• Y o L o

BF December 2016

TACK för era svar om amning, vill egentligen ge upp o ge flaska, minns också hur nöjd bebis jag fick o hur min stress släppte. Känns även svårt att hinna med storasyster när det försvinner typ 2 timmar åt gången med att först amma o sen pumpa.

Får se hur jag gör, känns bättre efter att ha läst att det inte är enkelt för alla andra.

• Y o L o

Någon fler som fått andra barnet o tycker att storasyskonet blivit förändrad? Hon är så missnöjd med mycket helt plötsligt, skriker o beter sig illa. Känns som det är mitt fel att jag inte räcker till. Tycker det är jättejobbigt, måste komma på bra rutiner så jag kan ge stora mer tid.

• Y o L o

Idag har jag verkligen tänkt på att ge mer tid åt storasyster o vilken skillnad nu i kväll. Hon har varit mycket gladare.

Kämpar på med amningen också. Hoppas allt snart känns lättare när vi hittat våra rutiner.

Någon fler som fått andra barnet o tycker att storasyskonet blivit förändrad? Hon är så missnöjd med mycket helt plötsligt, skriker o beter sig illa. Känns som det är mitt fel att jag inte räcker till. Tycker det är jättejobbigt, måste komma på bra rutiner så jag kan ge stora mer tid.

mocha8676 skrev 2016-12-25 16:55:14 följande:

Vår dotter på snart två år provar också vårt tålamod rejält, men det hade jag räknat med. Nu är lillen 1 vecka gammal och det känns som om det först nu är på väg att bli bättre med dottern! Är så tacksam att min man är hemma med oss i en månad..

• Y o L o

Grattis! Skönt med en rejäl bebis (min första var lika stor).

sillencillasill skrev 2016-12-26 07:04:53 följande:

Inatt kom Johannes, 03.59. Väger stadiga 4700 kg (!) och är 54 cm lång...

• Y o L o

Jag o mina funderingar :)

Undrar om ni blöder fortfarande? Jag gjorde ju KS 19 dec o blöder inget, har inte gjort det på några dagar. Har ju för mig att det höll på flera veckor? Kommer det igång igen sen eller hur var det?

Jag fick stora mängder av något för att livmodern skulle dra ihop sig, kan det påverka att jag blöder mindre nu?

Får bomba Bvc-sköterskan med frågor i morgon om inte annat hehe

• Y o L o

Så sjukt, nu blöder jag som fan rent ut sagt. Har dessutom ont i magen. Blir lite orolig. Kan det vara att livmodern jobbar/drar ihop sig o det är därför jag blöder och har värk?

• Y o L o

Ringde. Bröts 2 gånger. Dom hann säga typ "har du varit mer fysisk aktiv". Det har jag ju, städat lite mm. Blödde nyss igenom binda, trosor o byxor men tror o hoppas att det lugnat ner sig. Har fortfarande ont i magen.

Andan skrev 2016-12-27 17:09:33 följande:

Jag tycker att blödningen kommer och går lite. Framförallt att det "rinner till" efter amning. Har du nyligen ammat?

Om du känner dig orolig ring förlossningen/gyn vad du ni hör till i ditt landsting!

• Y o L o

Blöder inga mängder längre, sjukt ont i magen. Svårt att röra mig pga det. Sös menade på att så länge smärtan inte är outhärdlig så är det nog normalt eftersom blödningen avtagit.

Är rädd att nånting gått sönder därinne men samtidigt har min mage krympt sedan igår och mjölken rinner mer o mer så kanske det helt enkelt är livmodern som jobbar hårt. Har läst att med andra barnet känner man mer efteråt men trodde inte det skulle göra såhär ont.

Mariro skrev 2016-12-28 10:36:57 följande:

Hur går det för dig?

• Y o L o

Känner igen mig både inför första o nu andra barnet.

Ang relationen är mitt bästa tips att kramas o pussas mycket, det har gjort att vi fortsatt vara lyckliga o kära. Vi har inte haft en kväll för oss själva på snart 3 år men att ligga o kramas i soffan när barnet sover har räckt långt.

Tycker att när barnet började förskola blev livet som vanligt fast med bonusen att jag har ett underbart barn dessutom.

Jag tyckte de tre första månaderna var tuffast, sen var det mest ljuvligt.

Makintoch skrev 2016-12-27 22:14:34 följande:

Jag har varit hur lugn som helst inför förlossningen men nu när jag passerat BF börjar jag bli nervös.. Tänker mycket på hur livet kommer förändras och har lite katastroftänk. Tänker på hur det i värsta fall kan påverka min och min partners relation mm. Vet inte om jag gör det undermedvetet för att inte bli besviken ifall det skulle bli så. Är det någon som känner/kände likadant?

• Y o L o

Ja exakt, var drar man gränsen för hur mycket man ska stå ut med?

Har precis pumpat ur 50 ml, och då känns det bättre i magen precis nu efteråt.

Tycker dock jag får ont i magen när jag äter nu. Att dricka kolsyrat känns inte heller bra.

Känner du något när du äter?

Mariro skrev 2016-12-28 13:18:04 följande:

Skönt att blödning avtagit. Dock är ju den där smärtan asjobbig. Och sen - vart drar man gränsen för outhärdlig..? Jag dras också med den nu - blöder färskt och har ont i magen på ena sidan (16 dagar efter förlossn). Har börjat amma mycket mer den senaste dagen/dagarna så är säkert som du säger, att livmodern jobbar på för fullt. Tar alvedon+ipren för att det ska släppa lite.

Svar på tråden BF December 2016