• ciz

BF December 2016

JonnaEmilia75 skrev 2016-11-16 10:34:01 följande:

Det känns nästan jobbigt att mitt i den stora sorgen för De5pojkarna meddela att nu är gruppens första barn fött!

Inatt kom Ture ut 02.58, 3180 gram tung och 49 cm lång. Vecka 37+ 5

Stort Grattis till er!! Tänk att ni får mysa nu:)

Men måste ju påpeka att Ture faktist är gruppens andra bebis..
  • ciz

Kan man få havandeskapsförgiftning utan att det syns i urinen? Någon av er som har erfarenhet?:(

• ciz
    Tess1990 skrev 2016-11-21 17:14:35 följande:

Tror faktiskt de, men ovanligt är de nog

Protein i urinen är ett tecken på att njurarna är påverkade, men de beror nog på hur blodtrycket är och vilka symptom man har i övrigt

Jag går på extrakontroller just för HF, och har haft synbortfall och lite tecken nu senaste tiden men trycket och urinen är just nu bra (fick högt blodtryck + protein i v.36 förra graviditeten men blev spontant bättre utan medicin sen, väldigt ovanligt!)

Blev du bättre under graviditeten eller efter åt utan medicin?
  • ciz
    HJ0812 skrev 2016-11-21 18:42:31 följande:

För att få diagnosen havandeskapsförgiftning krävs högt blodtryck i kombination men protein i urinen så det låter märkligt att ha det utan att det syns i urinen. Däremot kan urin visa olika beroende på när på dygnet det tas.

Ok.

Blodtrycket var inte för högt enligt gränsvärden ännu men skulle inte få stiga mera, har gått upp flera kg sedan senast och börjat svälla de senaste dagarna. Skulle bara fattas att det blev mera krångel nu:(
  • ciz
    HJ0812 skrev 2016-11-21 19:17:39 följande:

Jag var inlagd några dagar pga högt blodtryck och de ville se att det inte var havandeskapsförgiftning jag höll på att utveckla. Jag vet inte vilken vecka du är i men jag har också ökat i vikt snabbt de sista veckorna. På torsdag blir det planerat kejsarsnitt.

Oj tänk att du äntligen får träffa liten då, vad kul!!
  • ciz
    Medlem_123 skrev 2016-11-27 17:35:15 följande:

Hur går det för er?

Jag har typ gett upp det här.

Har så sjukt ont i kroppen.

Varit inne på FL dom gav citodon, bricanyl och någon annan sömn medicin.

Är i vecka 37+0 imorgon så det är ju en bit kvar.

Funderar dock på hur fan jag ska stå ut.

Är helt slut.

Är inte öppen och inte mogen och medicinen hjälper föga. Skulle bara vilja öppna mig liiiite i alla fall när jag har så här ont.

Inte höra att jag är helt omogen!!

37+0 idag. Jag är också färdig med detta nu!

Foglossning, sd, massa vätska såå svullen, min högra hand domnar och ingen sömn på nätterna. Inga som helst tecken på att det närmar sig, tycker sd har varit kraftigare men tror att jag inbillar mig och jag tycker man känt mycket mera hela tiden denna gång också..
  • ciz
    Medlem_123 skrev 2016-11-27 18:52:08 följande:

Den här sista veckan har varit hemsk.

Att jag börjar få panikångest är inte direkt enkelt heller.

Fy fan!

Låg inne för Njurbäckeninflammation i början av november och vill ogärna göra det igen

Men eftersom smärtan inte tycks vara kopplad till förlossningen så antar jag att det är njurarna igen.

Oj nej! Hoppas det inte är njurarna utan att det ändå är förlosningen som drar igång!!
  • ciz
    mocha8676 skrev 2016-11-28 06:05:51 följande:

Jobbigt för er som mår dåligt och känner er klara som gravida!

Själv har jag 25 dagar kvar till bf. Mår hur bra som helst (vill ej strö salt i era sår). Tror inte riktigt att jag förstått att förlossningen är nära.. skulle nog bli chockad om den skulle starta snart. Önskar dock att den lilla kommer ca fem dagar tidigare så hela familjen kan fira jul (med närmaste släkt). Sen håller vi på med en stor renovering som inte är klar till bf, så det gör inget om han stannar kvar till början av jan så vi har en chans att bli klara!

Nu påbörjas sista arbetsveckan med vab. Dottern vaknade vvid kl 02.00 i natt och var ledsen och klängig (kollat på Nicke nyfiken i fyra timmar hittills) hon kommer inte orka med dagis :( så om nån timme blir det väl några timmars sömn.

Va skönt att du mår bra! Jag hade "planerat" må bra och njuta denna gång då det troligen är sista gången men nä, jag är nog inte gjord för att vara gravid.. att föda däremot har gått bra och det gör jag gärna om så vi får se hur det blir denna gång..

Här var dottern vaken till kl2 med hosta men ingen feber hoppas ni får vila senare idag!
  • ciz

Medlem_123 lite samma funderingar här kring julen. Har hela tiden tänkt att jag kommer att ha liten hos mig då så kommer nog kännas konstigt om det inte blir så. Vi brukar vara här hemma med närmsta släkten men får väl allt vänta och se hur det blir i år.

• ciz
    Mariro skrev 2016-11-28 08:59:16 följande:

Ja vad är det med händer (hand?) som svullnar till en ballong, går inte att knyta den och det känns som att lederna hakar i varandra. Tappar saker hela tiden, vilket suger, för då måste man ju böja sig ner och plocka upp dom = andfådd. Massa sammandragningar på natten som känns som magknip och mensvärk. Har börjar kolla klockan varje gång jag vaknar på natten - MINST en gång i timmen, varje timme. Tror jag ska påbörja golvtvättning och spring i trappor snart, börjar bli utmattad.

Ja uschdå. Det är tur att allt ändå är värt det i slutändan och de flesta krämpor är övergående!

Men det är så frustrerande att inte kunna sova fastän man är trött. Har endå haft turen att sovit bättre än normalt de senaste månaderna, somnat snabbt och direkt efter wc spring så det får man va glad för!
Svar på tråden BF December 2016