016-03-29 20:09:10 följande:

Och jag på fredagen :) Kul! Vi (jag) har faktiskt redan börjat köpa en del.. tänker att, någon gång kommer vi ju få barn, då är det ju bara att spara om något mot förmodan nu skulle gå fel :) Men såklart, det kommer kännas lite extra när man kommit förbi vecka 12, lite som en magisk gräns, fast jag har läst att de flesta missfallen sker innan vecka 8, så jag tror vi kan vara ganska lugna, fel kan det ju gå när som helst resten av graviditeten och livet, egentligen.

Sant! Jag har köpt lite också som jag la i ett paket med testet till smabon. Men håller mig i skinnet till efter vecka 12 för då slipper jag shoppa själv. Sambon avskyr shopping och ingen annan vet än. Ska avslöja i vecka 12. Ja, sakerna kommer ju till användning någon gång. :)
  • MyL

Hej på er!

Jag (24år) och min man (36 år) väntar vårt första barn och jag är i vecka 6 (5+3) enligt mina beräkningar. Enligt BM är jav ev längre gången men då jag hade väldigt långa cyklar efter ppiller-stoppet ser jag ändå 30/11 som beräknat BF just nu. Här erbjuds alla som vill KUB kring v 12 så tänker att de då kanske kan se lite bättre när BF borde vara :)

Trots symtom som lätt illamående, molvärk, huvudvärk, trötthet och ont i brösten har jag svårt att tro att detta är sant! Men är så glad så klart :D Har dock också lite svårt att glädjas helt pga oro för missfall. Vi har inte berättat för några andra än då jag vill vänta

• 90pettersson

Hoppar in i den här tråden också (är med i den andra novembertråden) :)

Idag är jag i vecka 9 (8+4).

Tycker trots allt att dagarna går relativt fort :)

Strax efter jag plussade beställde jag hem en liten body, mössa, vantar, strumpor, napp och en fin box som jag la allt i som jag tänkt ge sambon när vi passerat vecka 12 (han är mer orolig än vad jag är för missfall).

Kommer antagligen hinna beställa hem mer grejer och lägga ner i boxen ^^

• MyL
    90pettersson skrev 2016-04-03 12:31:50 följande:

Hoppar in i den här tråden också (är med i den andra novembertråden) :)

Idag är jag i vecka 9 (8+4).

Tycker trots allt att dagarna går relativt fort :)

Strax efter jag plussade beställde jag hem en liten body, mössa, vantar, strumpor, napp och en fin box som jag la allt i som jag tänkt ge sambon när vi passerat vecka 12 (han är mer orolig än vad jag är för missfall).

Kommer antagligen hinna beställa hem mer grejer och lägga ner i boxen ^^

Usch hos oss är det jag som är orolig för missfall och mannen helt säker på att det inte kommer hända oss :p

Tänker att jag inte ska oroa mig men det är inte så lätt. Känns som om mina symtom förutom tröttheten minskat vilket så klart är skönt men gör mig orolig :( Är nu 5 v +5 enligt mina beräkningar och lite längre gången enligt hur BM räknar. Vill att det ska gå fort till v 12 nu!
  • Zazou

Usch, nu är jag livrädd. Har haft rosa/bruna flytningar i två dagar. Det får verkligen inte bli värre alltså.. :'(

• MyL
    Zazou skrev 2016-04-04 13:57:18 följande:

Usch, nu är jag livrädd. Har haft rosa/bruna flytningar i två dagar. Det får verkligen inte bli värre alltså.. :'(

Hade också det igår och imorse. Tror det va pga att vi haft sex men man blir ju orolig ändå :(

Man får väl försöka tänka att det med största sannolikhet går bra och inte är någon fara men det är inte lätt alltid....
  • Zazou
    MyL skrev 2016-04-04 17:05:42 följande:
    Hade också det igår och imorse. Tror det va pga att vi haft sex men man blir ju orolig ändå :(

Man får väl försöka tänka att det med största sannolikhet går bra och inte är någon fara men det är inte lätt alltid....
    Ja man ska väl ta det lugnt tills det är färskt blod. Men man blir ju likblek och panikslagen. Usch, ska till bm imorgon, ska nämna det för henne och se om hon kan lugna mig.
  • Bennijenni

Ja e i vecka 15 nu, ända sen vecka 6 typ så har ja haft bruna rosa flytningar mer elr mindre varje vecka!

Vid några tillfällen även blod.

Får fortfarande bruna flytningar 1 gång i veckan som e borta på ett par dar. Va skiträdd i början men har vant mej nu o fattat att de e jättevanligt. :)

Zazou skrev 2016-04-04 17:16:41 följande:

Ja man ska väl ta det lugnt tills det är färskt blod. Men man blir ju likblek och panikslagen. Usch, ska till bm imorgon, ska nämna det för henne och se om hon kan lugna mig.

• MyL
    Bennijenni skrev 2016-04-04 18:52:20 följande:

Ja e i vecka 15 nu, ända sen vecka 6 typ så har ja haft bruna rosa flytningar mer elr mindre varje vecka!

Vid några tillfällen även blod.

Får fortfarande bruna flytningar 1 gång i veckan som e borta på ett par dar. Va skiträdd i början men har vant mej nu o fattat att de e jättevanligt. :)

Jag har också haft lite färskt blod men knappt mer än nån droppe eller så. Min BM sa att det var vanligt och ingen fara så länge det inte är mycket. Livmoderhalstappen är känslig och lätt börjar blöda när man är gravid.
Svar på tråden Första barnet - November 2016