• aash

Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!

Hej!
    Vi är nu redo för syskon till vår 2 åring och hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi blir gravida! Vi satsar på att börja nu i maj, är det fler som är i startgroparna?;)

• Svar på tråden Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!
  • aash
    aash skrev 2016-04-29 07:09:50 följande:

Ja då är jag inne på cd 14, har testat 3 dar i rad nu och tyckte mig kunna se en liten stegring under gårdagen. Har bara beställt 7 test denna första omgång så kör bara ett per dag. Inför nästa period blir det nog att köpa fler.. Kanske är som ni säger, att man bör testa fler gånger per dag?
    Hursom så sker äl på måndag så det blir spännande och se om testen håller med;)

Positivt ältest cd 16! Spännande!
  • aash
    aash skrev 2016-05-01 12:57:17 följande:
    Positivt ältest cd 16! Spännande!
  • Marängen
    SamsonS skrev 2016-04-27 23:03:12 följande:
    Testar vid 16-17 på eftermiddagen. Förra cykeln fick jag en stegring i två dagar men aldrig något positivt test. Kan det vara så alltså att man har så snabb stegring så det inte räcker med att testa en gång om dagen? Då är det ju faktiskt ingen omöjlighet att jag missat den :/ äh, blir det inget denna gången skiter jag nog i testerna, vi sexar ju på som bara den ändå för att inte missa ju :P
    Jo det tror jag flera har faktiskt, kort stegring alltså. Men om ni har mycket sex ändå så skippa testen om det känns bra :) jag vill ju gärna veta när jag kan börja testa med g-test och därför vill jag också veta när jag har äl :)
  • Bäbiiiis

Hej tjejer!

@aash Wohoo, verkligen positivt!!

Själv är jag på äl+8 men inget streck på dagens gravtest (väldigt tidigt ännu dock). Igår fick jag värdens illamående när jag var på besök hos en vän och det blev värre i bilen på vägen hem så tillslut fick jag stanna, sätta på varningsblinkers och kräktes i diket. Sen hade jag lite feber inatt (38,4 kl 03 och 37,7 kl 6) och mår lite småilla även idag så jag vet ju inte om jag är sjuk eller gravid. Hoppas hoppas på det sistnämnda såklart ;)

• aash
    Bäbiiiis skrev 2016-05-02 10:27:30 följande:

Hej tjejer!

@aash Wohoo, verkligen positivt!!

Själv är jag på äl+8 men inget streck på dagens gravtest (väldigt tidigt ännu dock). Igår fick jag värdens illamående när jag var på besök hos en vän och det blev värre i bilen på vägen hem så tillslut fick jag stanna, sätta på varningsblinkers och kräktes i diket. Sen hade jag lite feber inatt (38,4 kl 03 och 37,7 kl 6) och mår lite småilla även idag så jag vet ju inte om jag är sjuk eller gravid. Hoppas hoppas på det sistnämnda såklart ;)

Men du, det låter ju minst sagt positivt! Hoppas att det innebär att du är gravid då!!

Igår fick vi till det efter att äl testet visat starkt positivt och imorse hade jag fruktansvärt ont i magen, typ mensvärksaktigt. Kan det varit ägget som lossnade? Ska ta sista ältestet idag och se hur läget är.
  • Bäbiiiis
    aash skrev 2016-05-02 10:49:46 följande:

Men du, det låter ju minst sagt positivt! Hoppas att det innebär att du är gravid då!!

Igår fick vi till det efter att äl testet visat starkt positivt och imorse hade jag fruktansvärt ont i magen, typ mensvärksaktigt. Kan det varit ägget som lossnade? Ska ta sista ältestet idag och se hur läget är.

Härligt! Det var säker ägglossningen du kände. Det kan även göra ont ett tag efter ägglossningen. Då håller jag tummarna att det tar sig för er!
  • aash
    Bäbiiiis skrev 2016-05-02 10:53:48 följande:
    Härligt! Det var säker ägglossningen du kände. Det kan även göra ont ett tag efter ägglossningen. Då håller jag tummarna att det tar sig för er!
    Hoppas att det var det! Jaha, då kommer denna långa väntan då..;)

När ska du testa igen då?:)
  • Bäbiiiis
    aash skrev 2016-05-02 11:20:50 följande:

Hoppas att det var det! Jaha, då kommer denna långa väntan då..;)

När ska du testa igen då?:)

Ja det är en olidlig väntan :/

Jag väntar nog 2 dagar innan nästa test om jag kan hålla mig så det blir på äl+10.
  • aash
    Bäbiiiis skrev 2016-05-02 11:51:55 följande:
    Ja det är en olidlig väntan :/

Jag väntar nog 2 dagar innan nästa test om jag kan hålla mig så det blir på äl+10.
    Okej! Ja det kan nog vara klokt. Minns att jag testade positivt på BIM -3 förra gången så det borde ju bli runt 13-14 maj då:)
Svar på tråden Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!