• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Cherry83
    Anonym föräldraledig skrev 2016-12-09 22:32:09 följande:

Vattnet gick för ungefär en timme sedan. Nu är det bara att vänta in värkarna. :)

Men vad roligt det händer lite grejer nu!
    Hoppas att det allting går bra!

Jag vill också är på bf-4!
    Du får smitta av dig på oss andra som inte orkar vänta mer:)

Lycka till!

Uppdatera så fort du orkar.
  • Y o L o

Håller tummarna för att ni är på gång nu! Hoppas på en uppdatering här när jag vaknar i morgon! Spännande.

• Tess1990

18.51 kom lilla Lovina :D

Gick väldigt fort efter dom tog hål på vattnet, ingen trodde att jag hade krystvärkar än så ingen var beredd haha, undersköterskan fick inte äta middag och bm kom precis och fånga barnet typ ^^

Gjorde hemskt ont men var skönt att få krysta och följa kroppen, fick ha lustgas hela tiden då de gick så fort, hann inte med epidural

Förlorade dock 1,3L blod och fått medicin för de, kommer stanna ett par dagar för att hålla koll på mitt mående, är hel annars ^^

Och bebis mår jättebra!

• louisedesiree94

Hej!

Jag är med i en hemlig grupp på Facebook för julimammor om någon vill komma in i den?

Är själv från Västerås! Väntar första barnet, BF 28 juli enligt tidigt ultraljud :)

• Fian88
    louisedesiree94 skrev 2016-12-09 23:56:17 följande:

Hej!

Jag är med i en hemlig grupp på Facebook för julimammor om någon vill komma in i den?

Är själv från Västerås! Väntar första barnet, BF 28 juli enligt tidigt ultraljud :)

Här är ju alla beräknade nu i december..;)
  • Madeloo

För mig avtog det i natt men har smått börjat igen, .... Får se vad det blir av det,

• Y o L o

Stort grattis!

Tess1990 skrev 2016-12-09 23:19:03 följande:

18.51 kom lilla Lovina :D

Gick väldigt fort efter dom tog hål på vattnet, ingen trodde att jag hade krystvärkar än så ingen var beredd haha, undersköterskan fick inte äta middag och bm kom precis och fånga barnet typ ^^

Gjorde hemskt ont men var skönt att få krysta och följa kroppen, fick ha lustgas hela tiden då de gick så fort, hann inte med epidural

Förlorade dock 1,3L blod och fått medicin för de, kommer stanna ett par dagar för att hålla koll på mitt mående, är hel annars ^^

Och bebis mår jättebra!

• Y o L o

Är nyfiken på om någon fler helt plötsligt fått jättekänsligt luktsinne igen (som i början av graviditeten)? Dessutom samma extrema hunger som i början.

På det ett jäkla humör. Känns som jag fått någon galen hormonrush i kroppen såhär ca 2 v innan bf.

• Anonym föräldraledig

Inga värka har kommit igång ännu, bara milvärk i rygg och mage och någon enstaka värk.
    Men har fått sova i natt iaf. :)

• Ledilnaan

Grattis till er som fått era små! Man längtar ju inte mindre när man läser det...

Vi testade färdknäppen igår, men det verkar inte som om det hjälpte alls, har inte märkt nåt än... :-/

Svar på tråden BF December 2016