• ciz

BF December 2016

sarahcarolina skrev 2016-10-16 22:07:06 följande:

Vet inte om frågan har varit uppe, men vilken storlek har ni köpt/ ska köpa overall i? 50-56-62? Hur tänker ni, ska ni köpa i olika storlekar eller en större som bebisen får växa i? Tänker mest på er som ska ha teddyoverall eller fleeceoverall.

Tänker ni ha den hem från BB också, isf vilken storlek?

Min dotter brukar få kläder till sina dockor som min mamma köpt på loppis så hon har nu lagt undan en teddyhalare i 56 som hon vill att lillesyskonet skall ha. Och så har jag lånat en Pop halare i stlk 56 sen tänker jag köpa till större senare. Är lite att jag skulle behöva en 62, tycker mina växt ur 56 så snabbt.
  • ciz

Va tror ni om att försöka fixa någon slags bf lista på alla i tråden? Lite svårt tycker jag att hänga med hur många vi är här:)

Tex om man skulle skriva:

Ciz, 3dje barnet bf 19.12

Och sen kopierar nästa och lägger till sig själv, vad tror ni?

• ciz

Tess1990- hur mår du nu? Ja man tycker ju man borde veta men jag kan säga jag väntar ju 3:e barnet o känner mig inte ett dugg klokare. Känns lite konstigt ibland att de på mvc behandlar en som att man vet allt:)

Hoppas de tar dig på allvar på kontrollen och att allt är ok? Kan det ha varit förvärkar? Har blodtrycket stigit mera?

Jag tycker det känns som att man har mycket mera förvärkar o värk vad det nu är denna gång eller så minns man bara inte från senast.

• ciz

51dagar kvar???? Tänk snart kan första December bebisen komma:)

• ciz

Yolo: Samtidigt som jag längtar efter min lilla skrutt kan jag också tänka men vad har vi gjort, nu när barnen blivit så stora o sambon å jag fått så mycket mer gemensam tid.

Let94: Hejhej!! Det är ju inte så bra att inte kunna nå förlossningen.. hoppas du får tag i dem snart!

Förstår att det kan kännas oroligt med lugn liten i magen. Min buse har levt rövare sen de första sparkarna (missade bubblet gick direkt till sparkar som kändes utanpå..) jag är mer orolig vad vi får för en liten som aldrig tycks sova.

Andan: Om de inte gör ont borde det inte vara någon fara men ring och rådfråga om du är oroli eller om det inte lugnar ner sig.

Cossi: hade samma planer här om dagen men fick nog ge mig när benen var fixade, hihi.

Nu några timmar har en ny smärta uppenbarat sig:/ trodde inte det kunde bli värre.. skärande smärta i ljumskarna o ont där nere. Någon som har samma?

• ciz
    Mariro skrev 2016-10-28 17:25:57 följande:

Jag har samma skärande smärta i ljumske och underliv (samma sida). Har haft det ett par veckor. Blir värre om man har legat eller suttit ett tag, och värst på morgonen. Är du svullen också?

Var är man inte svullen;)

Hmm, känns inte som samma skärande smärta som vid foglossningen. Blir väl ett bad ikväll också för att få sova..
  • ciz
    Vasilisat skrev 2016-10-30 09:07:40 följande:

Detta gör mig tokig ..hela kroppen är täckt av vad nu det är för nåt. .

Tackar dig som tipsade mig kylbalsam, oh. .dock lindrar mina besvär i max 5 min :(

Kan inte sova eller leva. var på spa igår och kliade jämt. .hmmmm en bra syn från sidan. .skäms. ..BM inväntar på svar från blodprovet. ..men jag kan inte ens köra bilen längre. .kliar i hela kroppen 24/7...njaaa bättre än hemorrojder (I dont think so :(( )...

Låter jätte jobbigt:( hoppas du snabbt får hjälp!!!
  • ciz
    Redoförnytt skrev 2016-11-02 12:50:42 följande:

Hur långt innan BF kommer ni "gå hem"?

Är så svårt att veta hur man vill/orkar ha det.

Jag bor i Finland. Har lite annorlunda system här, man går på mamma ledigt 4-5v innan bf, jag skulle gått på ledigt 12.11 men blev sjukskriven för 2veckor sedan. Jobbar inom vården.
  • ciz
    De5pojkarna skrev 2016-11-05 09:49:19 följande:

I morse hände nått konstigt.. Vaknade vid 5 tiden. Var kissnödig å låg å funderade på om ja skulle orka gå på toa. Låg kvar en stund. Men sen kändes det som det bubblade mellan benen. Gick in på toa. Satte mig ner, och det rinner nått vattenliknande kanske ca 0,5 dl om ens det. Sen kunde jag börja kissa. Inte kommit nått mer sen dess. Fick lite molande värk efter det, men är typ borta nu. Undrar om de bara va vattnig flytning. För hade det varit vatten så hade det väll kommit mer?

Hur har det gått? Har det kommit mera?

Blev lite fundersam jag också när jag på kvällen var klar på wc och reste mig upp så rann det. Men sen inget mera före idag när jag hosta så konstaterade att det säkert nog bara är mina muskler som inte är vad de brukade..
  • ciz
    De5pojkarna skrev 2016-11-13 13:50:39 följande:

Jag hoppar ur här.. Våran lille Loke har somnat in nu i v34.

Oj nej:( finner inga ord och kan inte ens tänka mig vad ni går igenom. Beklagar verkligen och sänder styrka o värme till er!!!
Svar på tråden BF December 2016