Alexi skrev 2016-04-06 16:23:28 följande:
M1rella skrev 2016-04-06 16:16:17 följande:
Jag gjorde allt rätt, fick hjälp etc etc men mina ungar vägrar helt enkelt att ta bröstet. Vilket resulterade i mindre mjölkpoduktion. Så nej, alla kan INTE amma!
Jag förstår inte, kan ni förklara för mig. Hur vägrar en nyfödd att ta bröstet? Saknar de hela den biologiska instinkten då som gör att bebisen börjar leta efter bröstet om den får ligga i lugn och ro på mammans bröst efter förlossningen? Vänder den bort huvudet?
Du behöver inte förstå, min son vägrade och han vägrade kopp också. Jag var kvar en vecka för att amningen inte kom igång och han tappade vikt hela tiden. När jag gjorde som jag själv ansåg vara rätt, tog flaskan, så blev han mätt för första gången på en vecka och vikten vände.
Han tog råmjölken, men sedan gick det inte längre
Min teori är att han var för hungrig och efter råmjölken hade jag inget på ett par dygn, så han blev frustrerad och bröstet blev en obehaglig upplevelse.
Han kastade sig bakåt och gallskrek.
Många amingsivrare har svårt att förstå det. Men då jag har varit i kontakt med andra mammor som har haft liknande problem så har jag förstått att det förekommer och alla har mött samma oförståelse.
Däremot hade min bvsssk mött detta förut, så hon hade full förståelse och stöttade mig till 100%