• ciz

BF December 2016

Madeloo skrev 2016-11-28 15:28:05 följande:

Hur känner ni som har BF i slutet av december, vill ni gå över så barnet kommer i jan?

Har 10dagar kvar men vill parera 10dec då sonen är född då. Hade vart kul med varsin dag.

Inte helt ultimat att ha BF i dec tycker jag, ovisst inför jul/nyår med planering. Även om barnet kommer några dar innan så är jag inte jättesugen på att ta med bebisen till de stora släktkalasen och riskera sjukdomar osv ....hur resonerar ni andra?

Jag har bf 19.12 och skulle gärna se att det drog ut till nästa år, men samtidigt så är jag rädd att det blir julafton om jag går över tiden och less redan nu så gärna decemberbebis!:)

Beror så på när bebis kommer hur det blir i jul, men vi kommer nog fira med de närmsta hur som helst men om det blir här eller hos mamma vet vi inte ännu. Vill ju endå att de större barnen får en fin jul även om jag inte orkar eller kanske inte är hemma.
  • ciz
    HJ0812 skrev 2016-11-28 11:00:19 följande:

Tack det gick bra. Hon kom som planerat i torsdags i v 38+6. 48 cm och 3146 g. Åkte hem från BB igår.

Grattis!!! Hoppas allt gått bra o att ni nu får mysa tillsammans.
  • ciz
    Ledilnaan skrev 2016-11-28 12:15:39 följande:

Din kropp verkar vara som min, jag är inte gjord för att vara gravid, har så mycket foglossning och ont i ligament och annat. Hade planerat att träna in i det sista, men fick sluta redan i v23, då det gjorde alldeles för ont och gör fortfarande för ont, kan ju inte träna när jag knappt kan gå. :-/ Detta är min sista graviditet så jag hade också hoppats på att kunna njuta en sista gång, men jag längtar mest efter att det ska ta slut.

Men förlossningarna går hur bra som helst, bm brukar säga att min kropp är gjord för att föda barn.

Låter precis som för mig ja!! Ville också träna o va igång men fick ge upp löpningen redan i v5 typ, efter värsta rundan någonsin:) de dagar i veckan som jag inte kört på löpning el gym så har det blivit promenader men de fick också snabbt kortas av pga foglossningen och sd. Läängtar efter att få börja röra på mig igen, kommer ju knappt runt huset som det är nu:(
  • ciz

Roligt att det börjar hända någonting här i tråden:) kan knappt vänta på att få träffa liten i magen även om jag tänker att jag nu borde njuta sista tiden av egentid o mina större barn.

Ont nertills när jag står o ett tryck neråt/bakåt. Igår kom lite slempropp, men lär nog få vänta länge ännu.

Det sägs ju att man kan höra när vatten går, igår knäppte det till i magen såt.om. sambon titta på mig. Men min bäbis har ofta sådana ljud för sig, hoppas int han har nå problem med sina leder när de knäpper så mycket:)

• ciz
    Tess1990 skrev 2016-12-02 16:15:04 följande:

Bebisar har typ ingen ledvätska och brosk när dom ligger i magen, behövs ju inte när dom lever i vatten + dom ska tryckas ut så bra om dom inte är för hårda/stela då, därför kan de knäppa om deras leder ^^ det bildas under dom första månaderna efter födseln :)

Men ja vissa bebisar låter inget och vissa tror man ju kan ha problem så som dom låter! Har hört de rätt många gånger och har dom du trott att de kan vara vattnet ^^

Aah, alltid lär man sig något nytt.. konstigt att inget verkat veta tidigare vad det vart för knäppande i magen:)
  • ciz

Igår var jag på ganska bra humör och tänkte att det nog endå är ganska skönt med en envis liten som gärna stannar i magen så att jag hinner göra vad jag vill ännu några veckor (bara det inte blir julafton). Idag är humöret skit igen efter bara ett par timmars sömn och jag är less på detta. Skall på vidare koll pga svullnad o blodtryck.. hoppas att de möjligen kan göra hinnsvepning då, rädd för att bli igångsatt eller kejsarsnitt.

Lycka till alla!! Börjar vara spännande att gå in o kolla läget här i gruppen nu.

