• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Andan
    Y o L o skrev 2016-12-14 06:43:41 följande:

Stort grattis och vilken tur att allt gick bra! Hur mår du efter snittet? Jag har börjat fundera så mycket kring det, är rädd att allt inte ska kännas lika bra som efter mitt akutsnitt förra gången.

Tack mår idag 24 timmar senare mkt bättre än akutsnittet för 3.5 år sedan.

Hade lite problem med lågt blodtryck och blödning igår. Men sjuuukt va fort kroppen hämtar sig. Fick 24 timmars morfin denna gången så gör inte alls lika ont. Än...

Kanske mkt piggare för att man sluppit 52 timmars förlossning innan ;)

Det kommer att gå jättebra, jag är väldigt nöjd!
  • BIX
    Andan skrev 2016-12-14 07:40:31 följande:
    Inte om moderkakan gått sönder just bakom blygdbenet tyvärr!
    Jösses... Då får man nästan säga dubbelt grattis, låter som att det hade kunnat sluta hur som helst.. <3
  • Madeloo

För mig händer det inget, har precis vart på MVC och bröt ihop totalt, har sedan tidigare blivit lovad en läkartid efter idag då mitt BF datum blev flyttad två veckor från bim och 1vecks från kub, är idag BF +5 enl Rul men BF+12 efter KUB nu fick jag en tid först 21/12... känns piss. Hade dessutom högt blodtryck nu så behöver dit igen imon för att lämna urin prov....hoppas man inte fått havandeskaps förgiftning

• MP88

Mitt vatten fortsätter att sippra ut, ligger i soffan på en handduk och har en handduk mellan benen - dö läskigt! Ska snart ringa förlossningen då jag endast känner mensvärkar var 10:e minut ungefär.. 

• Anonym föräldraledig
    MP88 skrev 2016-12-14 11:23:40 följande:

Mitt vatten fortsätter att sippra ut, ligger i soffan på en handduk och har en handduk mellan benen - dö läskigt! Ska snart ringa förlossningen då jag endast känner mensvärkar var 10:e minut ungefär.. 

Jag gick ett dygn med vattenavgång innan värkarna äntligen kom igång. Hade det inte kommit igång själv så hade de satt igång förlossningen dagen efter. Snart är bebis här! :)
  • Ledilnaan

Ni som har fött flera barn (jag vet att detta är mitt fjärde barn, men jag har glömt) hur är det med slemproppen? Jag skulle ha fråga bm igår, men jag glömde bort det såklart. Jag är öppen en dryg centimeter och tappen är endast 2 cm lång, kan slemproppen ha gått utan att jag har märkt det, eller är den kvar?

• Anonym föräldraledig
    Ledilnaan skrev 2016-12-14 15:00:50 följande:

Ni som har fött flera barn (jag vet att detta är mitt fjärde barn, men jag har glömt) hur är det med slemproppen? Jag skulle ha fråga bm igår, men jag glömde bort det såklart. Jag är öppen en dryg centimeter och tappen är endast 2 cm lång, kan slemproppen ha gått utan att jag har märkt det, eller är den kvar?

Jag märkte aldrig att min gick den här gången. Tror inte att de behöver gå, precis som att den kan komma en månad innan utan att det betyder något.
  • MP88

Nu har jag varit inne på förlossningen och blivit undersökt, det var som jag var säker på vattnet som gått.. Jag har inga värkar där magen dras ihop, men jag har starka mensvärkar var 8:e minut som håller i sig ca 45 sekunder. Om inget händer under kvällen och natten kommer förlossningen ringa mig imorgon bitti för att boka in en tid för igångsättning imorgon. Jag hoppas dock att det drar igång själv inatt!

• ciz
    MP88 skrev 2016-12-14 16:21:18 följande:

Nu har jag varit inne på förlossningen och blivit undersökt, det var som jag var säker på vattnet som gått.. Jag har inga värkar där magen dras ihop, men jag har starka mensvärkar var 8:e minut som håller i sig ca 45 sekunder. Om inget händer under kvällen och natten kommer förlossningen ringa mig imorgon bitti för att boka in en tid för igångsättning imorgon. Jag hoppas dock att det drar igång själv inatt!

Lycka till!! Hoppas det drar igång ikväll för dig.

För mig var det bara vattnig flytning eller slempropp, kommer en massa slem när jag är på toa nu och har värkar men endast 1/h:( vad gör jag nu för att få detta att dra igång ordentligt? Tips tack..
Svar på tråden BF December 2016