• aash

Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!

Hej!
    Vi är nu redo för syskon till vår 2 åring och hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi blir gravida! Vi satsar på att börja nu i maj, är det fler som är i startgroparna?;)

• Svar på tråden Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!
  • marengen90
    Bäbiiiis skrev 2016-04-18 20:54:51 följande:

Kul med lite fler här. Välkomna :)

Haha.. "för fort". Jag väntar på äl nu i dagarna för ett första riktiga försök och här kan det inte gå fort nog.

:)

För min del får vi gärna ha tur igen och det går lika fort. Hoppas det tar sig direkt för er! :) Själv fick jag mens idag. Förhoppningsvis den sista på väldigt länge.
  • Marängen

Hej :) hoppar gärna in här och gör er sällskap om det är okej? :) vi är mitt uppe i att försöka få till ett syskon till vår lilla dotter som är född juli-15 så hon har precis blivit 9 mån :)

Jag har min mens just nu så det blev ingen december-bebis fast jag hade så sjukt mycket symtom för graviditet. Men men :)

• SamsonS

Hej hej!
    Startgroparna kan jag väl inte riktigt säga att vi är men hakar gärna på här ändå om det är ok. Vi är inte på vårt 10e försök nu. Har en dotter på 5 år som blev till innan vi han blinka, så detta känns riktigt surt just nu. Väntar just nu på äl som beräknas bli i helgen, har bim någon gång runt den 6/5.

• marengen90
    Marängen skrev 2016-04-18 23:55:18 följande:

Hej :) hoppar gärna in här och gör er sällskap om det är okej? :) vi är mitt uppe i att försöka få till ett syskon till vår lilla dotter som är född juli-15 så hon har precis blivit 9 mån :)

Jag har min mens just nu så det blev ingen december-bebis fast jag hade så sjukt mycket symtom för graviditet. Men men :)

Kul att vi ligger lika i menscykeln och har liknade användarnamn haha ;)

Vi börjar också efter denna mens. Läskigt och spännande på samma gång :)
  • Bäbiiiis
    SamsonS skrev 2016-04-19 00:02:26 följande:

Hej hej!

Startgroparna kan jag väl inte riktigt säga att vi är men hakar gärna på här ändå om det är ok. Vi är inte på vårt 10e försök nu. Har en dotter på 5 år som blev till innan vi han blinka, så detta känns riktigt surt just nu. Väntar just nu på äl som beräknas bli i helgen, har bim någon gång runt den 6/5.

Usch vad segt för er :/ Håller tummarna att det tar sig nästa försök.
  • lillbusan

Hänger gärna på här!

Vi har precis startat bebisverkstaden... Jag är 27 år, sambon snart 34 år, och vi känner att det är dags med ett syskon till vår 8-åring nu
    Oroar mig dock över att det ska ta tid, då jag varit gravid vid två tillfällen innan och båda gångerna tog 2 år utan p-medel... Så nu har jag kört igång med äl-test direkt, i hopp om att det ska bli en tidig 2017-bebis

Och nog ser väl dagens test positivt ut? Glad

• aash
    lillbusan skrev 2016-04-19 18:00:28 följande:

Hänger gärna på här!

Vi har precis startat bebisverkstaden... Jag är 27 år, sambon snart 34 år, och vi känner att det är dags med ett syskon till vår 8-åring nu
    Oroar mig dock över att det ska ta tid, då jag varit gravid vid två tillfällen innan och båda gångerna tog 2 år utan p-medel... Så nu har jag kört igång med äl-test direkt, i hopp om att det ska bli en tidig 2017-bebis

Och nog ser väl dagens test positivt ut? Glad

Tycker definitivt att det ser positivt ut! Bara att köra på och hålla tummarna!
  • Marängen
    marengen90 skrev 2016-04-19 06:27:04 följande:
    Kul att vi ligger lika i menscykeln och har liknade användarnamn haha ;)

Vi börjar också efter denna mens. Läskigt och spännande på samma gång :)
    Haha men vad roligt :D och vilket sammanträffande! Har ni fler barn? (Troligtvis eftersom du hänger här ;))

Jag hoppas att jag inte ska behöva ha lika lång cykel som senaste 2, mellan 34-40 dagar. Men kan tänka mig att det tar ett tag innan kroppen är i fas igen efter både graviditet och amning i 8 månader. :)
  • Bäbiiiis
    lillbusan skrev 2016-04-19 18:00:28 följande:

Hänger gärna på här!

Och nog ser väl dagens test positivt ut?

Helt klart positivt!

Vet du varför det tog tid att bli gravid för er? Om ni gjort någon utredning menar jag. Hoppas verkligen ni slipper den långa processen denna gång.
  • marengen90
    Marängen skrev 2016-04-19 23:10:42 följande:

Haha men vad roligt :D och vilket sammanträffande! Har ni fler barn? (Troligtvis eftersom du hänger här ;))

Jag hoppas att jag inte ska behöva ha lika lång cykel som senaste 2, mellan 34-40 dagar. Men kan tänka mig att det tar ett tag innan kroppen är i fas igen efter både graviditet och amning i 8 månader. :)

En som blir 2 år nu i maj :)

Jo vilken lång cykel. Min har såklart börjat hoppa lagom till vi ska börjaa försöka.. Nån månad var det bara 21 dagar och nu senast 27, normalt för mig är annars 24. Så jag har kort cykel (och tyvärr många blödningsdagar på det).

Ska bli så kul att följas här i tråden:) Hoppas på att få se några plus snart!
Svar på tråden Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!