• ciz
    Cossi skrev 2016-12-09 19:10:09 följande:

Vår lilla Alicia kom imorse, helt perfekt söt liten tjej, bf+ 2! 3790g, 51 cm. Underlig förlossning som började och stannade av flera gånger, skriver mer sedan. Så glada hela familjen, alla mår bra. Njuter av vår lilla sladdis! Lycka till ni andra som väntar.

Grattis till er Alicia!!!
  • ciz

Grattis till alla bebisar!

Känns så svårt att förstå att det faktist kan dra igång när som helst samtidigt som man bara går o väntar. Mina tidigare har ju startat natt o tidigmorgon så alla dagar när man vaknar nu så är man lite besviken att inget hänt..

• ciz
    Cherry83 skrev 2016-12-12 23:21:19 följande:

BF 14/12 också mitt tredje och jag orkar inte mer vill så gärna ha ut bebisen nu:)

Speciellt att mina andra 2 kom innan BF!

Men denna bebisen är väl envis!!

Mina 2 har också kommit innan bf.. denna gång bf 19.12 och jag har fått nog:/ mitt blodtrycj stigee, så rädd att få havandeskapsf. och önskar bebis kunde komma ut nu så att det inte behöver bli bråttom:(
  • ciz

Vågar inte tro att det är sant, men om jag inte kissa ner mig när jag kom från toan och satte mig i sängen så var det nog en del vatten som kom... luktar inte som kiss iaf:)

Försöka sova nu då...

• ciz

Vågar inte tro att det är sant, men om jag inte kissa ner mig när jag kom från toan och satte mig i sängen så var det nog en del vatten som kom... luktar inte som kiss iaf:)

Försöka sova nu då...

• ciz

Med sonen drog värkarna igång 1h efter vattenavgång.. nu känns det redan mindre och 2,5h har gått..sååå besviken men även om det då kanske var väldigt mycke vattnig slempropp kan man ju hoppas det drar igång snart. Känner bara ett svagt molande nu o väldigt tryck i ryggen när jag står.

• ciz
    MP88 skrev 2016-12-14 16:21:18 följande:

Nu har jag varit inne på förlossningen och blivit undersökt, det var som jag var säker på vattnet som gått.. Jag har inga värkar där magen dras ihop, men jag har starka mensvärkar var 8:e minut som håller i sig ca 45 sekunder. Om inget händer under kvällen och natten kommer förlossningen ringa mig imorgon bitti för att boka in en tid för igångsättning imorgon. Jag hoppas dock att det drar igång själv inatt!

Lycka till!! Hoppas det drar igång ikväll för dig.

För mig var det bara vattnig flytning eller slempropp, kommer en massa slem när jag är på toa nu och har värkar men endast 1/h:( vad gör jag nu för att få detta att dra igång ordentligt? Tips tack..
  • ciz
    Ledilnaan skrev 2016-12-14 15:00:50 följande:

Ni som har fött flera barn (jag vet att detta är mitt fjärde barn, men jag har glömt) hur är det med slemproppen? Jag skulle ha fråga bm igår, men jag glömde bort det såklart. Jag är öppen en dryg centimeter och tappen är endast 2 cm lång, kan slemproppen ha gått utan att jag har märkt det, eller är den kvar?

Med 1an märkte jag ingen slempropp. Med 2an gick delar av den ca1vecka före förlossning och nu med 3dje så kommer det en massa slem vid varje toa besök o nu tror jag nog värkarna är igång.
  • ciz

Hejhej!

I torsdags kl10.21 kom vår lilla tjej:)

När vi kom in 4.30 var jag öppen 4cm, fick vänta flera timmar på ett förlossningsrum då det var fullt på förlossningen. Vid 7.30 när vi får vårt rum gick vattnet när bm kollade läget, öppen 7cm. Kl8.25 fick jag spinal å straxt efter öppen 10cm. Och så skönt det var att få vara smärtfri och vila! Måsta då vänta tills spinalen skulle släppa för att få börja krysta, varför vet jag inte.. helt nöjd men min förlossning förutom att jag gärna velat få ett rum tidigare, men tiden efter att vattnet gått tills jag fick spinaöen var hemsk så glad att inte vattnet gick hemma!

Idag åker vi hem, har lång väg så ville stanna kvar tills lillan är läkarundersökt för att inte måsta tillbax igen på det.

Lycka till alla, jag håller tummarna!! Det drar nog igång när ni minst anar det!!

Svar på tråden BF December 2016