BF Januari 2017
Hej hej, jag är beräknad till 16 januari eller så. Blev gravid efter 8 månader, vi förlorade vår första i vecka 17, juli 2015. Vågar inte riktigt tro att den stannar den här gången heller, men vi får väl se. Hoppas hoppas.
Hej hej, jag är beräknad till 16 januari eller så. Blev gravid efter 8 månader, vi förlorade vår första i vecka 17, juli 2015. Vågar inte riktigt tro att den stannar den här gången heller, men vi får väl se. Hoppas hoppas.
Vill också vara med! BF 12/1
Är det någon annan här som funderar på NIPT-test?
Blääää fick mf i v 7+4, så surt när vi har försökt få syskon i mer än två år, det här är andra missfallet på den tiden. Tur att vi åtminstone har en liten solstråle men nu börjar jag tvivla på om han nånsin ska få ett syskon som är hyfsat nära i ålder. :'( Önskar er andra lycka till.
Jag går in i vecka 9 imorgon, och mår pyton. Det blir värre av att åka bil, tåg och buss för mig, speciellt om något luktar. Svett, kål, rök, ostädad kyl och sopor är det värsta, uuh. Nu när det varit så varmt är det en plåga att åka kommunalt för folk luktar allt möjligt ofräscht. Idag har jag åkt massa bil och tåg och kom hem väldigt illamående. Var tvungen att stanna var tionde meter på väg från bussen och samla mig, tänka på frisk luft och gröna blad typ.
Vi har bara berättat för min mamma (lite av ett misstag) och hon är tyvärr inte så inställd på att det kommer att gå bra eftersom jag redan fått ett sent missfall. Tror inte hon på allvar tror att vi kommer att få ett friskt barn. Var lite samma förra gången faktiskt, hon ville liksom inte prata om det alls. Men nu bryr jag mig inte lika mycket som jag gjorde då, då tog jag väldigt illa upp och nu tänker jag att det bara är sån hon är, ingen mening med att undra varför eller önska sig annorlunda. Störigt bara att vi delar en erfarenhet oavsett om jag får barn eller ej, och att det ändå inte "räknas" liksom. Helst vill hon bara prata om min svägerska och mina brorsbarn. Det är de som är Familjen nu tydligen. Jaja, whatever. Får jag missfall igen så låter jag nog de ägna sig åt varandra helt enkelt.
Gick in i v9 idag (8+0) känns som varje ny vecka är en milstolpe! Imorgon ska jag på hälsosamtalet hos MVC eftersom de är första gången för mig. Blir lite verkligare då.