Alexi skrev 2016-04-07 20:42:01 följande:
Du tänker inte att det finns någon som är förstagångsgravid som kanske läser det här, och till skillnad från mig då faktiskt inser att amning är något man behöver läsa på om före förlossningen...?
Du tänker inte att det finns någon som är förstagångsgravid som kanske läser det här, och till skillnad från mig då faktiskt inser att amning är något man behöver läsa på om före förlossningen...?
Jodå, det inser jag visst och det är faktiskt än mer skrämmande. Jag har också varit förstagångsgravid och andra och tredje med. Slukade information inför första barnet, läste på än mer inför andra och inför tredje vrängde jag fullständigt ut och in på mej själv , för att verkligen ta reda på ALLT som krävdes för att få till en fungerande amning. Och vet du vad? Det hjälpte inte ett skit! Inte ett skit!
Så personer som hävdar att de har kunskap nog, att skriva såna här artiklar och säga att alla kan med rätt information och hjälp, borde tänka sej för och inse att de kanske inte kan allt. Att de kanske inte alls har alla nycklar till sanningen? Att det bara skulle handla om nån enstaka procent, där det finns medicinska förklaringar, som är undantaget, nej, det köper jag aldrig.
Så det kan vara lika nedslående för en förstagångsmamma att läsa detta och sedan upptäcka att det ändå inte funkar, fast hon gjort allt rätt.