• Lilla Luna

Första barnet - November 2016

Jag har nyligen plussat och börjar precis att greppa att jag är gravid.

Jag blir 24 i år och sambon blir 23. Detta är vårt första barn. Vårt "blir det så blir det". Jag är så nervös och rädd och lycklig och allt! Allt på samma gång. Hoppas liten vill stanna nu bara.

Fler i samma sits? Följas åt? Peppa, stötta tipsa. Alla är välkommna!

• Svar på tråden Första barnet - November 2016
  • 90pettersson

Hur mår alla? Vad har ni för graviditetssymtom?, (om ni nu har några för det är ju inte säkert)

Någon som passerat magiska vecka 12 än? Jag är i vecka 12 nu (11+2 idag) så snaaart så :)

• Let it Rain
    90pettersson skrev 2016-04-20 21:31:56 följande:

Hur mår alla? Vad har ni för graviditetssymtom?, (om ni nu har några för det är ju inte säkert)

Någon som passerat magiska vecka 12 än? Jag är i vecka 12 nu (11+2 idag) så snaaart så :)

Inga symptom alls förutom större bröst. Jag är i v 9+5.
  • CamillaMarie

Har ömma bröst och är så sjukt trött hela tiden. Börjar bli bättre dock :) Glad att illamåendet gav med sig för cirka en vecka sen! V 11 (10+6) idag :)
  • Lilla Luna

Är i vecka 13, 12+5 idag. Mår jättebra och har gjort det under hela graviditeten. Lite trött i början bara men det har gått över. Hoppas det fortsätter såhär.

Har emellanåt växtvärk och har haft krampont i magen någon gång då och då men antar att det är för att bebis växer.

• Zazou

Jag var trött och hade ömma bröst och mensvärk. Inget illamående dock. Nu har allt försvunnit och det gör mig livrädd.
  • Zazou
    CamillaMarie skrev 2016-04-21 11:30:59 följande:

Är det någon av er som ska göra KUB-test?

Vi hoppar över det. Vet inte hur vi skulle hantera resultatet. Oavsett resultat. "Onödig" oro för mig bara. Hur tänker ni?
  • CamillaMarie
    Zazou skrev 2016-04-21 12:30:12 följande:
    Vi hoppar över det. Vet inte hur vi skulle hantera resultatet. Oavsett resultat. "Onödig" oro för mig bara. Hur tänker ni?
    Vi har bestämt oss för att göra ett. Lutar just nu åt att kontakta Barnmorskegruppen i Gbg. Även om min barnmorska tyckte att det inte var nödvändigt då jag är 26 och enligt det borde ha oddsen på "vår sida" så vill vi helt enkelt veta mer säkert. Förhoppningsvis får vi ett bra resultat och då kan jag slappna av och bara börja njuta :)
  • Hobbykostrådgivaren

Hej!

Jag har gjort en fb-grupp för oss med bf i november. Om ni vill gå med kan ni skicka ett pm till mig.

Gruppen är hemlig så ingen ser att ni går med (tänkte eftersom man kanske inte gått ut med graviditeten bland vänner än :) )

• ellioz

Hej! Jag är gärna med här också ???? Är i v. (9+6) så går in i vecka 11 imorgon! Kul och läsa vilka symptom ni har och hur ni mår ???? jag mår relativt bra, illamåendet har lagt sig. Är det någon som har börjat känna av mer kissnödighet?

Svar på tråden Första barnet - November 2016