• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • sillencillasill

Att må illa, kräkas/dålig mage och frysa. Är det kopplat till graviditet eller är det "klassisk" magsjuka? 39+0 idag...

• Cossi
    BIX skrev 2016-12-13 00:07:36 följande:

Stort grattis!! <3 Låter både långdraget och hastigt, skönt att det gick bra!

Idag föddes också min son, allt har gått mycket bra. Återkommer med förlossningsberättelse inom kort! :)

Tack! Och grattis till din pojke! Ska bli spännande att höra om din förlossning!

Min lilla flicka har fått gulsot och vi har blivit inlagda igen så hon får sola, minst ett dygn. Känns så jobbigt nu när vi kommit till ro hemma. Och att se Alicia så liten i solarie med ögonmask och inte kunna trösta ordentligt, det gör ont i mammahjärtat! Jag vet att det är nödvändigt och för hennes skull, men tufft ändå.
  • Mäggie05

BF om 2 dagar och här går man och letar tecken på att förlossningen ska va nära..Va jobbigt de är att vänta!!

• Elinl90
    MP88 skrev 2016-12-13 16:25:06 följande:
    Hej! BM sa inte så mkt, hon trodde att hon skulle komma inom 3 dagar. Idag har flytningar ökat radikalt, lite rosa aktiva. Bebis är fortsatt mkt aktiv och tänker inte låta sin mamma vila :)

Vad är dina symptom?
    På kvällarna/nätterna framförallt får jag mkt sammandragningar och mensvärk liknande smärta som stegrar och återkommer med rätt så jämna mellanrum. Det pågår några timmar men försvinner sen... har varit så nu i 3 dagar. Tror dock inte att någon slempropp har gått, inte vad jag har märkt iaf. Annars känner jag också av att hen "borrar ner sig" rejält, eller har gjort.. kanske är det dock därifrån mensvärken kommer? Att hen håller på/har fixerat sig de senaste dagarna? Ska till läkaren på fredag får se vad han har att säga. Är i vecka 39 (38 + 0). 
  • Liloolei

Idag var jag på BB på kontroll. Bebisen har tryckt på så att jag har inte kunnat sätta tbx benen.

Status. Jag ger detta Max 1 v till med tanke på dagens värkar. Jag kan inte sätta ihop benen och går konformad och bebis mår bra. Efter undersökningen meddelades jag att Livmodertappen ej i förlossnings riktning än - dvs bakåtvänd. Bebis liten dvs normal och inte 4 kgs-bebis som jag har fått innan. 4.6kg och 4 kg på BF +0 och BF+3. Idag är jag i 39+3. Längtar tillsammans med er. Inga allvarliga värkar.

• Ledilnaan

Var hos bm idag, v.38+4 (bara 9 dagar kvar) nu har lillen äntligen sjunkit ner och blivit ruckbar. När jag var hos bm förra veckan så ryckte hon i tappen, vilket gjorde att jag fick sammandragningar, vilket gjorde att han sjönk ner.
    Idag ryckte hon i tappen igen, den har blivit mjukare än förra veckan, men jag har inte fått några sammandragningar eller förvärkar av det än, tyvärr. Vill inte vara gravid längre, vill få träffa min lille plutt

Så roligt, och avundsjukt, att flera har fått sina små pluttar! Grattis till er!

• mocha8676

Har igår och idag mått konstigt. Yrsel/berusningskänsla, skakig, huvudvärk, stickningar i fingrar och väldigt svullen. Ringde mvc och fick komma in på kontroll på eftermiddagen. Ingen äggvita i urinen, 'en för högt blodtryck. Blev ombedd att åka till förlossningen för kontroll av förlossningsläkare. Lägre blodtryck, men de tar mina symptom på allvar. Fick en hinnsvepning vid 19.45 och har nu mycket molvärk och lite ont i magen.

Ska t nytt blodtryck om ca en timme. Är det bättre får vi åka hem och återkomma imorgon!

• Tess1990

Vi var inlagda på BB fre-mån pga. För hög andningsfrekvens hos lillan, dom tog även prover som visade tecken på infektion :(

Massa blodprov och kontroll varannan timme 1 dygn och sen var 4e timme, snack om lungröntgen och flytt till neo, men så sjönk andningsfrekvensen och infektinsproverna och vi fick äntligen åka hem!

Fast bara nån timme innan tog dom HB på mig och de var lite väl lågt, 87, så dom snackade om att låta oss stanna längre och behandla mig för de.. men då jag mådde okej och vi verkligen ville åka hem så fick vi åka, men mår jag minsta dåligt så ska jag åka tillbaka eller till akuten :/

Ska till mvc på torsdag och ta HB och blodtryck.

Nu har storebror åkt på världens förkylning, feber och kräkts en gång, och bara jag får trösta så slits mellan att mata lillan och trösta storebror :/ pappan hjälper så gott han kan

Mina muskler i rygg och mage börjar strejka nu också, märks att jag genomgick något väldigt fysiskt bara för några dagar sen! Medicinerna och livmodermassagen jag fick mot blödning har iaf gjort att jag blöder väldigt sparsamt nu ^^

Hoppas verkligen alla ni andra som fortfarande väntar får träffa era små snart! Och att allt går smidigt och bra

• ciz

Vågar inte tro att det är sant, men om jag inte kissa ner mig när jag kom från toan och satte mig i sängen så var det nog en del vatten som kom... luktar inte som kiss iaf:)

Försöka sova nu då...

• ciz

Vågar inte tro att det är sant, men om jag inte kissa ner mig när jag kom från toan och satte mig i sängen så var det nog en del vatten som kom... luktar inte som kiss iaf:)

Försöka sova nu då...

Svar på tråden BF December 2016