Skulle shoppa babykläder- bara gråter
Ursäkta att jag skriver detta patetiska inlägg, men jag blev så ledsen idag.. Jag väntar en liten pojken i sommar och är sååå lycklig över att få barn. Min man gick tillslut med på ett barn men vägrar fler i framtiden.
Idag skulle jag och en väninna shoppa kläder till bebis. Hon tipsade om Kappahls Newbie så vi gick in i den butiken..
Jag trodde jag skulle smälla av när jag såg alla underbara små klänningar! Vita med spets, vita med blå blommor, ljusgula små koftor och en helt fantastiska rosa bodys. Spetsbyxor och vackra filtar..
Jag älskar verkligen kläder och kunde inte se mig mätt på dessa fantastiska plagg! Men jag kunde ju inte köpa dessa.. Det fanns ganska söta kläder för killar men de var inte alls i samma klass och det fanns inte så många.. Tårarna brände bakom ögonen och det gjorde ju inte saken bättre att min väninna gick bananas och fällde kommentaren "åh att få en dotter måste ju vara att vinna på jack pot".
Vi fortsatte turen in på polarn och pyret och även där... Massa underbara flickkläder! Och ganska tråkiga till killar.
Sen gick vi in på NoaNoa och där fanns åter helt fantastiska flickkläder men INGET till pojkar. Jag frågade tjejen i kassan vart de hade pojkkläder men hon såg bara förvånad ut och sa att det endast säljer bebiskläder till flickor.
Lindex gav jag upp.. Murriga tråkiga färger.
Bröt ihop när jag kom hem och känner mig så fruktansvärt avundsjuk! Och det känns så hemskt för jag är så jävla glad över den här graviditeten och vår lilla pojke! Längtar så! Men klädbutikernas utbud fick mig att känna mig som en utböling och att pojkar är underprioriterade tjejer. Att min pojke inte är lila värd att satsa på som en tjej..
Jag vet, det är hormonerna som spökar. Att gråta över kläder är verkligen ett I-lands problem. Men känns så trist att jag som älskar kläder inte kan köpa fina saker till min gosse just för att han är pojke. Och nej, jag kommer inte sätta på min son klänning. Känns inte rätt och min man skulle aldrig gå med på det.
Någon mer som känt samma olust när man ska köpa pojkkläder? Tips på ställen som säljer fina kläder till killar?