• Y o L o

BF December 2016

Hänt något mer under natten?

Mäggie05 skrev 2016-12-07 20:21:04 följande:

Va hos bm idag och då hade ja lite högre blodtryck,de e första gången under hela graviditeten.Läste nånstans att de kunde va ett tecken på att förlossningen är nära?Nån annan som har erfarenhet av de?Legat på soffan i 1,5 Tim o har då haft förvärkar me 5-10 min mellanrum,de drog sig även bak i ryggen.Nu har ja vart uppe o gått lite o då försvann de..vet inte va ja ska tro!

• Y o L o

Segt. Hade förvärkar som gjorde att jag sov dåligt i 4 nätter innan jag blev igångsatt förra gången. Inte kul. Håller tummarna att det drar igång på riktigt för dig under dagen!

Mäggie05 skrev 2016-12-08 07:54:20 följande:

Nä inget annat än att jag sovit jätte oroligt,haft en del förvärkar me men inte regelbundet!

• Y o L o

Va kul att du o din vän får ungefär samtidigt.

Förra gången fick en kompis en vecka innan, denna gång ligger en annan kompis 16 v efter mig. Kul iaf att man kan dela lite föräldraledighet med någon tycker jag!

Anonym föräldraledig skrev 2016-12-08 08:14:52 följande:

BF idag och inte ens en liten känsla av att något kan vara på g.

Har en vän som är på förlossningen nu, är så spännande med rapporterna! Men nu vill jag också att det ska dra igång.

Har en tid på spec. mödravården imorgon, så får se vad de säger om de sätter igång eller låter det gå över tiden.

• Y o L o

Var också hos bm idag. Allt var bra, hon ligger med huvudet halvvägs ner i bäckenet sa hon.

Jag har så jäkla ont, skjuter som blixtar från underlivet och upp i nedre delen av magen. Obehagligt att gå och att gå på toa.

• Y o L o

Bara önskar att det kunde betyda att det är nära.

Ledilnaan skrev 2016-12-08 21:35:49 följande:

Jag har samma till och från, riktigt obehagligt. Det värsta är när det kommer när man är ute och handlar eller något, där man inte kan grimasera eller sätta sig ner...

• Y o L o

Bara önskar att det kunde betyda att det är nära.

Ledilnaan skrev 2016-12-08 21:35:49 följande:

Jag har samma till och från, riktigt obehagligt. Det värsta är när det kommer när man är ute och handlar eller något, där man inte kan grimasera eller sätta sig ner...

• Y o L o

Heja heja nu är du på gång, spännande!

Tess1990 skrev 2016-12-09 09:01:07 följande:

Vart på kontroll, medelstarka värkar med 2min imellan enligt ctg, öppen 1,5-2cm med tapp kvar

Fick citadon, åka hem och ska åka tillbaka när de blir starkare/känner tryck ner/vattnet går/jag inte orkar mer

Definitivt igång iaf! Värkarna kom med 1min imellan när vi gick till bilen!? Fyfan men nu på väg hem är de 2-3min imellan

Fattar inte varför dom är så täta men kortare och inte gör så mycket, än iaf, var samma sak förra gången men hoppas de går snabbare nu!

• Y o L o

Stort grattis till den lilla :)

Ser fram emot att få höra mer om förlossningen sen.

Cossi skrev 2016-12-09 19:10:09 följande:

Vår lilla Alicia kom imorse, helt perfekt söt liten tjej, bf+ 2! 3790g, 51 cm. Underlig förlossning som började och stannade av flera gånger, skriver mer sedan. Så glada hela familjen, alla mår bra. Njuter av vår lilla sladdis! Lycka till ni andra som väntar.

• Y o L o

Håller tummarna för att ni är på gång nu! Hoppas på en uppdatering här när jag vaknar i morgon! Spännande.

• Y o L o

Stort grattis!

Tess1990 skrev 2016-12-09 23:19:03 följande:

18.51 kom lilla Lovina :D

Gick väldigt fort efter dom tog hål på vattnet, ingen trodde att jag hade krystvärkar än så ingen var beredd haha, undersköterskan fick inte äta middag och bm kom precis och fånga barnet typ ^^

Gjorde hemskt ont men var skönt att få krysta och följa kroppen, fick ha lustgas hela tiden då de gick så fort, hann inte med epidural

Förlorade dock 1,3L blod och fått medicin för de, kommer stanna ett par dagar för att hålla koll på mitt mående, är hel annars ^^

Och bebis mår jättebra!

Svar på tråden BF December 2016