• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Andan
    mocha8676 skrev 2016-12-17 10:18:19 följande:

Värkarna tätnar. Kommer mellan 3.5-5 min! Fullt hanterbart än, men jag måste stanna upp och andas. Mannen är och hämtar barnvakten så vi kan åka in när vi vill sen!

Heja heja! Snart är bebis här :)
  • Cherry83
    mocha8676 skrev 2016-12-17 10:18:19 följande:
    Värkarna tätnar. Kommer mellan 3.5-5 min! Fullt hanterbart än, men jag måste stanna upp och andas. Mannen är och hämtar barnvakten så vi kan åka in när vi vill sen!
    Lycka till och hoppas du smittar av dig på oss andra;)
  • Emmask
    BIX skrev 2016-12-16 20:35:30 följande:
    Det låter som att du har en buktande hinna. Min hinna gick inte sönder förrän alldeles innan krystvärkarna kom igång. Den buktade verkligen ut, barnmorskorna tyckte jag skulle känna - och det kändes som du säger precis som en vattenballong som kom ut mellan benen :*)
    Träffade en läkarkompis igår som sa samma sak :) Väldigt spännande. Likt känslan när vattnet gick senast, fast mildare.
  • mamma8701

Hej! Åh avundsjuk jag blir på er som fått era bebisar. Har bf om 2 dagar (19/12), mitt tredje barn. Vill att förlossningen ska dra igång nu! Har haft lite förvärkar under dagen, men annars lugnt. Gick över 4 dagar med andra och tyckte de var asjobbigt så ställer in mig på att bli igångsatt nästa år.

• mocha8676

Åkte in vid lunchtid och fick åka hem igen. Men nu vid kl 20.13 var lilla Erik ute. Hann vara på förlossningen i 20 min..

• Cherry83
    mocha8676 skrev 2016-12-17 23:16:21 följande:

Åkte in vid lunchtid och fick åka hem igen. Men nu vid kl 20.13 var lilla Erik ute. Hann vara på förlossningen i 20 min..

Stort grattis gud va härligt du har din bebis nu:)
  • Ledilnaan
    mocha8676 skrev 2016-12-17 23:16:21 följande:

Stort Grattis! Jag längtar efter min lille plutt nu! När kom din? Vilken vecka var du i?

Jag har 4 dagar kvar, vad har ni andra?
    Jag är riktigt trött på att vara gravid nu, det går så otroligt ont, lillen är nere i buken och grejar runt hela tiden, det bara ilar och skär, så nu får han komma ut!
  • Mäggie05

Jag är på BF +3 och varje dag man går över känns fan som en vecka ju.Fy va jobbigt de är att bara gå o vänta!Har precis samma som du..ligger långt ner o bökar o de skär ju som bara den!Är så rädd att de ska bli julafton!!

Detta är barn nr 2 för mig så hoppas ju inte att man ska gå över så mkt!

Ledilnaan skrev 2016-12-18 14:57:44 följande:

Stort Grattis! Jag längtar efter min lille plutt nu! När kom din? Vilken vecka var du i?

Jag har 4 dagar kvar, vad har ni andra?

Jag är riktigt trött på att vara gravid nu, det går så otroligt ont, lillen är nere i buken och grejar runt hela tiden, det bara ilar och skär, så nu får han komma ut!

• Ledilnaan
    Mäggie05 skrev 2016-12-18 15:56:40 följande:

Jag är på BF +3 och varje dag man går över känns fan som en vecka ju.Fy va jobbigt de är att bara gå o vänta!Har precis samma som du..ligger långt ner o bökar o de skär ju som bara den!Är så rädd att de ska bli julafton!!

Detta är barn nr 2 för mig så hoppas ju inte att man ska gå över så mkt!

Detta är min fjärde... så jag är riktigt trött på detta och vill inte gå över alls. Ska till bm på tisdag och ska be henne försöka göra en hinnsvepning då. Hon har försökt två gånger, men inte nått :-/ Jag hoppas jag har lyckats öppna mig lite mer tills dess.
  • Mäggie05

Sedär ja 4:e,då e du rutinerad :) Kommer de ut fortare för varje gång eller va är dina erfarenheter?Min första tog 48 tim innan hon va ute :/ Så hoppas ju att denna går något snabbare,men inte för snabbt för vi har över 1 tim till sjukhuset :(

Nä ja förstår att att du e trött på de!Är inge kul alls på slutet!

Ledilnaan skrev 2016-12-18 16:20:23 följande:

Detta är min fjärde... så jag är riktigt trött på detta och vill inte gå över alls. Ska till bm på tisdag och ska be henne försöka göra en hinnsvepning då. Hon har försökt två gånger, men inte nått :-/ Jag hoppas jag har lyckats öppna mig lite mer tills dess.

Svar på tråden BF December 2016