• aash

Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!

Hej!
    Vi är nu redo för syskon till vår 2 åring och hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi blir gravida! Vi satsar på att börja nu i maj, är det fler som är i startgroparna?;)

• Svar på tråden Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!
  • Marängen
    mrsbygg skrev 2016-05-09 13:13:56 följande:

Nu har min första mens kommit efter jag tagit ut spiralen! 5 dagar tidigare än beräknat från min normala cykel! Aldrig tyckt att få mens vart så spännande som nu haha ;)
    Så om 5 dagar ska jag börja med ÄL tester!

Åh spännande :D hur länge har du haft spiralen och vilken sort? :)
  • mrsbygg
    Marängen skrev 2016-05-09 13:31:12 följande:
    Åh spännande :D hur länge har du haft spiralen och vilken sort? :)
    Haft den i 5 år! Tror det var en mirena, en hormonspiral! Ska bli spännande och se om äggen fortsätter som det ska :)
  • Milie

Hej hej! Jag hoppar in här. Min dotter är 10 månader och jag och sambon tänkte dra igång lite smått. Det tog över ett halvår att få till dottern så vi tänker att det kanske blir något liknande den här gången. Men det finns ju inga garantier, vi får se om det går alls!

• Marängen
    Milie skrev 2016-05-09 22:43:54 följande:

Hej hej! Jag hoppar in här. Min dotter är 10 månader och jag och sambon tänkte dra igång lite smått. Det tog över ett halvår att få till dottern så vi tänker att det kanske blir något liknande den här gången. Men det finns ju inga garantier, vi får se om det går alls!

Välkommen :) jag känner igen din bild och ditt namn, var du med i nån grupp när du väntade dottern? :) föddes hon i juli?
  • FlikkanM

Nu har jag varit helt fri från motvärk och allt vad det heter. Faktiskt riktigt skönt! Nu hoppas jag på lite symtom om några dagar om ett ägg fäster. Borde vara på ÄL + 3-4 idag så vi får se. Men mer harmonisk i kroppen än förra veckan när det testades å kändes efter så mycket.

• Milie
    Marängen skrev 2016-05-09 23:24:47 följande:

Välkommen :) jag känner igen din bild och ditt namn, var du med i nån grupp när du väntade dottern? :) föddes hon i juli?

Tack! Jo, jag var med i några trådar mellan april och oktober 2014. Hon föddes 25 juni 2015. Försökte du också bli gravid under den perioden?
  • Marängen
    Milie skrev 2016-05-10 21:47:21 följande:
    Tack! Jo, jag var med i några trådar mellan april och oktober 2014. Hon föddes 25 juni 2015. Försökte du också bli gravid under den perioden?
    Ja precis, dottern föddes juli -15 :) så nån tråd har vi säkert varit i samtidigt :)
  • aash

Har sedan igår haft väldigt ont i brösten, eller rättare sagt bröstvårtorna... De som sticker och känns allmänt konstiga.
    Brukar inte ha så innan mens vad jag kan komma ihåg. Mannen tyckte att ja skulle ta ett gravtest men att göra det på bim-6 känns ju alldeles för tidigt...
    Åh varför kan tiden inte gå lite snabbare?;)

• Marängen
    aash skrev 2016-05-11 19:06:58 följande:

Har sedan igår haft väldigt ont i brösten, eller rättare sagt bröstvårtorna... De som sticker och känns allmänt konstiga.
    Brukar inte ha så innan mens vad jag kan komma ihåg. Mannen tyckte att ja skulle ta ett gravtest men att göra det på bim-6 känns ju alldeles för tidigt...
    Åh varför kan tiden inte gå lite snabbare?;)

Låter som när jag väntade dottern! Jag plussade svagt på äl+8 bim-6 med henne! Jag litade ju inte på det men redan dagen efter syntes det tydligt :)
  • Sajo25

Hoppar in här! Har en son på 3 år och nu försöker vi med ett syskon! Har ÄL kring 17/5 och bim 30/5 så väntan känns enormt lång!!

Svar på tråden Dags för barn 2! BIM maj/juni 2016!