Anonym (Anna) skrev 2016-03-07 07:28:20 följande:
Jag röstade på ridningceftersom alla vuxna ridtjejer jag känner är tydliga, starka, tuffa och verkar ha bra självförtroende. Jag inbillar mig att det är sånt man lär sig i stallet. Kan förstås likaväl att det är den typen av tjejer som trivs i stallet och blir kvar. Svårt att veta hönan och ägget här...
Men egentligen är ju de flesta intressen bra intressen. Det är bra att ha något att engagera sig i. För mitt eget barns del skulle jag nog önska att hon tog sig an ett mer socialt intresse så småningom eftersom jag tror att det skulle vara bra för henne.
Och där hittar man intriger som kan mäta sig med vilken dokusåpa som helst. Jag känner flera hästägare som bytt stall flera gånger pga intriger som sänker stämningen i stallen.
Jag kan hålla med dig om att det kan stärka kvinnor och tjejer, men jag ser inte stalltjejer som de mest trevligaste personer om man ska generalisera.
Jag minns själv hur jag, när jag som vuxen, hade ansvar över ungdomssektionen, hur vissa tjejer dominerade arenan och det gällde för de andra tjejerna att hålla sig väl med dessa, annars så kunde de glömma trevliga stallstunder.
Jodå, vi gick aktivt in och styrde upp emellanåt. Bla tog jag över ett par aktiviteter för att ta bort "makten" för dessa tjejer.