• ciz

BF December 2016

MP88 skrev 2016-09-21 18:30:59 följande:

Jag börja känna mig lite stressad över vad som man behöver ha hemma innan bebis kommer.. Kan inte någon som har barn sedan tidigare skriva en lista? 

Kände nog också med första barnet att man ville ha allt fixat innan men nu med tredje så känns det inte lika viktigt eller bråttom. Vi har gjort oss av med nästan allt så när jag hittat något jag velat ha har jag köpt, hittills fixat:

-Vagn, köpte tidigt för att jag ville ha denna årsmodell och viss färg.

-Kläder, endast några omgångar i stlk56 har jag köpt tänker ännu köpa ngt, mera när bebin är född då könet får bli en överraskning.

-Spjälsäng har vi kvar o nya sängkläder köpta.

-Babyskydd och babysitter lånar vi av vän.

-Spytrasor

Kvar att fixa:

-bassalva

-"lappar" till bhn o amningstoppar, sparar att köpa bh tills efteråt då de jag förut köpt innan inte sen passat.

-nappar

-tyg till babynest som min vän ska sy.

-blöjor och bindor.

Köper sen mera om vi märker att något behövs och säkert har jag glömt något på listan. Julklapparna däremot har jag mera panik med och har redan fixat många!
  • ciz
    Miaairam skrev 2016-10-02 12:41:13 följande:

Nu har jag träffat läkare som gjorde ul och mätte fostervatten, flöde mm. Allt såg bra ut, så troligaste förklaringen till att magen är mindre är att bebis lagt sig med huvudet nedåt och sjunkit ner i bäckenet. Skönt att ha kollat - bättre en gång för mycket!

Vad skönt att allt såg bra ut!!! Helt klart bättre att kolla än att behöva vara orolig!

Jag tycker min mage växt som bara den på några dagar nu, känns som att jag snart inte har något alls kvar att ta på mig.

Alltså min bm har inte mätt sf en endaste gång ännu kom jag att tänka på nu, är ju ändå i v30 nu?!
  • ciz

75dagar kvar. Låter helt plötsligt inte så länge:)

Jag går på mammaledigt ca5veckor före liten kommer. Har haft det lite bättre med sd o foglossningen de senaste veckorna och vill verkligen jobba så länge det bara går även om jag redan för ca 1månad sedan skulle få bli sjukskriven . Idag är dock en väldigt tung och jobbig dag men hoppas det svänger igen!!

• ciz

Känner igen mig mycket i det ni skriver nu! Tänkte igår var det här skall sluta då magen bara växer, vågen pekar ganska rakt uppåt också:(

Foglossningen har blivit värre igen och nu har även molvärken i ryggen börjat göra sig påmind igen..

• ciz
    Vasilisat skrev 2016-10-10 14:53:08 följande:

Samma här ... långsamt glider fram som en snigel..och endast korta sträckor 

I morse hade ganska obehaglig känsla i höger sida, som typ mensvärk,dröjde inte länge men man blir förskräckt av alla dessa obehagliga smärtor man inte riktigt vet vad det är ... 

Fast min BM säger att jag måste promenera mer, och oftare... säger bara tack men de är otäckt när det gör så ont ..

Jag tycker sammandragningarna bara blir fler och fler också, räcker ju att man reser sig upp nu förtiden. Min bm säger också att jag borde röra på mig mer och det finns inget jag hellre skulle önska men just nu gör det så ont och känns som att man får välja nu en liten kort promenad eller klara av att jobba några timmar med lite mindre smärta.

Jag är inte rädd för mina sd de "borde" inte påverka något enligt tidigare erf men direkt det kommer nya smärtor blir jag också lite orolig.
  • ciz
    Mariro skrev 2016-10-10 16:26:20 följande:

Får du ont av dina sd? Eller är det mest att det spänner i hela magen? Jag får också sd av att typ... ibland inte göra något alls. De bara kommer. Spänner och magen blir stenhård (ibland bara på vissa områden?).

Tycker inte direkt att det gör ont, mera obehagligt, får ibland en konstig känsla i huvudet lite llamående o ansträngd andning.. sträcker gärna på kroppen lite då det är obehagligt om magen är i "kläm". Svårt att förklara:) Det är nog mera molvärken/mensvärken som oroar men som tur är det inte så ofta ännu.
  • ciz

Glömde ju skriva att jag har också sd när jag vilar men kan ju vara att man känner de mera då också. Är man på promenad känns det ju mera som en konstant sammandragning och då är det foglossningen som gör sig mera påmind.

• ciz
    Vasilisat skrev 2016-10-10 17:25:39 följande:

Viiiiiiiiiiiiiiii 

Ska på föräldrarkurs imorgon 

Vad kul!! Här erbjuds inget för omföderskor. Bor i ett litet samhälle så med första barnet träffades vi som var i gruppen åt ännu när barnen kommit.
  • ciz

66dagar kvar..

Har in alla papper skickade men väntar på beslut ännu ang beloppen.

Har nog mycket att pyssla med innan bebis kommer ännu men det mesta är ju fixat, mer bara att tvätta o samla ihop lånade och utlånade grejjer.

Är på riktigt dåligt humör idag då min rygg helt plötsligt gav upp igår, trodde inte det kunde bli värre men fy sjutton vad ont det gör. Jag är inte alls beredd på att vara hemma ännu då jag ställt in mig på att jobba tills mammledigheten börjar denna gång men får väl lov att inse nu då att det inte går. Tänker försöka klara denna vecka tillslut på jobb:(

• ciz
    Y o L o skrev 2016-10-16 20:51:34 följande:

Suck, åkt på halsfluss. Så trist. Går knappt att äta men är ju hungrig. Haha när jag skrev detta kom jag ju på att jag kan äta soppa!

Även fast läkaren säger att det är ok att äta penicillin som gravid tycker jag ändå det känns lite jobbigt.

Äh vad jobbigt. Krya på dig!!
Svar på tråden BF December 2016